Audiovizualinio performanso „Stumbras ant taburetės“ premjera trina ribas tarp realybės ir fikcijos, tarp meno ir nemeno, tarp teatro ir neteatro. Spektaklyje, telpančiame į vieną lagaminą, vaidina miniatiūrinės silikoninės lėlės, kurios kalba citatomis iš nūdienos spaudos, vartoja alkoholį ir mąsto apie savižudybę, gimdo ir žūsta po automobilio ratais.

Tokia lietuviška realybė gyvai kuriama ir transliuojama vaizdo projektoriuje, o jai akompanuoja gyva muzika bei garso efektai, rašoma Menų spaustuvės pranešime.

„Stumbras ant taburetės“ paremtas tikrais įvykiais: 2007 sausio 28 d. Kėdainių girininkijoje Norvegijos pilietis N.K.E. nušovė stumbro patelę. Išplėtodama šį įvykį iki valandos trukmės spektaklio, kūrybinė grupė pagrindiniu veikėju pasirenka našlį Stumbrą, po žmonos netekties skandinantį sielvartą butelyje ir ieškantį prieglobsčio alkoholikės Ežiukės, seksualiosios Blizgės bei šamanės Vovieros glėbyje, į kurios juodąją skylę jis galiausiai patenka ir atgimsta.

Fantasmagoriškoji „Stumbro ant taburetės“ drama verčia žiūrovus susimąstyti, kur vis dėlto yra moters širdis, kodėl Pelėnų gyventojai įvykdė masinės savižudybės aktą ir kodėl keliai pilni suvažinėtų ežiukų.

Kaunietės dailininkės-grafikės ir performansų kūrėjos Auksės Petrulienės inicijuotas „Psilikono teatras“ nuo 2005 m. kuria viešus pasirodymus meno nepaliestose erdvėse, tokiose kaip Šilainių daugiabučių kiemai Kaune, sporto klubo baseinas.

Jų tikslas – priartinti šiuolaikinį meną prie šiuolaikinio žmogaus poreikių ir, kaip teigia jų internetinis puslapis, „pakoreguoti liūdesio raukšlės subjaurotą lietuvių tautos veido tarpuakį meninio silikono implantu“. Šie jauni ir entuziastingi kūrėjai tiki, kad šiuolaikinis menas gali būti vartojamas kaip daugelio visuomenę žudančių psichologinių problemų priešnuodis.

„Stumbras ant taburetės“ bus rodomas lapkričio 15, 16 d. Menų spaustuvės „Kitoje“ salėje. Tais pačiais vakarais šiuolaikinėmis aktualijomis gyvo meno ištroškę žiūrovai galės pamatyti ir Kauno valstybiniame dramos teatre sukurtą Gintaro Varno režisuotą dviejų dalių spektaklį „Žvaigždžių kruša“.

Tai ne tik pirmasis bandymas Lietuvos scenoje paanalizuoti realybės šou fenomeną, bet ir televizijos užkulisių skrodimas bei jaunosios kartos vertybių skalė jaunų aktorių, režisieriaus ir scenarijaus autorės Gabrielės Labanauskaitės akimis.

O šįvakar Menų spaustuvėje vėl renkasi šiuolaikinio šokio mylėtojai, nes tai unikali proga pamatyti retai Lietuvos scenose rodomą choreografės Airos Naginevičiūtės šokio spektaklį „Processus”. Šią savaitę dar bus parodyti Aido Giniočio „Atviras ratas”, Cezario Graužinio „Lietuvos diena” bei Beno Šarkos „Kas lieka, kai nieko nelieka”.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją