Didžioji dalis čia patenkančių transporto priemonių yra atimtos iš girtų, nuo narkotikų apsvaigusių ar nepaklususių policijos reikalavimui sustoti vairuotojų. Čia suvežamos ir pasišalinusių iš eismo įvykių vietų vairuotojų mašinos. Taip pat į šią aikštelę patenka ir tragiškose avarijose dalyvavusios transporto priemonės.

Aikštelėje yra šimtai visiškų laužų. Dažniausiai tai yra neturinčių teisės vairuoti ir neišsiblaivančių, bet nuolat važinėjančių asmenų mašinos. Netekę vienos lūženos, jie už šimtą ar kelis šimtus eurų perką kitą važiuojantį trantą. Kai netenka ir to, perka kitą ir t.t. Pavyzdžiui, šiuo metu aikštelėje yra trys iš to paties asmens atimti automobiliai.

Aikštelės „puošmena“ – brangus „Mercedes“

Tačiau čia patenka ir labai brangių automobilių. Pavyzdžiui, dar rugsėjo 18-osios rytą čia stovėjo 2016 m. laidos prabangus „Mercedes Benz S500“. Kol mašina buvo nesudaužyta, jos kaina buvo labai nemaža: šiuo metu skelbimų tinklalapyje autoplius.lt parduodamų tokio modelio automobilių kainos svyruoja maždaug nuo 60 tūkst. eurų (2015 m. laida) iki 97 tūkst. eurų (2017 m. laida).

Iš vieno Vilniuje esančio autocentro išnuomotu automobiliu birželio 8 d. Grigiškėse, magistralėje Vilnius-Kaunas, buvo sukelta avarija – „Mercedes“ trenkėsi į „Kia“ (sužalotas pastarojo vairuotojas). Teisės vairuoti neturintis kaltininkas po avarijos pareiškė, kad jam susuko vidurius, todėl jam skubiai reikia į ligoninę. Avarijos vietoje palikęs sudaužytą „Mercedes“ (vėliau paaiškėjo, kad jį nuomojosi kitas asmuo), kaltininkas pasišalino.

Rugpjūčio 28 d. teismas avarijos kaltininkui už pasitraukimą iš eismo įvykio vietos ir už svetimo turto sugadinimą bei nežymų sveikatos sutrikdymą skyrė subendrintą 2 tūkst. eurų baudą. Be to, iš jo 1 metams atimta teisė vairuoti, nors vyras jos ir taip neturėjo – t.y. 1 metus jis negalės laikyti vairavimo egzaminų.

Teismas automobilio nekonfiskavo, nors tokia galimybė už pasišalinimą iš įvykio vietos yra numatyta.

Rugsėjo 18 d. tikrasis „Mercedes“ nuomininkas sudaužytą mašiną iš aikštelės atsiėmė.

Visi automobiliai turi savo istorijas

Arčiausiai įėjimo į aikštelės teritoriją stovi vogtas krautuvas ir automobilis „Seat Altea“ su prancūziškais numeriais (paimtas iš teisės vairuoti neturinčio vairuotojo, kuris nepakluso policijos reikalavimui sustoti).

Netoliese – užsienyje vogtas „Volvo“ visureigis, šalia jo pastatytas „Opel Zafira“, kurio girtutėlį (3,06 prom.) vairuotoją šiomis dienomis Gurių g. nufilmavo ir padėjo sučiupti budrūs vilniečiai. Ten ir „Lexus“ su britiškais numeriais (mašina čia atsidūrė dėl vairuotojo pomėgio narkotikams), ir sudaužytas „Chevrolet“, kurio vairuotojas po avarijos pabėgo. Čia jau pusmetį stovi „Subaru“, išgarsėjęs, kai jo skrydžio į parduotuvės „Depo“ aikštelę vaizdo įrašas atsidūrė internete (vairuotojas pabėgo). Čia ir BMW su rusišku užrašu „Brigada“, kuris buvo tuščias paliktas po eismo įvykio, ir kitas BMW, kuris praėjusio sekmadienio rytą neįtilpo į posūkį iš Subačiaus g. į Maironio g., o vairuotojas paspruko, palikęs mašiną vidury gatvės. Čia ir daugybė kitų automobilių su savomis istorijomis.

Jau maždaug metus aikštelėje stovintis „Audi“ labai išsiskiria iš kitų čia esančių automobilių – jis su mėlynais švyturėliais, ryškiai išdažytas. Tai privačios įmonės „Sostinės skubios medicinos pagalbos tarnyba“ (SSMPT) automobilis.

Viena pagrindinių SSMPT veiklos sričių, kaip teigiama įmonės aprašyme: Lašinės detoksikacijai, išblaivinimas paciento namuose. Todėl šios mašinos patekimas į sulaikytų automobilių aikštelę atrodo itin dviprasmiškai: „Audi“ įskrido į degalinės teritorija, vos nesirėžė į kolonėlę, vieną ratą prakirto, kitas išlūžo. Po to vairuotojas išlipo iš važiuoti nebegalinčios mašinos ir nuėjo, palikęs ją likimo valiai.

Kiek išskirtinės ir šiuo metu aikštelėje esančių dviejų senų „Audi“ istorijos. Šios mašinos buvo sulaikytos, kai jų vairuotojai įkliuvo girti. Po kiek laiko automobiliai buvo grąžinti savininkams.

Abu „Audi“ netrukus vėl buvo atvežti į aikštelę: vienas po grąžinimo praėjus porai dienų, kitas – praėjus maždaug savaitei. Tik šįkart mašinos buvo sudaužytos, nes jas atgavę savininkai ne tik vėl vairavo girti, bet ir sukėlė avarijas.

Į šią aikštelę vežami ir sulaikyti motociklai (jie laikomi po stogu). Dauguma jų vogti. Bet yra ir daug tragiškesnėmis istorijomis. Pavyzdžiui, praėjusį šeštadienį atvežtas apynaujis krosinis motociklas, kurio savininkas mirė važiuodamas. Pirminiais duomenimis, vyras mirė dėl staigaus širdies negalavimo. Baigus tyrimą, motociklas bus perduotas mirusiojo artimiesiems.

Automobiliai iš tragiškų avarijų

Šioje aikštelėje laikomi ir automobiliai, dalyvavę avarijose, kurių metu žuvo arba buvo sunkiai sužaloti žmonės (tokių įvykių tyrimas vyksta gan ilgai).

Šią savaitę Vilniuje, Savanorių pr., žuvo „VW Passat“, kuris susidūrė su sunkvežimiu, vairuotojas.

Čia ir abu automobiliai iš baisios kaktomušos Vilniaus rajone: visureigyje „Jeep Grand Cherokee“ buvę žmonės liko gyvi, o „Audi“ vairuotojas ir keleivis žuvo. Beje, pastarasis automobilis buvo prikrautas kanalizacijos ir pan. liukų (įtariama, vogtų).

Baisiai sumaitoti ir automobiliai iš neseniai Nemenčinės pl. įvykusios avarijos. Žuvo „Audi“ keleivis. Žuvo ir visureigio „Honda CR-V“ vairuotojas, po kelių dienų ligoninėje mirė jo žmona, o kitos trys keleivės gydomos reanimacijoje.

Saulėtekyje daugybę kartų apsivertusį BMW vairavo girtas jaunas vyras. Sunkiai sužalotas kartu važiavęs jo tėvas – ugniagesiai iš mašinos liekanų ištraukė gyvą.

O garbaus amžiaus vyras, vairavęs automobilį „Toyota“, kuriam į šoną rėžėsi sunkvežimis, žuvo.

Visi minėtieji automobiliai, kuriuose žuvo žmonės, suniokoti baisiai, bet baisiausiai atrodo „Volvo“, kuris praėjusių metų gruodį Vilniaus r. išvažiavo į priešpriešinę juostą ir kaktomuša susidūrė su kariniu sunkvežimiu, važiavusiu iš pratybų. Žuvo dvi merginos, važiavusios lengvuoju automobiliu.

Trantų dažniausiai neatsiima

Tolėliau sustatytos mašinos, kurių savininkai neatsiima jau daug metų. Kai kurie iš šių automobilių čia stovi nuo 2011, 2012 metų, nes dėl įstatymų netobulumo, jų iki šiol negalima utilizuoti. Savininkai nenori mokėti mokesčių už tų automobilių saugojimą, todėl paprasčiausiai jų neatsiima, nors policija, pasibaigus įvykių tyrimams, seniausiai išdavė leidimus pasiimti sulaikytas mašinas. Kasmet tokių automobilių, kurių atsiimti savininkai nenori, susikaupia 40-50.

Dažniausiai iš šių mašinų savininkų net ir antstoliai neturi ką paimti. Bet būna, kad nukenčia žmonės, kažkada automobilį pardavę ir neišregistravę. Paskui mašina pakeičia dar daug šeimininkų ir galiausiai dėl vairuotojo kaltės atsiduria sulaikytų automobilių aikštelėje, už jos saugojimą gali tekti mokėti oficialiajam savininkui, kuris jau nė neatsimena, kad kažkada turėjo tokią mašiną.

Kaip pasakojo Vilniaus kelių policijos pareigūnai, dauguma nuolatinių pažeidėjų nemoka nei už sulaikytų automobilių saugojimą, nei už Kelių eismo taisyklių pažeidimus skirtų baudų. Pavyzdžiui, šiomis dienomis vėl sulaikyto girto vairuotojo pažeidimų sąrašas užima šešis puslapius, jam paskirta daugybė baudų, atimti automobiliai. Šitas vyras nė nesileido į kalbas su pareigūnais: „Vežkit mane greičiau į areštinę“.