Vandens turizmo mėgėjams patinka tylus pasiplaukiojimas, tad daugumos keliautojų jau nebevilioja nuo benzino dūmijantys „pagyvenę“ kateriukai. Tai rodo ir pasaulinės tendencijos – vis dažniau pasirenkamas inovatyvus, taršos nesukeliantis vandens transportas.

Štai iš Mingės į Nidą turistus patogiai plukdo trimaranas – keleivinis laivas su trimis eilėmis pontonų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Vilniečiai ir sostinės svečiai taip pat turi galimybę trimaranu romantiškai pakeliauti Nerimi. Kai kuriuose Lietuvos ežeruose jau galima išvysti ir saulės energija varomų laivų, kurių išskirtinumas – tylumas ir draugiškumas aplinkai.

Tačiau žengiama ir dar toliau – štai liepos pradžioje Ilgio ežere iš Ilzenbergo dvaro prieplaukos pajudės naujas 100 proc. elektrinis katamaranas. Tai lietuvių sukonstruotas ir pastatytas solidus, elektrinis laivas, kurio plotas – 88 kv. metrai. „eKatamaranu“ pavadintas laivas netrukus bus baigtas statyti, o juo vienu metu galės plaukti net 40 keleivių.

Pasak elektrinio katamarano statytojo bendrovės „Inter corpora“ vadovo Remigijaus Kaniausko, tokio tipo keleivinio laivo projektavimas ir statyba yra nemenkas inžinerinis iššūkis.

„Klaipėdoje per metus pastatome vidutiniškai septynis laivus. „eKatamaraną“ pradėjome projektuoti dar praėjusių metų rudenį. Dėl glaustų statybos terminų, ir lengvesnio transportavimo, „eKatamarano“ konstrukcija buvo sukurta taip, kad ją būtų galima skelti į dvi dalis ir sumontuoti vietoje ant vandens. Dabar matome, kad bandyti buvo verta: greičiausiai, kad analogo Europoje nerastumėte“, – sakė R. Kaniauskas.

Šis elektrinis katamaranas varomas dviem gana didelės galios „Fisher Panda“ elektriniais varikliais, o 4 ličio akumuliatoriai leis mėgautis kelione 6–8 valandas.

Pasak R. Kaniausko, „eKatamaranas“ ne tik erdvus, bet ir stabilus bei saugus. Nepaisant įspūdingo laivo dydžio, jis yra gana manevringas, dviejų variklių sistema gale ir papildomas elektrinis „Side Shift“ variklis priekyje puikūs navigacijos pagalbininkai. Be to, variklių sraigtai turi apsaugas nuo kliuvinių. Elektriniams varikliams nereikalingas aušinimas vandeniu, tad ir gamtai nebus daroma žala, ir žmonėms nereikės kvėpuoti benzinu ar dujomis.

Elektrinis katamaranas suprojektuotas naudojant pilnavidurius pontonus, todėl korpuso pradurti neįmanoma. Bendra, kartu su keleiviais „eKatamarano“ keliamoji galia yra net 18 tonų. Tai pasiekta montuojant lengvą, tačiau patvarią aliuminio konstrukciją ir keturių eilių segmentinius pontonus, kurie užtikrins stabilumą. Inžinierių apskaičiuota maksimali keliamoji galia du kartus viršija minimalų leistiną svorį, tad visų laivo keleivių susibūrimas viename ar kitame laivo borte neturės jokios įtakos jo stabilumui.

„Elektrinio katamarano idėja, kuriame būtų galima įrengti ir kavinę, kilo prieš keletą metų. Norėjome, kad ir architektūriniai jo sprendiniai derėtų prie Ilzenbergo dvaro aplinkos. Mums svarbi gamtos apsauga, tad „eKatamaranas“ plauks itin tyliai – negąsdins aplink ežerą ir jo salose perinčių paukščių ar besislapstančių gyvūnų“, – mini V. Barakauskas.

Pasak dvaro savininko, naujienų lankytojams pasiūloma kasmet, tad jau netrukus keleivių lauks valandos trukmės pasiplaukiojimas aplink Meilės salą Ilgio ežere. Į savaitgalinius reisus jau užsiregistravo pirmosios grupės. Kadangi ežeras jungia dvi valstybes, netradicines pramogas mėgstantys keliautojai galės pasižvalgyti ir po Latvijos teritoriją, o romantiškas keliones bus galima praturtinti gidų pasakojimais bei dvaro maisto ir vyno degustacijomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją