Į klausimus atsako Olegas Gluškovas:

Kaip susipažinote su A|CH teatru?

Man paskambino žmonės, su kuriais bendradarbiauju Maskvoje ir pranešė, kad su manimi norėtų susitikti žinoma choreografė iš Lietuvos. Anželika Cholina su manimi susisiekė ir pasakė, kad norėtų, jog jos teatre savo pastatymą padarytų kitas žmogus, prie kurio nėra pripratę jos artistai. Aš sutikau.

Jūsų kūrybinėje biografijoje - ne tik pastatyminiai darbai Maskvos Vachtangovo teatre, Šiuolaikinės pjesės mokykloje, bet ir spektakliai su žinomais Rusijos režisieriais A. Končelovskiu, V.P. Todorovskiu. Papasakokite apie jūsų bendrus darbus.

Su A. Končelovskiu dirbome kartu 2-juose spektakliuose. Pirmasis – „Karalius Lyras“, kurio premjera įvyko Varšuvoje. Ten vaidino vietiniai artistai, lenkų teatro žvaigždės. Mokiau juos plastikos. Antrą spektaklį - „Freken Žiuli“ - kartu statėme Maskvoje.

Tai buvo labai specifinis darbas. Reikėjo dramos aktorius išmokyti šokti baletą natūraliai, taip, kad niekas nepastebėtų, jog šokis sukurtas iš anksto. O su V.P. Todorovskiu kartu statėme miuziklą “Šokis ant kaulų”. Man darbas su šiais režisieriais – kaip mokykla. Prisilietimas prie tokių didžių žmonių man yra didelė garbė.

Dabar dirbate su Lietuvos artistais, dauguma iš jų – Operos ir baleto teatro bei Anželikos Cholinos trupės baleto artistai. Kaip randate su jais bendrą kalbą?

Kalbame rusiškai. Kartais atrodo, kad jie nesupranta, nes daug kalbu, o jie linguoja galvomis (juokiasi). Mokau juos šokti pagal visai kitokią techniką, kitus judesio principus. Šokis čia yra tik būdas išreikšti personažo jausmus. Po kelių savaičių repeticijų matau progresą net ne kūno, o sąmonės permainų lygmenyje.

Kodėl pasirinkote statyti spektaklį M.de Servanteso romano „Don Kichotas“ motyvais?

Visų pirma, baleto „Don Kichotas“, kurio autorius L.A. Minkus, muzika yra nuostabi, pagal ją ir statau šokio spektaklį. Iš romano paimti tik motyvai, daugelis scenų sugalvojau pats. “Donkey Hot” – tai spektaklis apie žmogų, pasiryžusį pakeisti savo gyvenimą ir nusprendusį eiti atlikti gražių darbų. Man ir pačiam buvo toks periodas, kai norėjau daryti gražius dalykus...Deja, spektaklyje didelis noras virsta tragedija – Don Kichotas kažkur perlenkia lazdą ir pradeda stengtis įdiegti gėrį per prievartą. Jis imasi to su didžiuliu įkarščiu ir...perdega. Dėl to ir Donkey hot (vertimas- karštas asilas).

Kai atvykote į Lietuvą, jums pasitaikė proga apsilankyti net keliuose Anželikos Cholinos spektakliuose, matėte mūsų žiūrovus...

Didelei mano nuostabai, jūsų žiūrovai man pasirodė labai geranoriški. Maskvoje sunku surinkti tiek daug žmonių, nebent tai būtų pasaulinio garso atlikėjai, o čia - pilna salė šokio spektakliuose...

Dabar dirbate docentu Rusijos Teatrinio Meno Akademijoje (GITIS), Anželika Cholina – Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademijos aktorių-šokėjų kurso docentė. Gal kuriam laikui pasikeisite vietomis?

Būtų įdomu. Dabar aš dirbu su aktoriais. Noriu, kad jie išmoktų valdyti kūną, ne tik kalbą ir vokalą. Aš jų nemokau šokti, mokau juos judesio meno. Mano darbas būtų padarytas, jei jie patys sugalvotų plastiką spektakliuose, kuriuose vaidina.

Į klausimus atsako Anželika Cholina:

Kodėl sugalvojote pakviesti į A|CH teatrą choreografą iš užsienio ir kodėl būtent Olegą Gluškovą?

Aš visada buvau atvira minčiai, kad mano teatro repertuare galėtų atsirasti kito choreografo darbas, nes kitas kūrybos principas ir braižas visada naudingas ir įdomus artistui. Olegas Gluškovas atsirado pas mus nuostabaus atsitiktinumo dėka. Neseniai viešėjau Maskvoje ir paklausiau vienos teatro kritikės, kad parekomenduotų man kokį nors talentingą statytoją.

Ji man atsakė, kad tokio nėra, bet po kelių minučių tarė: „Yra čia toks vienas grynuolis, bet jis gali būti labai užsiėmęs“. Aš paprašiau susitikimo su juo. Olegas man iš karto pasirodė „tos pačios kraujo grupės“ ir aš jam pasiūliau statyti spektaklį mūsų teatre. Šiandien, stebėdama jo repeticijas, galiu pareikšti, kad sutikau labai talentingą žmogų, tiksliau, beveik genijų (šypsosi).

O kuo skiriasi talentingas kūrėjas nuo genijaus?

Pažįstu daug talentingų žmonių, bet yra mažas skirtumas, kuo talentas skiriasi nuo genijaus – talentingas kuria prakaituodamas, o genijus „vagia“ iš Dievo...

Spektaklio premjera bus rodoma:

Kovo 27d. 20val. Kauno kultūros centre “Girstutis”
Kovo 31d. 20val. Nacionaliniame dramos teatre.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją