Bilietų badas

„Bilietai į spektaklį kitam mėnesiui parduoti“, – pareiškia kasininkė paprašius bilietų į spektaklį, kurį kovo mėnesį Nacionalinis dramos teatras (NDT) rodys net tris kartus. Tas pat pasikartoja bandant įsigyti bilietus į populiariausius Jaunimo ir Nacionalinio operos ir baleto teatrų spektaklius.

Tiesa, su retomis išimtimis, žiūrovas gali tikėtis likusių brangiausių bilietų. „Į balandžio 8 d. vyksiantį baletą „Gulbių ežeras“ likę tik brangiausi, 120 litų kainuojantys bilietai“, – teigė Operos ir baleto teatro kasoje dirbanti moteris.

Žinant, kad pigiausi bilietai kainuoja 20 litų, mokėti šešiskart didesnės sumos nekyla ranka. Nacionalinio dramos teatro generalinio direktoriaus pavaduotojo Jono Korenkos nuomone, žiūrovų antplūdis puikiai iliustracija teatro atgimimą. „Tai, kad bilietai išgraibstomi prieš mėnesį, rodo, jog teatro veiklos kryptis teisinga, o rodomi spektakliai – aukštos kokybės“, – kalbėjo J.Korenka.

Teatrai išgyvena atgimimą

Prieš gerą dešimtmetį teatrinis gyvenimas buvo apimtas savotišk sąstingio. J.Korenkos nuomone, tokią būseną daugiausia lėmė sumaištis, kilusi Lietuvai susigrąžinant nepriklausomybę.

„Teatras, kaip ir lietuvių tauta, turėjo išgyventi pokyčių laikotarpį“, – sakė J. Korenka.

NDT direktoriaus pavaduotojui antrino Operos ir baleto teatro generalinio direktoriaus pavaduotoja rinkodarai Laima Vilimienė. Ji pridūrė, kad teatrų gyvenimas atsigavo pagerėjus ekonominei šalies būklei bei spektaklių kokybei. „Mūsų padėtis ėmė taisytis prieš penkerius metus, kai buvo sustiprinta vadovybė ir pagerintos sąlygos menininkų idėjoms realizuoti“, – atkreipė dėmesį L.Vilimienė.

Mažojo teatro vadovo pavaduotojas Andrius Žibikas paneigė nuomonę, kad masiškai eiti į spektaklius tėra duoklė madai. Specialisto požiūriu, kultūrinių įstaigų gyvenimas yra banguotas ir labai priklauso nuo visuomenėje vykstančių pokyčių. „Brangstant pragyvenimui žmonės pirmiausia rūpinsis, kaip pavalgyti, o tik po to svarstys, ar eiti į kultūrinį renginį“, – kalbėjo A.Žibikas.

Teatrai siūlo alternatyvų

Skirtinguose teatruose pateikiama įvairių siūlymų, kaip žiūrovas galėtų pamatyti spektaklį, į kurį nebeliko bilietų. Vienas garantuotas, nors ir nepatogus būdas – spektaklį žiūrėti stovint.

Tokia sistema vis dar veikia Jaunimo teatre, kur stovimi bilietai parduodami tik spektaklio dieną. „Šis būdas gana populiarus tarp moksleivių ir studentų“, – sakė Jaunimo teatro kasininkė. Moteris pridūrė, kad nepatogumą per visą vaidinimą sėdėti ant laiptų kompensuoja perpus pigesni bilietai. Jei visi bilietai parduoti, visada galima pasiteirauti pristatomų kėdžių. Tokia galimybė sudaroma Operos ir baleto bei Jaunimo teatruose.

„Tiek stovimos vietos, tiek pristatomos kėdės – nelegalus būdas suteikti galimybę teatro mėgėjui pamatyti spektaklį, todėl jo, matyt, ilgainiui teks atsisakyti“, – kalbėjo Jaunimo teatro vadovas Algirdas Latėnas.

Bilietus rezervuoja iš anksto

Vilniaus teatrai renkasi įvairias bilietų rezervavimo strategijas. Tai ypač aktualu žmonėms, kurie negauna bilieto, nes jis tuo metu rezervuotas. Ši sistema griežta Dramos teatre, kur bilietas turi būti išperkamas per 3 dienas.

„Nors sistema griežta, ji logiška, nes toks lankstumas suteikia teatro mėgėjams vilčių, kad pavyks bilietą gauti atėjus kitą dieną“, – sakė NDT atstovas J.Korenka. O štai Mažajame teatre bilietą išpirkti galima likus porai dienų iki spektaklio. Šio teatro atstovė atkreipė dėmesį, kad jie bendradarbiauja su įmone „Bilietai LT“, todėl ir bilietų pardavimas vyksta pagal įmonės sistemą.

Jaunimo teatre visi užsakymai atšaukiami likus savaitei iki spektaklio. „Pasiliekame visą savaitę, kad parduotume rezervuotus, bet neišpirktus bilietus“, – kalbėjo A.Latėnas. Jis pridūrė, kad tai pakankamas laikas parduoti užsilikusiems bilietams.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Pasų byloje – pretenzijos lenkams;

Butas vienišai motinai – po 10 metų;

Mobiliosios pramogos – spąstai vartotojams.