"Praėjus kelioms minutėms, kai buvo surasta pirmoji "juodoji dėžė", buvo surastas ir antrasis savirašis prietaisas", - sakė ministras.

Kokios būklė yra šie savirašiai prietaisai ir kada jie bus iššifruoti, kol kas nepranešama.

Tuo tarpu skrydžių saugumo ekspertas, artimas įvykio priežasčių tyrimo komisijai, trečiadienį sakė, kad "Pulkovo" avialinijų lėktuvo Tu-154 nukritimo netoli Donecko priežastis galėjo būti tai, kad pasiekęs kritinį skrydžio aukštį jis ėmė nevaldomai suktis suktuku.

"Pagal pranešimus iš lėktuvo nukritimo vietos, prieš atsitrenkdamas į žemę jis sukosi suktuku, į kurį jis galėjo patekti dėl to, kad pakilo aukščiau ribos, nustatytos šio tipo lėktuvams", - sakė ekspertas.

Jis paaiškino, kad aukščiausia lėktuvo Tu-154 pakilimo riba - maždaug 11 500 metrų. "Jeigu standartinė temperatūra 11 500 aukštyje didesnė nei minus 56 laipsniai, lėktuvas perkrautas, optimalus skrydžio aukštis turi būti keliais šimtais metrų žemesnis", - sakė jis.

Eksperto nuomone, lėktuvas galėjo pakrypti dėl perkrovimo ar temperatūros skirtumų aukštyje. "Slėgio ir temperatūros slenksčiai buvo visiškai galimi lėktuvui skrendant per audros frontą arba patekus į didelės turbulencijos zoną. Aviacijos praktikoje buvo atvejų, kai dėl lėktuvo mėtymo įvykdavo katastrofa", - sakė jis.

Pasak eksperto, panašiai lėktuvui Tu-154 atsitiko devintajame dešimtmetyje Uzbekistane. "Lėktuvą ištiko katastrofa netoli Učkuduko. Per tyrimą buvo nustatyta, kad lėktuvas ėmė nevaldomai suktis suktuku dėl neteisingai pasirinkto aukščio. Lėktuvas buvo perkrautas: be 180 keleivių, jame buvo dar 20 neužregistruotų žmonių. Bet vis viena jam buvo paskirta pakilti į 11 500 metrų aukštį", - sakė jis.

Savo ruožtu aviacijos katastrofos liudininkai papasakojo, kad lėktuvas Tu-154 per paskutines skrydžio minutes buvo nevaldomas ir sprogo nuo smūgio į žemę.

Moksleivis iš Suchaja Balkos gyvenvietės Sergejus Melnikovas sakė, kad nuo krintančio lėktuvo kauksmo antradienį apie 16 val. iš namų išbėgo beveik visi gyventojai. "Buvo matyti, kad lėktuvas sukasi suktuku aplink savo ašį", - sakė moksleivis.

Jis pridūrė, kad lėktuvas susprogo, tik atsitrenkęs į žemę už dviejų kilometrų nuo gyvenvietės. Iš karto po jo sprogimo maždaug šimtas žmonių leidosi bėgti į katastrofos vietą.

Jo pasakojimą patvirtina kitas liudininkas Genadijus Kurasovas, kurio bitynas buvo už keliasdešimt metrų nuo tos vietos, kur nukrito lėktuvas. "Atrodė, kad lėktuvas artėja prie žemės niekieno nevaldomas", - sakė G.Kurasovas.

Pasak tragedijos liudininkų, tuo metu, kai nukrito lėktuvas, lijo ir griaudėjo perkūnija. Pirminiais duomenimis, sudužusiame netoli Donecko lėktuve buvo penki užsienio piliečiai, pranešė žurnalistams Pulkovo avialinijų generalinio direktoriaus pavaduotojas Vasilijus Naletenka.

"Pirminiais duomenimis, lėktuve buvo vienas Nyderlandų pilietis, du - Vokietijos, vienas - Prancūzijos ir vienas - Suomijos", - sakė jis. Pasak V.Naletenkos, šie duomenys pirminiai, dabar aiškinamasi su konsulatais ir VRM. "Galimas dalykas, šie keleiviai turėjo dvigubą pilietybę", - sakė jis.

Rusijos lėktuvas Tu-154, skridęs iš Anapos į Sankt Peterburgą, antradienį sudužo už 50 km nuo Donecko. Lėktuve buvo, patikslintais duomenimis, 160 keleivių, tarp jų 45 vaikai ir paaugliai, ir 10 įgulos narių. Per katastrofą neišsigelbėjo nė vienas lėktuve buvęs žmogus.

Lietuvos Respublikos Prezidentas Valdas Adamkus išreiškė užuojautą Rusijos Federacijos Prezidentui Vladimirui Putinui dėl tragiškai pasibaigusios Rusijos lėktuvo avarijos Donecke.

Šalies vadovas užuojautos laiške pažymėjo, kad Lietuvos žmonės didžiulės nelaimės akivaizdoje kartu su visa Rusija išgyvena skausmą dėl netekčių. Prezidentas V. Adamkus visų Lietuvos žmonių vardu pareiškė nuoširdžią užuojautą aukų šeimoms, artimiesiems ir visiems, nukentėjusiems dėl šio skaudaus įvykio, rašoma Prezidentūros pranešime spaudai.

Lietuvos vadovas palinkėjo Prezidentui V. Putinui ir Rusijos žmonėms stiprybės bei susitelkimo.