Per tokias ekspertizes paprastai būna nustatomas avariją patyrusio automobilio greitis, kai kurie vairuotojo veiksmai paskutinėmis akimirkomis prieš avariją. Pavyzdžiui, ar buvo mėginama kliūtį apvažiuoti, stabdyti, ar buvo pakankamas matomumas ir panašiai.

Tokia ekspertizė aukštyn kojom apvertė neseniai plačiai nuskambėjusios parlamentaro Gintaro Mikolaičio sukeltos avarijos ir paties parlamentaro apie ją pateiktą istoriją. Iš pradžių Seimo narys buvo pateikęs jam palankias įvykio aplinkybes, tačiau po autotechninės ekspertizės paaiškėjo, kad G. Mikolaitis galėjo išvengti avarijos.

Ekspertai tada nustatė, kad tuomet, kai parlamentaras padarė avariją, matomumas kelyje buvo geras, o jis į vilkiką atsitrenkė nė nestabdęs. Vilkiką neleistinoje vietoje - greitkelio greitėjimo juostoje - pastatęs Baltarusijos pilietis turėjo atsakyti administracine tvarka.

Ikiteisminį tyrimą dėl avarijos, kurioje nukentėjo 27 metų G. Karaliūnaitė, atliekantys Šilalės rajono policijos komisariato pareigūnai dar neapklausė dainininkės. Tačiau apklausą ketina surengti artimiausiu metu, kai tik moteris visiškai atsigaus po patirtų sužalojimų gydymo.

Dainininkė į avariją pateko rugpjūčio 4 dienos vakarą, kai greitkeliu iš Klaipėdos važiuojančiam automobiliui „Citroen C3“ kelią pastojo karvė. Automobilį vairavo G. Karaliūnaitės draugas Deivydas Vosylius.

Anksčiau jau buvo skelbta, kad po avarijos ir sudėtingos operacijos atsigavusią dainininkę G. Karaliūnaitę pribloškė žinia, kad užmuštos telyčios savininkas P. Buivydas ketina reikalauti iš jos kompensacijos.

47 metų P. Buivydas teigė, kad D. Vosyliaus vairuojamas automobilis neva viršijęs greitį. Tačiau G. Karaliūnaitė dievagojosi, kad jie greičio neviršijo. Kaip buvo iš tikrųjų atsakys autotechninę ekspertizę atlikinėsiantys ekspertai.