Dėl avarijos kaltu pripažintas troleibuso vairuotojas nuteistas laisvės atėmimu 4 metams, tačiau bausmės vykdymas jam atidėtas 3 metams. Pasak teismo, tokia baudžiamojo poveikio priemonė atimtų vienintelį troleibuso vairuotojo pragyvenimo šaltinį – darbą, t.y. pažeidžianti vieną esminių žmogaus teisių.

Kadangi į avariją pakliuvęs lengvojo automobilio vairuotojas dėl patirtų sužalojimų po ilgo gydymo ligoninėje mirė, jo byla buvo nutraukta.

Bylos duomenimis, 2009-ųjų rugsėjo 20-ąją, apie 19.58 val., Kaune, Savanorių-Birželio 23-iosios-S. Žukausko gatvių sankryžoje troleibuso „Solaris Trollino“ vairuotojas bei automobilio „Mitsubishi Galant“ vairuotojas nesivadovavo jų judėjimo kryptimi įrengtais šviesoforų signalais ir į sankryžą įvažiavo degant draudžiamiems šviesoforų signalams. Sankryžoje abi transporto priemonės susidūrė.

Eismo įvykyje žuvo lengvuoju automobiliu važiavusi moteris, vėliau ligoninėje mirė ir vairuotojas. Juos iš automobilio ištraukė gelbėtojai, nes po smūgio į troleibusą lengvasis automobilis užšoko ant šaligatvio ir išvertė elektros stulpą. Sužalojimus patyrė ir penki troleibusu važiavę keleiviai.

Ekspertai nustatė, kad troleibuso vairuotojas viršijo greitį – vietoje leistino 50 km/val. važiavo 67 km/val.

Teisme apklausti liudytojai patvirtino, kad troleibuso ir lengvojo automobilio vairuotojai į sankryžą išvažiavo jau degant raudonam šviesoforo signalui.

Tragedijos vakarą judria Kauno gatve savo automobiliu važiavusi viena moteris teisme pasakojo, kad lengvasis automobilis važiavo greitai ir statmenai kirto troleibuso važiavimo trajektoriją.

„Jau buvau sustojusi prie sankryžos, nes degė raudona šviesa, o kita juosta važiavęs troleibusas įvažiavo į sankryžą, – sakė moteris. – Stebėjau troleibusą, kaip jis spės pravažiuoti sankryžą, nes situacija buvo baisi“.

Troleibuso vairuotojas neigė, kad įvažiavo į sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui – jis tikino, kad įvažiavo baigiant šviesti žaliam šviesoforo signalui.

„Autoįvykis kilo dėl abiejų – tiek automobilio „Mitsubishi Galant“ vairuotojo, tiek dėl troleibuso „Solaris Trollino“ vairuotojo padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų“, – pabrėžė teismas.