Madrido „WiZink Center“ arenoje vykusiose finalo rungtynėse aistros per kraštus liejosi iki pačių paskutinių sekundžių, o finalinė mačo sirena užfiksavo principinių šeimininkų konkurentų – „Barcelonos“ krepšininkų pergalę 94:93.

Tiesiog žvelgiant į mačo protokolą galima manyti, kad pergalę paskutinėmis sekundėmis dvitaškiu svečiams išplėšė kroatas Ante Tomičius, tačiau pasižiūrėjus į vaizdo įrašą greičiausiai pradėsite gūžčioti pečiais.

Paskutinėmis sekundėmis kroato iš po lentos mestas kamuolys į krepšį neįkrito, jį blokuodamas prie lentos prispaudė Anthony Randolphas, tačiau teisėjai vis tiek nusprendė įskaityti du taškus, kurie ir tapo lemiamais.

Jei Barselonos ekipos žaidėjai po tokio sprendimo puolė šokti džiaugsmo šokį, „Real“ stovyklos nuotaika buvo labai niūri, o spaudos konferencijoje po mačo dalyvavęs komandos treneris Pablo Laso ir klubo krepšinio sekcijos vadovas Juanas Carlosas Sanchezas tiesiai šviesiai signalizavo – Karališkasis klubas buvo apvogtas.

„Antrus metus taurės finale nutinka kažkas, kas yra pavadintina teisėjavimo nelaime. Teisėjavimo prieš „Real“ klubą nelaime. Aš nelabai suvokiu, kaip arbitrų brigada, peržiūrinėdama šį vaizdo įrašą, negalėjo pamatyti, kad blokas buvo legalus. Man tai yra nesuvokiama sveiku protu“, – kalbėjo J. C. Sanchezas.

„Tai nulėmė turnyro baigtį, – nesismulkino P. Laso. – Arbitrai man tiesiog pasakė, kad metimas turi būti užskaitytas, nieko neaiškino.“

„Mes reikalaujame lygos pripažinti, kad tai buvo šiurkšti teisėjavimo klaida. Nebegalime tylėti, lyga privalo tai iškomunikuoti viešu pranešimu, pripažinti neteisybę. Tokiems dalykams reikia padaryti pabaigą, – širdo J. C. Sanchezas. – Jeigu viešo atsiprašymo ir klaidos pripažinimo nebus, klubo prezidentas Florentino Perezas su savo kolegomis svarstys, ar mūsų komandai apskritai nėra verta palikti Ispanijos ACB lygos čempionato.“

Rungtynėms teisėjavo trys Ispanijos krepšinio arbitrai – Carlosas Garcia Gonzalezas, Miguelis Angelis Perezas ir Benjaminas Jimenezas Trujillo.

Ir verta pastebėti, kad paskutinę minutę tai nebuvo vienintelis jų sprendimas, sukėlęs didelę pasipiktinimo bangą ir diskusijas.

Likus žaisti 10 sek. tas pats A. Randolphas šiurkščia pražanga stabdė po krepšiu vieną pabėgusį „Barcelonos“ puolėją Chrisą Singletoną, tačiau arbitrai apskritai neįžvelgė taisyklių pažeidimo, nors, anot katalonų klubo, šioje situacijoje turėjo būti fiksuojama netgi nesportinė pražanga.