Los Andželo teismas atvertė bylą, kurioje žuvusios krepšinio superžvaigždės K. Bryanto žmona Vanessa kaltina pilotą A. Zobayaną ir sraigtasparnį eksploatavusią bendrovę „Island Express Holdings“ neatsakingumu, dėl neva kurio sausio 26-ąją įvyko nelaimė.

Prastu oru per rūką sudužus sraigtasparniui žuvo K. Bryantas, jo 13-metė dukra Gianna, dar 6 oro transporto priemonės keleiviai ir pats pilotas A. Zobayanas.

Teisme žuvusiam A. Zobayanui atstovauja jo brolis Berge, kuris, anot NBC, į V. Bryant mestus kaltinimus atsakė tuo pačiu.

Anot piloto brolio, K. Bryantas puikiai suvokė rizikuojantis, tačiau vis tiek reikalavo vykdyti skrydį per tirštą rūką, pasibaigusį katastrofa.

„Jo paties aplaidumas ir buvo esminis veiksnys. K. Bryantas ir kiti sraigtasparnio keleiviai žinojo apie kylančias grėsmes, jie patys rizikavo savo gyvybėmis, todėl atsakovas nėra kaltas dėl nelaimės pasekmių ir tariamos žalos“, – tvirtinama ilgamečio K. Bryanto piloto brolio pateiktame atsakyme teismui.

Itin panašią įvykių versiją pateikė ir „Island Express Holdings“ kompanija.

„Bryantas puikiai suprato, kokios gali būti šio skrydžio pasekmės, tačiau pasirinko lipti į sraigtasparnį“, – rašoma pareiškime. Anot kompanijos, ji yra neatsakinga dėl šio įvykio, kuris apskritai turėtų būti priskiriamas „Force Majeure“ situacijai.

Katastrofos vieta

Primename, kad sraigtasparnis netoli Los Andželo sudužo sausio 26-ąją, tačiau kalbos apie šį įvykį netyla iki šiol. Prieš keletą dienų apie tragiškai žuvusį savo vyrą priminė ir pati V. Bryant.

Sudužęs sraigtasparnis neturėjo juodosios dėžės. Oficiali nelaimės versija iki šiol nėra pateikta, manoma, kad katastrofa įvyko dėl prasto matomumo.

V. Bryant pateiktame ieškinyje teigiama, jog pilotas netinkamai įvertino oro sąlygas prieš pakilimą, prieš skrydį neieškojo tikslios prognozės, neatšaukė skrydžio supratęs, kad oro sąlygos yra sunkios, nesuvaldė sraigtasparnio ir neišvengė „natūralių kliūčių“ skridimo trajektorijoje.

Vadinasi, „Island Express“ turėjo atsižvelgti į rizikingas sąlygas ir neduoti leidimo skristi. Taip pat prašoma atlyginti moralinę žalą – Kobes ir Gigi patirtą siaubą ir emocinę traumą, pilotui bandant išskristi iš debesų prieš sudužimą.

Ieškinyje atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad pilotas A. Zobayanas 2015 m. buvo nubaustas drausmine nuobauda už vizualiųjų skrydžių taisyklių pažeidimą – jis įskrido į blogesnio matomumo oro erdvę. Taip pat tvirtinama, kad sraigtasparnis buvo nesaugus, nors konkrečios priežastys nepateikiamos. Tai gali būti pretenzijos, jog sraigtasparniu nebuvo galima skristi blogu oru, pagrindas.

Prašoma priteisti suma nenurodoma, tačiau V. Bryant reikalauja atlyginti baudinius nuostolius, teigdama, kad pilotas ir „Island Express“ elgėsi aplaidžiai. Suma gali siekti milijonus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Krepsinis.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)