Utenos prokuratūros ir policijos tyrėjų surinktais duomenimis, dėl moters žūties atsakingas trasą tikrinęs nulinukas - „Subaru Impreza“ vairuotojas Arūnas Majauskas, varžybų vadovas Gražvydas Smetonis ir varžybų saugumo viršininkas Romualdas Mažuolis ( jam kaltinimai pareikšti dar praėjusių metų gruodį, - DELFI pastaba).

Mirtinos adrenalino akimirkos

Lietuvos automobilių klubo (LAK) prezidentas Rolandas Dovydaitis kritikavo visą būrį, kurie ruošė „Vilniaus ralio 2013“ varžybas. Negailėjo kritikos ir žiūrovams, kad dėl kelių įspūdingo vaizdo akimirkų jie eina neleistinai arti trasos.

Pirmasis tyrime kaltinamuoju tapęs R. Mažuolis kaltino nulinukus – anot jo, vietoj to, kad tiesiog patikrintų trasą, „Subaru Impreza“ ekipažas lėkė dideliu greičiu, lenktyniavo, nors to daryti neturėjo. Anksčiau DELFI A. Mažuolis pasakojo, visgi ką nubausti ieškoti nereikėtų, nes pats įvykis jau yra didžiulė bausmė visiems, ir organizatoriams, ir „Subaru Impreza“ ekipažui.

A. Majauskas: nebegaliu lenktyniauti

„Subaru Impreza“ vairavęs A. Majauskas DELFI atviravo, kad po skaudžios tragedijos jis nebegali dalyvauti automobilių sporte – per daug skaudūs prisiminimai, nors iš žuvusiosios artimųjų kaltinimų ir nesulaukė.

„Jei būčiau žinojęs, kad įvyks tokia tragedija, tą dieną būčiau nevažiavęs, nebūčiau visai iš lovos atsikėlęs. Bet nei aš, nei žurnalistai negali nuspėti įvykių. Įvyko tragedija, – sakė A. Majauskas. – iš karto po varžybų pasakiau, kad nebedalyvausiu automobilių sporte, ir tą darau. Per daug skaudūs prisiminimai. Nebegaliu lenktyniauti“.

Anot A. Majausko, tragedijos priežastys nebuvo greitis. Automobilis išlėkė iš trasos ne dėl žmogaus kaltės. Per kraupią avariją „Subaru Impreza“ ekipažo šturmanas Lukas Pečeliūnas patyrė sumušimus. Vairuotojui A. Majauskui buvo sužalota nugara, medikai konstatavo rimtą stuburo traumą. Įvykio liudytojai teigė, kad po avarijos sportininkas iš automobilio šliaužė, nuo sužalojimų negalėjo stovėti.

„Mano kaltės tyrime neįžvelgta. Aš tik dariau savo darbą, tikrinau trasą, kai važiuojant nuslydo šlaitas“, – sakė A. Majauskas.

Kaip bus nuspręsta teisme, A. Majauskas tiesiog laukia. Pokalbio metu jis ne kartą paminėjo, kad sunku kalbėti apie tragediją, nusinešusią jaunos moters gyvybę. Po tragedijos net ilgametė patirtis jo nepriverčia vėl sėsti prie lenktyninio automobilio vairo ir lėkti trasa. Skaudūs prisiminimai per metus neišblėso, nors žuvusiosios artimieji jo nekaltino ir neprašė policijos ar prokurorų ką nubausti.

Teismas privers rimčiau žiūrėti į saugumą?

A. Majauskas neslėpė, kad nors byla ir laukiantis teismo procesas itin nemalonus dalykas, jei tai bus įtakos žmonių saugumui ateityje, tuomet tai turės prasmę.

„Visi dalykai, kurie yra skiriami saugumui, yra geri“, – sakė A. Majauskas.

Trečiasis kaltinamasis G. Smetonis nepanoro kalbėti šia skaudžia tema.

Jei teismas patvirtins prokuratūros kaltinimus, jiems gresia areštas arba laisvės atėmimas iki ketverių metų.

Civilinių ieškinių kol kas niekas nepareiškė. Žuvusiosios artimieji sulaukė organizatorių pagalbos ir paramos rengiant laidotuves. 

DELFI primena, kad visas ralio varžybas, vykusias praėjusi metų gegužės 25 d., vienoje ar kitoje vietoje filmavo šio sporto mėgėjai.

Automobiliai daug kur išlėkė iš trasos, virto į griovius, o žmonės keliose vietose stovėjo gana arti trasos, kur nėra jokių „Stop“ juosta atitvertų aptvarų. Bendruoju pagalbos telefonu paskambinęs žmogus nurodė, kad 8 val. 50 min. Molėtų rajone, ties Ambraziškių kaimu, „Vilniaus ralis 2013“ 3-ame greičio ruože, įvyko kraupus eismo įvykis, tačiau daugiau nepaaiškino.

Varžybos buvo nutrauktos tik kraupia žūtimi pažymėtoje trasoje.

Ralio dalyvių klaidos ir pavojingos akimirkos:
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (85)