Už šiuos pažeidimus jai buvo skirta 86 eurų bauda.

Incidentas įvyko dar 2016 m. rugpjūčio 1 d. Pirmą valandą nakties skubios pagalbos telefono numeriu 112 paskambinusi neblaivi moteris reikalavo taksi telefono numerio. Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorė mandagiai paaiškino jai, kad skubios pagalbos telefonu informacija neteikiama, tam skirtas informacijos telefonas 118.

Perpykusi, kad skubios pagalbos telefono numeriu jai nebuvo suteikta nemokama informacija, moteris išplūdo operatorę necenzūriniais žodžiais, taip įžeisdama Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnės garbę ir orumą. Kadangi skambinusioji moteris akivaizdžiai žinojo, kad jai nereikia nei priešgaisrinės apsaugos, nei policijos, nei greitosios medicinos pagalbos, skambindama skubios pagalbos telefono numeriu 112 ji padarė ir antrą administracinį teisės pažeidimą.

BPC, reaguodamas į situaciją, kreipėsi į Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, prašydamas nustatyti skambinusį asmenį ir patraukti jį atsakomybėn. Policijai buvo pateikta skambučio garso įrašo kopija, abonento numeris, skambučio vietos nustatymo duomenys ir kita informacija, praneša BPC.

Remdamiesi gauta informacija, Vilniaus r. policijos komisariato Rudaminos policijos nuovados pareigūnai nustatė, kad skubios pagalbos numeriu 112 skambino ir BPC pareigūnę įžeidė pilietė D. T.

Pastebima, kad visuomenėje įsigalėjęs negatyvus požiūris į BPC darbuotojus. Manoma, kad dėl nedidelių atlyginimų ir didelės kadrų kaitos BPC dirba tik žemos kvalifikacijos, jokio specialaus išsilavinimo neturintys žmonės „iš gatvės“. Iš tikrųjų situacija yra kitokia. Absoliuti dauguma arba 80 procentų BPC operatorių yra statutiniai valstybės tarnautojai – vidaus tarnybos sistemos (Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos) pareigūnai. Vieni – jauni ir tik pradedantys savo karjerą vidaus tarnybos sistemoje, kiti – kiek vyresni, atėję į BPC iš policijos ar priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir sukaupę solidų 20 ar net 25 metų tarnybos stažą. Be to, daugiau nei 50 procentų pareigūnų turi aukštąjį išsilavinimą arba dar mokosi aukštosiose mokyklose.

Atrankos procesas į BPC darbuotojus taip pat nėra paprastas, nes dėl darbo specifikos kandidatai turi būti atsparūs stresui, turėti konfliktų sprendimo įgūdžių ir būti pakankamai motyvuoti dirbti nuolatinės įtampos kupiną darbą. Jei dirbdami BPC pareigūnai padaro šiurkštų tarnybinį nusižengimą ar pažemina pareigūno vardą, su jais nedelsiant atsisveikinama.

BPC vadovybė vertina savo darbuotojus už demonstruojamą profesionalumą, greitą reakciją, nuovokumą ir kantrybę. O tokie piktavališki skambučiai, kaip minėtas pilietės D. T., daro neigiamą poveikį BPC operatorių darbo ir psichologiniam krūviui, be to, gali paveikti vėlesnių pagalbos prašymų aptarnavimo kokybę. Todėl BPC primena, kad skubios pagalbos numeriu 112 reikia skambinti tik tada, kai iš tiesų kyla grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai policija, ugniagesiai gelbėtojai, greitosios medicinos pagalbos ar kitos specialiosios tarnybos turi suteikti skubią pagalbą nelaimės vietoje.

Atsiliepus BPC operatoriui reikia trumpai ir aiškiai pasakyti, kas ir kur atsitiko, įdėmiai klausyti operatoriaus užduodamų klausimų ir į juos atsakyti, taip pat vykdyti operatoriaus teikiamus patarimus. Tik nuo abipusiai geranoriško bendradarbiavimo priklausys, ar bus operatyviai suteikta pagalba tiems, kuriems jos iš tiesų reikia.