Tai teigiama trečiadienį paskelbtame Generalinės prokuratūros pranešime spaudai. Tokių prekių buvo eksportuojama į Siera Leonę, į kurią Seimo nutarimu draudžiama eksportuoti kontroliuojamąsias strategines prekes. Įtariama, kad tokių prekių kontrabanda buvo vykdoma stambiu mastu.

Parengtinį tardymą baudžiamojoje byloje pavesta organizuoti Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentui.

1999 metais Kauno apygardos prokuratūroje buvo tirta medžiaga dėl aviakompanijos ,,Avia Baltika" sraigtasparnių "Mi-24" detalių, kitų kontroliuojamųjų strateginių prekių įvežimo į Lietuvą ir išvežimo iš Lietuvos teisėtumo.

Tuomet Kauno apygardos prokuratūroje buvo atsisakyta iškelti baudžiamąją bylą.

Generalinio prokuroro pavaduotojas panaikino tokį Kauno apygardos nutarimą ir pavedė atlikti papildomą patikrinimą. Tačiau šios apygardos Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokuroras Virginijus Mizaras papildomo patikrinimo metu neįvykdė Generalinės prokuratūros duotų rašytinių nurodymų.

Nustatęs, kad baudžiamąją bylą dėl "Avia Baltika" darbuotojų, kitų valstybės pareigūnų veiksmų neteisėtai importuojant ir eksportuojant kontroliuojamąsias strategines prekes nutarta nekelti išsamiai ir nešališkai neištyrus visų aplinkybių, Generalinio prokuroro pavaduotojas K.Betingis nutarimą panaikino.

Neseniai dienraštis "Lietuvos rytas" rašė, Valstybės saugumo departamentas (VSD) turi duomenų, jog "Avia Baltika" yra susijusi su karinės ginkluotės nepatikimoms šalims tiekimu.

Anot "Lietuvos ryto", tai, kad kariniai sraigtasparniai ir naikintuvų detalės per Lietuvą buvo gabenamos iš Rusijos į šalis, kurios gali būti susijusios su tarptautiniu terorizmu, nustatė JAV specialiosios tarnybos.

Tačiau bendrovė "Avia Baltika" BNS paneigė tiekianti karinės paskirties sraigtasparnius šalims, kurios gali būti susijusios su teroristais.

Dienraščio teigimu, Lietuvos teisėsaugos pareigūnai bando išsiaiškinti, kaip bendrovė "Avia Baltika" karinę techniką, kurios judėjimas griežtai kontroliuojamas, nekliudomai įveždavo į Lietuvą, o vėliau ją eksportuodavo.

Dienraščio žiniomis, siekiant nesukelti įtarimų pasienio tarnyboms ir supaprastinti eksporto procedūras, Lietuvoje ir Rusijoje buvo pakeičiami prekių kodai. Taip kariškiams skirti gaminiai neva tapdavo civilinės paskirties prekėmis.

"Lietuvos ryto" teigimu, "Avia Baltika" kelerius metus naudojosi tuo, kad kai kurių modelių rusiški sraigtasparniai gali būti naudojami ir kariniams, ir civiliniams tikslams.

Anot "Lietuvos ryto", dokumentuose "Avia Baltika" nurodydavo, kad eksportuojamos detalės skirtos civiliams vartotojams. Tačiau, kaip rašo laikraštis, JAV ir Lietuvos specialiosios tarnybos turi duomenų, kad aviacinė technika kartais pakliūdavo į kariaujančių grupuočių rankas.

Norint importuoti ar eksportuoti karinės paskirties prekes, būtina gauti prie Ūkio ministerijos veikiančios Ekspertų grupės strateginių prekių ir technologijų importo, tranzito ir eksporto licencijų išdavimo klausimams vienkartinį leidimą.

Komisijai vadovaujantis ūkio viceministras Gediminas Miškinis BNS yra sakęs, jog komisija yra išdavusi ne vieną leidimą bendrovei "Avia Baltika" parduoti į užsienį sraigtasparnius.

Dienraščio žiniomis, prisidengiant civilinės paskirties orlaivių agregatais, panašiu būdu tranzitu per Lietuvą buvo gabenamos Rusijoje pagamintų naikintuvų "MiG-21", "MiG-23" ir "MiG-25" detalės.

Karmėlavoje Kauno rajone įsikūrusi bendrovė "Avia Baltika" daugiausia verčiasi užsienio šalyse naudojamų rusiškų sraigtasparnių remontu. Ji kelis kartus remontavo užsienio valstybių pirmųjų asmenų sraigtasparnius.

Nuo 1969 metų gaminamas "Mi-24" (NATO pavadinimas "Hind") - vienas galingiausių pasaulyje kovinių sraigtasparnių, ginkluotas kulkosvaidžiais, valdomomis prieštankinėmis raketomis "Šturm", nevaldomomis raketomis ir kitais ginklais.