Dėl galimybės surengti šio spektaklio pasaulinę premjerą festivalio rengėjams teko konkuruoti su Londonu ir Niujorku. Šokio spektaklį „Next of Kin“ kartu su Joyce‘o teatru (JAV), Lijono šokio bienale (Prancūzija), Alexander teatru, Helsinkio festivaliu (Suomija) bei Southbank centru (Jungtinė Karalystė) koprodiusuoja Lietuvos šokio informacijos centras bei nacionalinė programa „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“.

Šokėjas ir choreografas Tero Saarinenas – vienas sunkiausiai „sumedžiojamų“ Europos šokio menininkų, o jo 1996 m. įkurta trupė, kuri jau spėjo apkeliauti daugiau nei 30 pasaulio šalių, šiuo metu yra viena pirmųjų Suomijos kultūros eksporto sąrašuose. Ir kaip šokėjas ir kaip choreografas T. Saarinenas nuolat keliauja, kurdamas spektaklius su garsiausiomis pasaulio trupėmis, tokiomis kaip Nyderlandų šokio teatras (NDT 1), Batsheva Dance Company (Izraelis), Liono operos baletas (Prancūzija) ir Suomijos nacionalinis baletas.

Tero Saarinenas yra pagarsėjęs savo unikaliu choreografijos stiliumi, kuriame jungiami klasikinio baleto, buto bei vakarietiško šiuolaikinio šokio elementai. Pasaulinį pripažinimą pelniusiuose choreografo spektakliuose subtilios idėjos derinamos su rafinuotu judesių groteskiškumu bei struktūros skaidrumu. Pasak šokio kritikų, T. Saarineno choreografija pasižymi itin skrupulingai išbaigtomis frazėmis, yra lengvai suprantama plačiajai auditorijai, bet tuo pačiu išlieka novatoriška.

Tuo 2003 m. metais galėjo įsitikinti ir „Naujojo Baltijos šokio“ publika.

Spektaklis „Next of Kin“ buvo baigtas kurti šią savaitę Vilniuje. Čia pastarąsias penkias dienas vyko itin įtemptos paskutiniosios repeticijos. Labai vizualus ir techniškai itin sudėtingas naujausias T. Saarineno spektaklis – tartum siurrealistinė kelionė į kolektyvinę pasąmonę. Spektaklyje „Next of Kin“ (būtų galima versti – artimieji) ieškoma mūsų baimių ištakų, siekiama suprasti, kas mus veda vienas pas kitą ir laiko kartu, keliamas klausimas, kas yra mūsų artimieji?

Ypatingu teatrališkumu ir ryškiu vizualumu pasižyminčiame šokio spektaklyje itin svarbus jam suburtos kūrybinės grupės bendradarbiavimas. Unikalus T. Saarineno choreografinis stilius ir įspūdinga vaizdinė spektaklių forma, sukurta kartu su šviesų dizaineriu Mikki Kunttu ir kostiumų dizainere Erika Turunen, padėjo Teros Saarineno trupei išgarsėti. Dar kartą ši kūrybinė grupė susibūrė tam, kad sukurtų hipnotizuojantį reginį. Beveik kinematografinį „Next of Kin“ potyrį vainikuoja šiuolaikinio kompozitoriaus Jarmo Saari muzika, kurią jis gyvai atlieka scenoje pasitelkdamas įvairius neįprastus instrumentus.

Spektaklyje „Next of Kin“ tarsi karštligiškame košmare šokėjai kuria būrį keistų, sudėtingų vidinių vibracijų kupinų personažų. Jų judesiai rezonuoja su iracionalia, košmariška aplinka, kurioje vaikystės potyriai ir iš protėvių paveldėta atmintis pinasi su gyvuliškais troškimais.

Pasaulinė T. Saarineno spektaklio premjera pradės festivalyje vykstantį Šiaurės ir Baltijos šalių šokio susitikimą „keðja“. Į šią tarptautinę konferenciją, kurios tema „Sklaida ir mobilumas“, atvyksta 140 šokio praktikų, teoretikų ir vadybininkų bei prodiuserių iš visų Šiaurės ir Baltijos valstybių, o pranešimus skaitys bei paskaitas ves ekspertai iš JAV, Kanados, Prancūzijos, Nyderlandų, Kinijos, Japonijos, Rusijos ir kitų šalių.

„Keðja“ susitikimas Vilniuje, Lietuvos šokio informacijos centro rengiamas kartu su nacionaline programa „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ bei Menų spaustuve – pirmoji tris metus po Šiaurės šalis keliausiančio projekto stotelė. Netrukus iš lietuvių šio projekto estafetę priims danai, o 2010 m. projektas baigsis paskutiniuoju susitikimu Reikjavike.

Šis projektas – vienas pagrindinių šių metų „Naujojo Baltijos šokio“ akcentų, todėl ir šio savaitgalio festivalio spektaklių programa orientuota būtent į šio regiono šiuolaikinio šokio pristatymą. Šeštadienį Lietuvos nacionaliniame dramos teatre vilniečių ir sostinės svečių lauks dar viena pasaulinė premjera – bus pristatytas naujas jauno švedų choreografo Martino Forsbergo spektaklis „Redo“, kuris bus rodomas kartu su ankstesniu šio šokio kūrėjo spektaklio „In Style with Pleasure“.

Tą patį vakarą scenoje bus galima išvysti ir naujausią Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklį „Tabula rasa“, kuriam choreografiją sukūrė kanadiečių režisierė Barbara Bourget. Spektaklio pasaulinė premjera 2007 m. Vankuveryje (Kanada), tačiau Vilniuje spektaklis bus rodomas pirmąjį kartą. Pasak teatro atstovų tai reta proga išvyti šį unikalų darbą, nes dėl sudėtingos grimo technikos spektaklis rodomas itin retai.

Dar viena premjera, kuri „Naujajame Baltijos šokyje“ laukia šį savaitgalį – vienos įdomiausių lietuvių choreografių Airos Naginevičiūtės naujausias darbas „Mėnulis nepaiso lojančių šunų“. Menų spaustuvėje sukurtą šokio spektaklį šį kartą bus galima išvysti Lietuvos nacionalinio dramos teatro scenoje. Tai bene vienintelis iki šiol lietuvių šiuolaikinio šokio pastatymas, paremtas specialiai jam sukurta dramaturgine medžiaga. Nuo pats spektaklio kūrimo pradžios A. Naginevičiūtė bendradarbiavo su jauna dramaturge Gabriele Labanauskaite, kurios poetiniai tekstai praturtino originalią choreografinę raišką. Spektaklyje šoka vieni geriausių lietuvių šokėjų Gytis Ivanauskas, Goda Laurinavičiūtė, Mantas Stabačinskas, Agnė Ramanauskaitė, Giedrė Subotinaitė, Tautvilas Gurevičius, unikalų vaidmenį kuria dramos aktorė Judita Zareckaitė.

Iki pirmadienio vyksiančiame festivalyje dar bus galima išvysti trupių ir choreografų iš Estijos, Latvijos, Islandijos, Norvegijos ir Danijos naujausius darbus bei lietuvių šiuolaikinio šokio programą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją