Dirigento Martyno Staškaus parengtoje programoje skambės populiarių ir visame pasaulyje dažnai atliekamų Giuseppes Verdi, Giacomo Puccinio, Georges Bizet, Leo Delibo, Richardo Wagnerio operų bei baletų ištraukos, rašoma Koncertų salės pranešime spaudai.

Su orkestru muzikuos keturi puikūs solistai, visi jie, beje, yra susiję su Klaipėda. Tai sopranai Joana Gedmintaitė, Inesa Linaburgytė, Sigutė Stonytė ir tenoras Audrius Rubežius.

Joana kilusi iš Rietavo rajono, o jos kolegos Inesa, Sigutė ir Audrius - buvę klaipėdiečiai. Joana, Sigutė ir Audrius studijavo Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje. Visi jie baigė dainavimo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir šiuo metu yra LNOBT solistai, scenos partneriai operų spektakliuose. Jų profesinę meistrystę ir pasiekimus liudija sekantys faktai.

J. Gedmintaitė tapo apdovanojimų "Operos švyturiai" laureate nominacijoje "Metų operos viltis". Sukūrusi įsimintinus vaidmenis LNOBT scenoje solistė dainuoja ir naujausiuose Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro pastatymuose - G. Puccini "Bohemoje" ir W. A.Mozarto "Užburtojoje fleitoje".

I. Linaburgytė laimėjo specialųjį prizą ir koncertinį turą Japonijoje "Voci Verdiane" konkurse (Italija), buvo apdovanota Vytauto Didžiojo ordino Riterio kryžiumi. O A. Rubežius pelnė Lietuvos teatro sąjungos "Kristoforo" apdovanojimą.

S. Stonytė - pirmojo Marian Anderson tarptautinio konkurso nugalėtoja - šiuo metu laikoma viena žymiausių Lietuvos dainininkių. Ji laimėjo "Kristoforo" apdovanojimą, buvo pagerbta Kipro statulėle, pelnė Lietuvos kultūros ministerijos bei Lietuvos Nacionalinę premijas.

"LNOBT didžiuojasi savo solistais, jų sukurtais ryškiais vaidmenimis, kurių pastaruoju metu buvo ypač daug. Itin džiugu, kad daugelis solistų kilę iš Klaipėdos krašto. Šiuo metu dar nemažai jų studijuoja, todėl užkulisiuose juokaujama, kad šis kraštas nuolat užaugina Lietuvai gražių, stiprių balsų,"- sako Laima Vilimienė, LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotoja, beje, taip pat buvusi klaipėdietė.

Operos galia skleidžiasi per žmogaus balsą, tą asmeniškiausią instrumentą, kuris triumfuoja net tada, kai personažą siužetas numarina. O visą savo didybę ji pasiekia esant tobulai ir nepriekaištingai balso ir simfoninio orkestro skambesio darnai, muzikos ir dramos sintezei. Šis žanras atspindi žmonių jausmus, iškelia scenoje gyvenimo vertybes.

"Opera turi sujaudinti iki ašarų, sukelti siaubą ir parodyti mirtį dainuojant," - teigė vienas operos kūrėjų Vincenzo Bellini.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją