Antradienį apie 22.35 val. Panevėžyje, prie A.Mickevičiaus g. 36-ojo namo, „Daelim Sfiveracing“ mopedo nesuvaldė ir griuvo 1974 m. gimęs A.S. Transporto priemonė neturėjo valstybinių numerių, o pats vairuotojas – pažymėjimo.

Be saugos šalmo važiavusiam A.S. nustatyta ne tik dešinės ausies plėštinė žaizda, kaktos nubrozdinimas, smegenų sukrėtimas, bet ir 1,48 promilės girtumas. Mopedas apgadintas, vairuotojui paskirtas ambulatorinis gydymas.

Kitos skaudžios nelaimės priežastis – nesugebėjimas pasirinkti saugaus greičio. Automobilio „VW Jetta“ vairuotoja Ž.D., gimusi 1978 m., S.Kerbedžio ir Liepų g. sankryžoje atsitrenkė į priekyje važiuojantį ir staiga stabdantį BMW 520, kurį vairavo penkiasdešimt aštuonerių metų V.P.

Eismo įvykio metu nukentėjo neatsargios vairuotojos vežtos keleivės. Panevėžio ligoninėje 1962 m. gimusiai L.G. nustatyta muštinė galvos žaizda, 1956 m. gimusiai J.A. – krūtinės ląstos sumušimas. Nukentėjusioms paskirtas ambulatorinis gydymas. Apgadintos abi į avariją patekusios mašinos.

Kaltas amžius ir greitis

Viešosios policijos Eismo priežiūros skyriaus Analizės ir administracinės veiklos poskyrio vyresnysis specialistas Arnoldas Glodenis teigia, kad pavasarį, motociklams išriedėjus į gatves, eismo įvykių tikrai padaugėja. Tačiau tai lemia ne vairuojama transporto priemonė, o sėdinčiojo prie vairo amžius.

Motociklas gatvėse tampa vis populiaresne jaunimo azarto išraiškos priemone. Nors tikslių statistinių duomenų nėra, tačiau, pasak A.Glodenio, policininkai pastebi, kad daugiausia avarijų sukelia iki 30 metų vairuotojai.

Tokio amžiaus žmonės turi mažesnį atsakomybės jausmą, mažesnę patirtį, mėgsta pralėkti su vėjeliu, todėl yra pavojingesni eismo dalyviai. Motociklas už automobilį daugiau dėmesio ir kritikos sulaukia dėl to, kad juo važiuojant didesnė traumų, skaudžių pasekmių tikimybė, didesnė galimybė griūti.

Tačiau, pasak A.Glodenio, tikslią avarijų statistiką sunku pateikti – automobilių gatvėse yra daug daugiau, todėl juos vairuojantieji dažniau patenka į eismo įvykius.

Policijos duomenimis, pernai dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimų atsitrenkė į medį ir žuvo vienas motociklininkas ir vienas mopedo vairuotojo užnugaryje sėdėjęs keleivis.

A.Glodenio nuomone, Panevėžyje eismas nuo kitų miestų beveik nesiskiria – pažeidimai tie patys, avarijų priežastys panašios. Galbūt tik nėra tokių masinių motociklininkų naktinių susibūrimų kaip Vilniuje arba jie lieka nepastebėti, nes nekelia rimtų problemų – tačiau pavieniai „britvininkai“ esą ir dieną, ir naktį mėgsta pasiausti.

Pažeidėjams nebus atleista

„Sekundei“ pasiteiravus apie ką tik „iškeptus“ vairuotojus, A.Glodenis teigė, kad vairavimo kursus baigę žmonės nėra pakankamai parengiami išvažiuoti gatves, tačiau kaltinti vien vairavimo mokytojų nereikėtų. Vyresnysis specialistas tvirtino, kad pagrindinės eismo nelaimių priežastys – greitis, manevravimo taisyklių ir eismo taisyklių sankryžose nesilaikymas bei alkoholis.

Automobilių vairuotojai ir keleiviai dažnai nukenčia dėl to, kad neprisisegė saugos diržų, važiuojantieji motociklais ir motoroleriais – dėl nedėvimų saugos šalmų.

„Tolerancijos laikai baigėsi“, – teigė A.Glodenis ir žadėjo, kad nė vienas Kelių eismo taisyklių pažeidėjas neliks nenubaustas. Griežtos priemonės bus taikomos ne tik automobilių ar motociklų vairuotojams. Be dėmesio neliks ir jaunieji mopedų vairuotojai.

Pasak A.Glodenio, vadovaudamiesi sausio 1 dieną pakeistomis taisyklėmis, eismo tvarką prižiūrintys pareigūnai griežtai reikalaus tvarkingų mopedų ir jiems priskiriamų motorolerių registravimo, techninės apžiūros, draudimo dokumentų, baus vairuotojus, kurie neturi mokymo įstaigos išduoto išklausyto kurso pažymėjimo ar nemūvi saugos šalmo. Didesnio pareigūnų dėmesio sulauks ir dviratininkai.

Balandžio 2-20 dienomis policijos pareigūnai organizuoja akciją „Saugaus eismo mėnuo“. Gatvėse ir keliuose bus tikrinamas vairuotojų blaivumas, dokumentai, transporto priemonių techninė būklė, atkreipiamas dėmesys į saugos diržus – ar vairuotojas ir visi keleiviai jais naudojasi.