Madrido „Real“ komandą Eurolygos rungtynėse įveikę „Žalgirio“ krepšininkai į Lietuvą iš Ispanijos sostinės Barajas oro uosto išskrido penktadienį po pietų. Visgi vos tik pakilusio į orą „Boeing 737-500“ lėktuvo įgula susidūrė su rimta problema – užfiksuotas navigacijos sistemos gedimas.

Antradienį „El Pais“ portalo skilties „CincoDias“ žurnalistas Fernando Sanzas šį incidentą aprašo kiek plačiau. Pasak jo, nelaimė buvo visai arti.

„Navigacijos sistemos gedimas sustabdė lėktuvo kilimą maždaug 5000 pėdų, t.y. maždaug 1,5 km aukštyje. Anot su problema susipažinusių technikų, dėl šio gedimo lėktuvo pilotas nebegalėjo suprasti, kokiu greičiu skrenda“, – rašo F. Sanzas.

„Įgula nusprendė paskelbti avarinę padėtį, o Barajas oro uosto skrydžių valdymo specialistai buvo priversti žaibiškai reaguoti. Jų nurodymu oro erdvė šalia Barajas oro uosto laikinai buvo išvalyta, kad „Boeing 737-500“ su žalgiriečiais galėtų nusileisti atgal, – įvykio aprašymą tęsia ispanas. – Deja, net du bandymai tai padaryti buvo nesėkmingi, trukdė ir prastos oro sąlygos. Kaip paskutinė alternatyva buvo priimtas sprendimas perskristi į karinę oro bazę Getafėje, kur pagaliau lėktuvui pavyko nusilesti prabėgus 45 minutėms po pakilimo.“

„Liudininkai šias minutes apibūdina kaip didelės panikos ir nerimo laiką. Galėjo įvykti didžiulė tragedija, kuri, laimei, pasibaigė tik baisiu išgąsčiu“, – priduria ir kitas įvykį aprašęs ispanų reporteris Alvaro Countelenqas iš Cope.es. portalo.

Ispanai gana ironiškai komentuoja netrukus po incidento įmonės „KlasJet“ išplatintą pranešimą, kuriame paminima, jog keleiviams nebuvo iškilęs joks pavojus.

„Sunku būtų sutikti su teiginiu, kad keleiviai nebuvo atsidūrę pavojuje“, – pažymi F. Sanzas pridurdamas, kad lėktuve kilusią panikos atmosferą socialiniuose tinkluose jau yra aprašę ir kai kurie lėktuvu skridę asmenys.

Po šio incidento „Žalgirio“ komanda liko nakvoti Madride ir į Lietuvą pakaitiniu lėktuvu sugrįžo tik po paros – šeštadienį.

Jau po sugrįžimo „Žalgirio“ direktorius Paulius Motiejūnas Krepšinis.lt teigė, jog komanda daugiau neturėtų skristi gedimą patyrusiu lėktuvu.

Savo ruožtu primename, kokį pranešimą spaudai iš karto po įvykio išplatino KlasJet kompanija.

Šiandien, iš Madrido Barajas Adolfo Suárez tarptautinio oro uoste, pakilęs įmonės „KlasJet“ lėktuvas Boeing 737, skraidintis Kauno “Žalgirio” ekipą po rungtynių su Madrido “Real” buvo priverstas grįžti į netoliese esantį Madrido Getafe oro uostą. Skrydžio metu neilgai trukus po pakilimo įvyko navigacijos sistemos gedimas.

Jis nekelia grėsmės lėktuve skridusiems keleiviams ir jo įgulai, tačiau skrydžio saugumas yra didžiausias prioritetas, todėl įgula priėmė sprendimą nusileisti artimiausiame oro uoste ir adresuoti kilusius techninius nesklandumus. Dėl intensyvaus eismo ir prastų oro sąlygų prie Barajas oro uosto teko leistis atokesniame Getafe oro uoste. Šiuo metu “Klasjet” vadovai ir specialistų komanda dirba ieškodami galimybės kuo greičiau parskraidanti žalgiriečius namo. Atsiprašome visų mylimo “Žalgirio” gerbėjų, kad teks laukti Eurolygos istoriją perrašiusios komandos grįžimo namo“, – savo įvykių versiją pateikė „KlasJet“ atstovas spaudai Giedrius Karsokas.

„KlasJet“ vardu vėliau komentarą apie situaciją paviešino „Avia Solutions Group“ korporatyvinių reikalų direktorius Giedrius Karsokas: „Norime paneigti Ispanijos žiniasklaidos leidiniuose pasirodžiusias spekuliacijas. Dar kartą patikiname, kad tai nebuvo avarinis nusileidimas. To įrodymas – įprastos skrydžio palydovų ir lėktuvo kapitono instrukcijos keleiviams lėktuvo nusileidimo metu (jokio specialaus keleivių instruktavimo ir parengimo PRIVALOMO avariniams nusileidimams nebuvo) ir ramus nutūpimas Getafės oro uoste“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Krepsinis.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (146)