Lauko reklamos kompanijos JCDecaux, teikiančios paslaugas keturiolikoje Lietuvos miestų, tarp jų – Vilniuje ir Klaipėdoje, plėtros vadybininkė Ingrida Stakėnienė „Verslo savaitei“ sakė, jog kovo mėnesį Vilniuje vien stiklų buvo išdaužta 90 , Klaipėdoje – 35.

I.Stakėnienė minėjo, kad paskutiniu metu yra ne tik daužomi stiklai ar aprašinėjami paviljonai, bet ir vagiamos metalinės stotelių konstrukcijos.

„Patiriami nuostoliai skaičiuojami tūkstančiais. Pasitaiko atvejų, kada išdaužtą stiklą įdedame, o tą pačią dieną jis vėl yra išdaužiamas. Vasarą, kai studentai išvyksta, nuostolių patiriame mažiau, tačiau rudenį išlaidų padaugėja“, - pasakojo JCDecaux plėtros vadybininkė. Pasak I. Stakėnienės, „karštieji“ Vilniaus taškai yra Kalvarijų, Subačiaus, Olandų gatvės, Valakampiai ir Saulėtekio alėja.

VŠĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, Klaipėda patiria mažesnių nuostolių nei kiti didieji miestai.

„Per metus dėl stotelių nuniokojimo patiriame apie 20 tūkstančių litų nuostolių. Labiausiai vasaros metu nukenčia pajūrio regionas. Liūdniausia, jog neįmanoma nubausti nusikaltusių asmenų, nes nėra vaizdinių įrodymų“, - akcentavo G. Neniškis.

Kauno savivaldybės transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero teigimu, savivaldybė nėra atsakinga už paviljonų tvarkymą.

„Įmonės, užsiimančios stotelių statymu, tvarkymu ir reklamomis, sudaro sutartis su savivaldybe. O toliau šios įmonės dirba savo sąskaita“,- kalbėjo P. Keras.

UAB „Lagunta“, prieš pusantrų metų perėmusi miesto paviljonų kūrimą ir tvarkymą iš kitos įmonės, teigia, jog dėl stotelių nuniokojimo per metus patiria apie 60 tūkstančių litų nuostolių.

„Dažniausiai daužomi stotelių stiklai V.Krėvės ir Taikos prospektuose. Pastebėjau tendenciją, kad pavasarį padaugėja nuniokotų stotelių skaičius. Matyt, šis metų laikas „susuka“ žmonėms protą, ypač paaugliams“, - kalbėjo įmonės vadovas A. Galvanauskas.

„Verslo savaitės“ kalbinti pašnekovai vienbalsiai teigė, kad prevencinės galimybės yra gana ribotos.

„Vilniaus mieste yra planuojama statyti naujus stotelių pavilijonus, kurių konstrukcijas bus sunkiau sulaužyti vandalams. Aišku, filmavimo kameros padėtų kovoti su niokotojais, tačiau visame mieste įsteigti jas būtų per brangu“, - teigė lauko reklamos kompanijos JCDecaux plėtros vadybininkė.

UAB „Lagunta“ vadovo nuomone, kovoti su šia problema yra neįmanoma. Nei policija, nei filmavimo kameros nėra pajėgios pasipriešinti vandalizmui. Anot jo, stipriausia prevencija tūrėtų būti žmonių kultūra.