Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, devintą kartą organizuodama nacionalinę „Veiksmo savaitę BE PATYČIŲ“, pristato socialinę reklamą, atkreipiančią dėmesį į vaikų patyčias sporte.

Bendradarbiaudama su Lietuvos krepšinio federacija ir „Western Union Foundation Lithuania“, „Vaikų linija“ adaptavo Švedijos patyčių prevencijos organizacijos „Friend“ socialinę reklamą „Kurią pusę pasirinksi tu?“. Šis pavadinimas tapo ir šių metų „Veiksmo savaitės BE PATYČIŲ“ šūkiu, kviečiančiu prisijungti prie tų, kurie nepalaiko patyčių. Socialinėje reklamoje parodoma, kokios skausmingos vaikams būna patyčios krepšinio aikštelėje ir kaip vienas bendraamžio poelgis gali šį žeminantį elgesį sustabdyti.

„Komandiniame sporte kiekvienas žaidėjas įneša savo indėlį į komandos pergalę. Netgi tas žaidėjas, kuris nežaidžia nei vienos minutės, bet labai stipriai mojuoja rankšluosčiu ant suolelio, yra be galo svarbus, nes jis duoda labai gerą emocinį užtaisą. Jeigu tas žaidėjas patiria patyčias ar yra ignoruojamas komandos draugų, jis tuo rankšluosčiu taip stipriai nemojuos – tuomet gal komanda ir nelaimės.

Komandinė dvasia visada yra vienas iš raktų į pergalę, – pabrėžė Lietuvos vyrų rinktinės vyr. treneris, skatindamas vaikus papasakoti apie patyčias. – Vaikai turi nebijoti kalbėti: pirmiausia tarpusavyje, aiškiai pasakant, kad toks elgesys nepatinka, o taip pat svarbu kalbėtis su savo tėvais, treneriais, vyresniaisiais broliais ar seserimis. Taip patyčias galima išgyvendinti“.

Prisiminęs savo vaikystės patirtis sporto mokykloje-internate, kur buvo ir patyčių, D. Adomaitis teigė, kad vaikus sportuoti be patyčių galėtų įkvėpti profesionalių sportininkų pavyzdys. „Lietuvos rinktinės treniruotėse būna visko: ir skaudžių kontaktų, ir traumų, ir kraujo, ir lūžių, bet niekada nebūna, kad kažkas tai padarytų specialiai ar norėdamas atimti vietą iš kito. Profesionalų sporte pagarba vienas kitam yra labai svarbus dalykas“, – akcentavo treneris.

„Kurią pusę pasirinksi tu?“, – jau trečioji socialinė reklama, sukurta, pritaikius Švedijos patyčių prevencijos organizacijos „Friends“ visuomenės švietimo patirtį.

„Labai džiaugiamės, kad „Vaikų linija“ toliau didina visuomenės sąmoningumą apie patyčių problemą ir jos sprendimo būdus, naudodama Lietuvai adaptuotas „Friends“ socialines reklamas. Tam, kad patyčios būtų sustabdytos, būtinas visos bendruomenės įsitraukimas.

Suaugusieji turi prisiimti atsakomybę užtikrinti saugią aplinką visiems vaikams tiek mokyklose, tiek sporto treniruotėse“, – teigė „Friends International Center against Bullying“ vadovas Jacobas Flardhas Aspegrenas.

„Vaikų linijos“ ir „Friends“ organizacijų bendradarbiavimą bei šios reklamos idėją aktyviai palaiko Švedijos ambasada Lietuvoje.

„Labai džiaugiuosi, kad „Vaikų linijos“ ir „Friends“ bendradarbiavimas yra toks vaisingas. Lietuvos mokykloms adaptuota švediška patyčių prevencijos programa, taip pat, pasiremiant švedų patirtimi, sukurtos jau trys socialinės reklamos, parodančios, kaip kiekvienas gali prisidėti ir kartu stabdyti patyčias“, – džiaugėsi Švedijos ambasadorė Lietuvoje Maria Christina Lundquist.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Krepsinis.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)