„Civinity“ įmonių grupės, valdančios būsto administravimo įmones Lietuvoje, Lietuvos regiono vadovas Nerijus Šarauskas teigia, kad apgavikai telefonu dažniausiai prisistato labai aptakiai ir siekia apvogti gyventojus siūlydamiesi nemokamai iškeisti, jų teigimu, gyventojų turimus padirbtus eurus į tikrus.

„Civinity“ įmonių grupės skambučių centro darbuotojai užfiksavo ne vieną atvejį, kuomet telefonu paskambinęs sukčius prisistato esantis iš butų ūkio ir tikina gavęs informacijos iš prokuratūros bei „Lietuvos pašto“ apie atsiskaitymą už komunalines paslaugas padirbtais eurais.

Telefoniniai sukčiai tokiu atveju bando įtikinti gyventojus, kad jų mokėjimai yra įšaldyti, o jie, kaip daugiabučio administratorius, tarpininkauja minėtoms įstaigoms bei siūlo padėti banke iškeisti turimas netikras kupiūras nemokamai. Neva, atsisakius iki nurodyto laiko keisti turimus pinigus, gyventojai bus kviečiami atvykti į policiją. Sukčiai įžūliai teiraujasi kiek pinigų gyventojas laiko namuose grynaisiais, kokiomis kupiūromis yra jo turimos santaupos.

Pasak N. Šarausko, apgavikai siekia gauti kuo daugiau informacijos apie gyventoją ir įgavę jo pasitikėjimą – apvogti.

Taip pat susidurta su atvejais, kuomet skambinantis sukčius, prisistatęs esantis iš butų valdybos, klausinėja apie gyventojo šeiminę padėtį, bute gyvenančių žmonių skaičių, amžių. Pasitaikė situacijų, kai skambinantysis prisistatė esantis iš prokuratūros ir skatino gyventoją išeiti iš savo buto nurodant, kad jis iki tam tikro laiko privalo ateiti į artimiausią policijos komisariatą.

Anot N. Šarausko, dažniausiai sukčiai prisistato esantys iš butų ūkio ar kitais bendriniais pavadinimais, siekdami suklaidinti gyventojus. „Norime įspėti gyventojus ir atkreipti jų dėmesį, kad būsto administratoriaus atstovas niekuomet netikrina bute esančių daiktų, buitinės technikos ar jų kokybės, neužduoda asmeninių klausimų ir tikrai nereikalauja susimokėti grynaisiais už suteiktas paslaugas. Dažniausiai į sukčių pinkles patenka senyvo amžiaus žmonės, nes dauguma apgavikų skambina į laidinius telefonus“, – sako N. Šarauskas.

Pasak jo, kilus įtarimui, kad skambinantis asmuo nėra iš būsto administravimo įmonės, jam negalima suteikti jokios asmeninės informacijos, atsisakyti kalbėti ir paskambinus savo būsto administratoriui bendruoju numeriu, pasiteirauti, ar vardu ir pavarde prisistatęs asmuo tikrai dirba pas juos. Be to, norint įsitikinti, ar skambintojas yra iš būsto administravimo įmonės, jo reikėtų paprašyti nurodyti gyventojo adresą arba mokėtojo kodą: šią informaciją turi kiekvienas vadybininkas, bendraujantis su gyventojais.

Išsiaiškinus, jog skambinantysis yra apsimetėlis, apie tai reikia nedelsiant informuoti policiją arba susisiekti su savo būsto administratoriumi, kuris gali padėti tarpininkauti su teisėsaugos institucijomis.