Nacionalinio dramos teatro Didžiojoje salėje jau trečią paeiliui vakarą triumfuos šiuolaikinės technologijos. Čia bus parodyta inovatyviausiu vadinamo Šveicarijos choreografo Pablo Venturos kompiuterinė choreografija šokėjams, robotui ir instaliacijai „Fabrikas / III klasteris“.

Karjerą kaip šiuolaikinio šokio šokėjas Londone pradėjęs ispanų kilmės P.Ventura 1986 m. tapo kviestiniu garsiojo The Place teatro choreografu ir tais pat metais kartu su Šveicarijos šokėja Arlette Kunz įkūrė Ventura šokio trupę, kuri pradžioje rezidavo Madride, o 1993 m. persikėlė į Ciurichą.

1996 m. susidomėjęs kompiuterine choreografijos programa „Life Forms“ (Gyvybės formos) P.Ventura ėmėsi tyrinėti, kaip ši nauja revoliucinė priemonė gali pakeisti šokio raiškos formas. P.Venturos darbų sėkmę lėmė vis didesnis šokio paveikumas. Jo spektakliai dažniausiai remiasi abstrakcija, bet juose judesių kūrimo galimybės yra gerokai didesnės, o kompiuteriu sukurtos naujos šokio kalbos interpretacijos ir žiūrovams, ir kritikams tenka mokytis vis iš naujo.

Naujausias šio choreografo spektaklis „Fabrikas/III klasteris“ užbaigia šokio trilogiją „Apie žmonių kūnų sandarą“, kuri 2002 m. prasidėjo dalimi „Apie žmones“, po jos 2003 m. sukurta „Kūnai / II klasteris“. Trilogijos, kurioje leidžiamasi į metaforišką kūno kelionę, pagrindu tapo Andreas Vesalius anatomijos veikalas „De Humani Corporis Fabrica Libri Septem“.

Naujų šokio santykių su šiuolaikinėmis technologijomis tyrinėjimus spektaklyje vainikuoja Louis-Phillippe Demers specialiai šiam reginiui sukurtas robotas, kuris scenoje veikia kartu su šokėjais. Spektaklio „Fabrikas/III klasteris“, kuriame kūnas pateikiamas kaip nenutrūkstamas eksperimentas, tikslas – atspindėti žmogiškumą postmodernizme.

Festivalio rengėjams visada itin svarbus buvo edukacinis aspektas. Per ankstesnį dešimtmetį renginyje pristatytos dauguma svarbiausių Europos šokio mokyklų.

Šį vakarą „Naujojo Baltijos šokio“ žiūrovai turės galimybę susipažinti su lietuvių šokio mokyklų naujausiais darbais. Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) Mažojoje salėje bus parodytos Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus mokiniams Lietuvos choreografų Loretos Juodkaitės, Andriaus Katino, Godos Laurinavičiūtės, Linos Puodžiukaitės ir Petro Skirmanto sukurtos miniatiūros bei Airos Naginevičiūtės kartu su šiemet šokio specialybės bakalauro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigiančiais studentais kuriamo darbo „EGO ir ID“ eskizas.

To paties kurso studentas, bet jau savarankiškai besireiškiantis šokėjas ir choreografas Petras Lisauskas pristatys Menų spaustuvei kuriamo spektaklio „Lopšinė nemigai“ eskizą.

Pagrindinę festivalio programą Meno forte užbaigs šį pavasarį „Auksinius scenos kryžius“ už geriausią debiutą jaunosios kartos choreografei Loretai Juodkaitei ir už geriausią spektaklio muziką kompozitoriui Mariui Baranauskui pelnęs šokio diptichas „Salamandros sapnas. Paveikslas“, kurį jie kūrė kartu su teatro metru Valentinu Masalskiu.

O tie, kas vakarą jau susiplanavo kitaip, gali suskubti išvysti neįtikėtiną procesiją miesto centre – 15 val. nuo Vilniaus ir Goštauto gatvių sankryžos ties Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto teatru Vilniaus gatve bei Gedimino prospektu keliausiančius šveicarų trupės „Da Motus!“ narius, kurie atliks šokio spektaklį „Gyvenime... mieste“. Vakar jau rodytas spektaklis patraukė didelės minios dėmesį, beveik stabdė troleibusus, autobusus ir asmeninius automobilius.

„Naujasis Baltijos šokis ‘07“ baigsis gegužės 31 d. – tą vakarą LNDT scenoje bus pristatyta viena garsiausių Europos hip hopo trupių „Käfig“ iš Prancūzijos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją