Žinia apie nelaimę Kinijoje Lietuvą pasiekė antradienį, kai socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje buvo pasidalinta artimųjų prašymu pagelbėti nelaimės per pasaulio čempionatą ištiktam ir krepšinio gerbėjui ir jo artimiesiems.

Tuomet skelbta, kad pagal bendrovės „Seesam Vienna Insurance Group“ sąlygas insultas yra lėtinė liga, todėl kompensuojama suma siekia 7000 eurų. Ir šios sumos pakako tik pirminei apžiūrai, tyrimams ir operacijai.

Penktadienio popietę pati bendrovė išplatino pranešimą spaudai, kuriame tvirtinama, kad žiniasklaidoje eskaluota informacija apie jos pagalbą nelaimės ištiktam sirgaliui yra „netiksli, remiasi nepatikrintais faktais bei pateikiama šališkai“.

Pateikiame viešą bendrovės Seesam“ laišką, kuriame tvirtinama, kad įmonė viduje priėmė sprendimą atlyginti gydymo išlaidas netaikant išmokos limito.

„Suprantame krepšinio sirgalių susirūpinimą ir užjaučiame artimuosius. Ėmėmės visų priemonių, kad pagelbėtume esamoje situacijoje: pabrėžiame, kad dar iki informacijai apie šį įvykį pasirodžius žiniasklaidoje buvo priimtas vidinis sprendimas atlyginti gydymo išlaidas, netaikant išmokos limito – šiuo metu artimiesiems jau yra išmokėta didesnė nei žiniasklaidoje minima 7 000 eurų suma.

Nuolat bendraujame su nukentėjusio artimaisiais, kuriems teikiame pagalbą, palaikome ryšį su medikais ir padedame užtikrinti stabilią ligonio sveikatos būklę kvalifikuoto medicinos personalo rankose“, – teigia draudimo bendrovės „Seesam“ Lietuvos filialo vadovė Brigita Blavaščiūnienė.

Šiuo konkrečiu atveju draudimo taisyklėse apibrėžti limitai insultui kaip lėtinei ligai yra netaikomi. Draudimo bendrovė „Seesam“ užtikrina visus finansinius mokėjimus bendrųjų draudimo sutarties limitų ribose, kurie yra būtini, kad nukentėjusiam asmeniui būtų suteikta būtinoji medicininė pagalba ir tai darys tol, kol ligonį prižiūrintys medikai priims sprendimą, kad jis gali būti transportuotas atgal į Lietuvą.

Žiniasklaidoje skelbiami faktai apie tai, kad draudimo bendrovė „Seesam“ šiuo atveju „taiko 7 000 EUR išmokos limitą“, kad „šeima yra palikta be lauktos pagalbos“, kad kyla abejonės dėl to, ar apdraustieji gali jaustis saugūs – yra neteisingi ir neatitinkantys tikrovės.

Draudimo sąlygų pokyčiai, reaguojant į situaciją

Dar kartą akcentuojame, kad ne viešumas, o konkreti situacija ir jos sudėtingumas mums leidžia daryti pokyčius reaguojant į kasdienę praktiką. Jau šiandien įgyvendiname pokyčius ir užtikriname, kad šiuo konkrečiu atveju draudimo taisyklėse apibrėžti limitai insultui kaip lėtinei ligai bus netaikomi.

Reaguodami į esamą situaciją jau ėmėmės pirmųjų žingsnių, kad tokių situacijų būtų galima išvengti ateityje – peržiūrime bendrąsias kelionės draudimo sąlygas. Mūsų kelionių draudimo taisyklės buvo sukurtos vadovaujantis medikų patarimais ir draudimo sektoriaus ilgamete patirtimi, tačiau konkreti praktika ir tokie įvykiai suteikia naujų žinių – šios žinios bus pagrindas mūsų bendrųjų kelionių draudimo sąlygų keitimui. O pirmieji žingsniai jau įgyvendinami dabar administruojant konkretų įvykį.