Vilniaus apygardos teismas penktadienį paskelbė, kad vienos humanitarinės asociacijos prezidentu prisistatantį Emilio Anselmi ir prekybos automobiliais įmonei vadovaujantį Luigo Ricci pripažįsta kaltais dėl kontrabandos.

Teisėjas Ryšardas Skirtunas 60 metų E. Anselmi skyrė 300 MGL dydžio (39 tūkst. Lt), o 58 metų L. Ricci – 250 MGL dydžio (22,5 tūkst. Lt) baudas.

Tiesa, baudų į Lietuvos biudžetą Italijos piliečiams nereikės mokėti – teismas nusprendė, kad ilgą laiką už grotų praleidę užsieniečiai jau yra atlikę bausmę ir konvojaus pareigūnams nurodė juos paleisti tiesiog teismo salėje.

Baudą siūlė skirti ir valstybinį kaltinimą byloje palaikęs prokuroras Edmundas Jonušas.

Tiesa, italams paskelbtas nuosprendis dar negalutinis – jį užsieniečiai galės apskųsti apeliacine tvarka.

Bylos duomenimis, prabangius naujausius visureigius į Baltarusiją kontrabandos būdu gabenę Romos gyventojai buvo kaltinami išvengę beveik pusės milijono litų muito mokesčių.

Nustatyta, kad E. Anselmi iš Lietuvos į Baltarusiją, per Medininkų pasienio postą per kelis praėjusių metų mėnesius neužpildydamas muitinės deklaracijos išvežė naujus automobilius „Land Rover“, „BMW X5”, „Porsche Cayenne“, „BMW X6”.
Tuo tarpu kartu teisiamas L. Ricci į Baltarusiją išgabeno „BMW X6” ir „Audi Q7“.

Šių naujų automobilių vertė – net keli milijonai litų, o vien nesumokėti muito mokesčiai sudarė maždaug pusę milijono litų. Šiuos automobilius italai turėjo deklaruoti, nes neketino grįžti į Lietuvą, o ketino parduoti.

Ikiteisminio tyrimo metu nustatyta, kad automobilius italai atvairuodavo iki Vilniaus, o čia permiegoję centre esančiuose prabangiuose viešbučiuose vykdavo į Medinininkų pasienio postą.

Italai laisvai pravažiuodavo pasienį, nes jų pareigūnams pateikiami dokumentai buvo tvarkingi ir net nesuklastoti.

Italų vairuojamus automobilius neutralioje zonoje tarp Lietuvos ir Baltarusijos sienų, pravažiavus Lietuvos postą, pasitikdavo naujieji savininkai, su kuriais būdavo pasirašoma pirkimo-pardavimo sutartis. Vėliau prabangių visureigių pirkėjai įsigytas transporto priemones be jokių problemų galėdavo įregistruoti Baltarusijoje.

Automobilius naujiems savininkams perdavę italai iš karto pėsčiomis grįždavo į Lietuvą, o vėliau išskrisdavo į Romą.

Pasienyje dirbantys pareigūnai teisme vis dėlto prisipažino, kad italų vairuojami prabangūs automobiliai sukeldavo įtarimą, todėl vadovaujantis vadovybės nurodymais visureigiai būdavo nuodugniai patikrinami.

„Mes net išsiųsdavome užklausas į Interpolą – ar automobilis nėra vogtas, tačiau visada gaudavome neigiamą atsakymą, todėl automobilių negalėjome nepraleisti“, – sakė vienas pasieniečių, patikinęs, jog stebėdavosi, kodėl italai važiuoja į Baltarusiją su automobilio pastovios registracijos numeriais.

Italų machinacijos paaiškėjo tik šių metų pradžioje – Italijos pareigūnai, tirdami vieno visureigio vagystę, išsiaiškino, kad transporto priemonė kirto Lietuvos valstybės sieną ir be jokių problemų buvo užregistruota Baltarusiją. Į Lietuvą atvykę pareigūnai netrukus atskleidė, kad per Medininkų pasienio postą buvo išvežta ir daugiau prabangių visureigių, kurie buvo ieškomi kaip pavogti Italijoje.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad prabangūs automobiliai buvo įsigyjami per vieną Italijos lizingo bendrovę. Visureigių savininkai iš pradžių net mokėdavo mėnesines įmokas, tačiau vėliau, kai automobiliai būdavo išgabenti į Baltarusiją ir užregistruoti naujųjų savininkų, kreipdavosi į policiją, nurodydami, kad automobilis yra pavogtas.

Manoma, kad šioms machinacijoms vadovavo Baltarusijoje gimęs, o vėliau į Italiją išvykęs ir čia net politinį prieglobstį dėl Baltarusijos prezidento Aleksandro Lukašenkos režimo tariamo persekiojimo gavęs vyras, vardu Pavelas. Jis Minske turėjo daug pažįstamų, todėl lengvai susitardavo dėl automobilių pardavimo – pirkėjai iš anksto nurodydavo, kokią transporto priemonę nori įsigyti.

Dėl sukčiavimo Italijos policija dar atlieka tyrimą, gali būti, kad visureigius per Lietuvą į Baltarusiją gabenusiems italams baudžiamoji atsakomybė grės ir savo tėvynėje.