Eismo įvykių, kuriuose žūsta pėstieji, pastebimai padaugėja rudenį ir žiemą, eismo sąlygoms tapus sudėtingesnėmis, pablogėjus matomumui. Per šių metų sausio–spalio mėn. Vilniaus apskrityje  užregistruoti 252 eismo įvykiai, kurių metu  užvažiuota ant pėsčiojo, iš jų 79 – tamsiuoju paros metu. Vien tik spalio mėn. užregistruoti 47 tokie atvejai, iš jų 20 – tamsiuoju paros metu. Per sausį–spalį žuvo 20 pėsčiųjų, iš jų – 10 tamsiuoju paros metu. (spalio mėn. žuvo 6 pėstieji, iš jų 3 – tamsiuoju paros metu) sužeisti 248 pėstieji, iš jų 76 – tamsiuoju paros metu (spalio mėn. sužeisti 44 pėstieji, iš jų 18 – tamsiuoju paros metu).  
Lapkričio 10-osios pavakarę, apie 17.25 val., Vilniaus apskrities Šalčininkų rajone, Naujasodžio kaimo teritorijoje, kelyje Jašiūnai–Turgeliai, automobilis „VW Passat“, vairuojamas 27 metų vyro, partrenkė ir mirtinai sužalojo kelių einantį ir šviesą atspindinčių elementų neturintį 77 metų pėsčiąjį.

Primename šeimos narių pareigą skirti deramą dėmesį artimiesiems, mažiau gebantiems pasirūpinti savimi – vaikams ir garbaus amžiaus sulaukusiems. Jų perspėjimai apie atšvaitų svarbą ir kitas eismo saugumo taisykles paveikia stipriausiai. Būtina, kad senatvės sulaukę žmonės ir vaikai įsiklausytų ir suprastų, jog taisyklingai nešiojamas atšvaitas vairuotojui padeda laiku pastebėti einantį žmogų.

Dažniausiai pėsčiuosius transporto priemonės partrenkia ir mirtinai sužaloja neapšviestuose kelio ruožuose, kai jie eina per važiuojamąją kelio dalį, važiuojamąja dalimi ar netikėtai į ją įeina (įbėga). Dėl tokių eismo įvykių beveik visada kalti būna patys pėstieji – neturi jokių šviesą atspindinčių elementų, dėvi tamsius drabužius, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį neįvertina atstumo iki artėjančios transporto priemonės. 

Atšvaitą prie drabužių, kuprinės, rankinės ar kito krepšelio reikia prisisegti (pritvirtinti) taip, kad jis būtų matomas kitiems eismo dalyviams.

Pakabinamą atšvaitą, pervertą virvele, segtuku prisegame prie drabužių (pvz., kišenės), dešinėje pusėje, kad jis švytuotų žmogaus kelių aukštyje.

Atšvaitą-juostelę lengvai uždedame ant drabužių rankovės (truputį aukščiau rankos riešo) ar kojos blauzdos srityje.
Atšvaito paviršiaus plotas turi būti pakankamai didelis (apie 16 cm2), kad transporto priemonės žibintų šviesos galėtų jį apšviesti.
Svarbu

Jei turite tik vieną atšvaitą, jį pritvirtinkite (prisisekite) prie drabužių dešinėje pusėje.

Vairuotojams: tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustoję motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš motorinės transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

Pėstiesiems: Pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.

Kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys pėstieji turi eiti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

Pėstieji, einantys neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalie kraštu tamsios paros metu arba esant blogam matomumui, privalo neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą. Traukiamas (stumiamas) platesnis nei 1 m vežimėlis turi būti su atšvaitais: kairėje vežimėlio pusėje iš priekio – baltu, o iš galo – raudonu.

Į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.

Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu.