Priežastis buvo ne koks nors techninis gedimas, bet orlaivio vado Dariuszo Caliko sveikatos būklė. Kai jis sėdo prie šturvalo ir ėmė rengtis skrydžiui, antrasis pilotas pajuto nuo savo vado sklindantį alkoholio kvapą.

Antrasis pilotas nusprendė nerizikuoti, nes orlaivio vadas yra atsakingas ne tik už skrydžio maršruto tikslumą ir saugumą, bet ir kontroliuoja lėktuvo techninę būklę. Įsitikinęs, kad skrydžio vadas yra neblaivus, lakūnas griežtai atsisakė kilti su juo į orą.

Išlipęs iš lėktuvo antrasis pilotas oro uosto teritorijoje surado orlaivius aptarnaujančios įmonės atstovą. Pastarasis, išgirdęs apie girtą lakūną, pakvietė aviacijos saugumo tarnybos pareigūnus. Šie liepė D.Calikui lipti iš lėktuvo ir eiti su jais į tarnybines patalpas. Iškviesti Kauno rajono policijos pareigūnai alkotesteriu D.Calikui nustatė vidutinį girtumą – jis pripūtė apie 1,5 promilės.

Išsipagirioti liko Kaune

Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla pasakojo, kad aviakompanijos „Sky Express“ lėktuvas į Kauną atskrido antradienio rytą. „Per dieną į jį buvo kraunamos oro pašto siuntos, - pasakojo direktorius. – Tuo tarpu vienas lakūnų kažkur, tikriausiai Kaune, spėjo pasilinksminti. Kitas pilotas buvo visiškai blaivus.“

Sulaikius lėktuvą, abu pilotai nakvojo viename Kauno viešbučių. Vakar po 10 val. Karmėlavoje nusileido kitas aviakompanijos „Sky Express“ lėktuvas. „Juo atvykęs lakūnų ekipažas nuskraidino per naktį oro uoste stovėjusį lėktuvą į Lenkiją“, - sakė K.Auryla.

Su kolegomis išskrido ir antrasis pilotas. Tuo tarpu apie D.Caliką Civilinės aviacijos administracijos darbuotojai nieko nežinojo. Po incidento oro uoste jis daugiau nepasirodė. Manoma, kad pagirių kamuojamas lakūnas į Varšuvą iš Kauno stoties išvažiavo keleiviniu autobusu.

Sulaikytasis lėktuvas į Lenkiją turėjo gabenti siuntų pristatymo bendrovės UPS krovinius. Kompanijai atstovaujančios įmonės „Skubios siuntos“ generalinis direktorius Vladas Lašas neslėpė nusivylimo lenkų aviakompanija. „Visada naudojomės Lietuvos aviakompanijų paslaugomis, tačiau šį kartą reikėjo didesnio lėktuvo, todėl pasamdėme lenkų aviakompaniją „Sky Express“, - aiškino jis. – Per daugiau kaip dešimt mūsų veiklos metų siuntos niekada nevėluodavo. Labai apgailestaujame dėl šio incidento, antra vertus, džiaugiamės, kad laiku sulaikytas neblaivus pilotas.“

V.Lašo teigimu, klientams dėl vėluojančių siuntų bus sumokėtos kompensacijos. „Kompanijos UPS vadovai dar svarstys, ar reikalaus žalos atlyginimo iš Lenkijos aviakompanijos“, – sakė generalinis direktorius.

Geria ne tik lenkai

K.Aurylos teigimu, surinkta medžiaga apie neblaivų lakūną perduota Lenkijos civilinės aviacijos pareigūnams.

„Tai pirmas atvejis mūsų šalies oro uostuose, - sakė K.Auryla. – Lietuvos įstatymai numato 2 tūkstančių litų baudą už bandymą pilotuoti neblaiviam, tačiau sulaikytą lakūną baus mūsų kolegos Lenkijoje.“ Aviatoriai neabejojo, kad po tarnybinio patikrinimo lenkai iš D.Caliko atims lakūno licenciją.

Vakar Švedijoje Arlandos oro uoste buvo sulaikytas neblaivus ukrainietis, turėjęs vadovauti keleivinio lėktuvo įgulai.

Šių metų pradžioje Norvegijos Fleslando oro uoste policija neleido išskristi septyniems Ukrainos pilotams. Jie neblaivūs ketino pilotuoti krovininį orlaivį. Įgulos vadas nubaustas penkių mėnesių laisvės atėmimo bausme.

Lietuvoje prieš kelerius metus buvo nubaustas vienas lakūnas, bandęs skraidinti keleivius nesutvarkęs visų sveikatos patikrinimo dokumentų. Tada jam skirti keli mėnesiai nelaisvės.