Ji apdovanota už ryžtingus veiksmus gelbstint dvejų metukų berniuko gyvybę. 2014 m. vasario mėnesį į Bendrąjį pagalbos centrą skubios pagalbos numeriu 112 paskambinęs vyras paprašė skubiai iškviesti greitosios medicinos pagalbą į vieną iš Vilniaus mikrorajonų. Vyras buvo labai susijaudinęs, jis paaiškino, kad jo sergančiam dvejų metukų sūneliui prasidėjo traukuliai.

Į pagalbos skambutį atsiliepusi Bendrojo pagalbos centro operatorė I. Lastauskaitė greitai surinko reagavimui būtiną informaciją apie įvykio vietą ir pobūdį, paprašė vyro nepadėti ragelio ir į nelaimės vietą iš karto išsiuntė greitosios medicinos pagalbos ekipažą. Tai atlikusi operatorė tęsė pokalbį su skambinančiuoju, sugebėjo jį nuraminti, patarė jam paguldyti vaiką ant šono, patikrinti, ar kvėpavimo takuose nėra svetimkūnių.

Tačiau pokalbio metu situacija komplikavosi – vaikas prarado sąmonę, nustojo kvėpuoti ir pradėjo mėlti. Skambinęs vyras puolė į neviltį, bet Inga nesutriko – ji sugebėjo nuraminti vyrą bei instruktavo, kaip gaivinti vaiką – daryti įpūtimus ir krūtinės paspaudimus. I. Lastauskaitė nenutraukė pokalbio, bendravo su juo, kol atvyko greitosios medicinos pagalbos ekipažas. Apie 10 minučių ji nesustodama teikė gaivinimo instrukcijas ir patarimus, kol vaiko gaivinimą perėmė atvykę medikai. Dėl operatyvių, profesionalių ir koordinuotų BPC operatorės veiksmų nelaimės pavyko išvengti.

Europos skubios pagalbos numerio 112 asociacijos apdovanojimų ceremonija rengiama nuo 2008 metų ir tai yra vieninteliai Europos skubios pagalbos tarnybų darbuotojų apdovanojimai. Šiemet apdovanojimų ceremonija vyksta Bukarešte.

Pernai Bendrajame pagalbos centre iš viso užregistruotas 3 609 641 skambutis (kas 8 sekundes 1 skambutis). Pagalbos tarnybos į nelaimės vietas siųstos 768 543 kartus (53 proc. – policija, 41 proc. – greitosios medicinos pagalbos tarnyba, 4,5 proc. – ugniagesiai gelbėtojai, 1,5 proc. – komunalinės tarnybos).

Įvykus nelaimei ir paskambinus skubios pagalbos numeriu 112, būtina nurodyti adresą (arba kuo tikslesnę vietą), kur reikia suteikti skubią pagalbą, trumpai ir aiškiai pasakyti kas atsitiko, atsakyti į visus operatoriaus užduodamus klausimus, laikytis operatoriaus teikiamų patarimų, nepadėti ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti.