„Jūs nuėjote 1,5 kilometro – vadinasi, sudeginote porciją grietininių ledų“, „Jūs nuėjote 5 kilometrus – vadinasi, sudeginote du dešrainius“ – tokie žaismingi užrašai jau senokai kirbėjo vyriausio ekologo Erlando Paplauskio galvoje. Nors vyras sako nedrįstantis prisiimti nuopelnų už idėją tik sau – atvirauja, kad jau prieš kelerius metus į jo akiratį pateko visuomenės sveikatos biuro įrašai apie mitybą ir kiek reikia judėti, kad organizmas sudegintų gautas saldumynų ar dešrainių kalorijas.

„Aš jau anksčiau galvojau ta linkme. O dabar atsirado palaikymas iš Klaipėdos rajono turizmo informacinio centro ir iš bendruomenės, tad viskas įvyko labai greitai. Idėja pažymėti kilometrus tuo nesveiku maistu kilo dėl to, kad beveik visi kartais jo suvalgo. Gyvename tokiame laike, kad ne visi yra radikalūs. Aš nesu tas, kuri sako, kad niekada niekada negalima valgyti tokio maisto. Be to, vien perskaityti kiek tame maiste yra nesveikumo, yra viena, o čia siūlome realiai pajusti savo kailiu, kiek reikia praeiti, kad tą maistą „sudeginti““, – pasakoja E. Paplauskis.

Foto: DELFI / Rita Gečiūnaitė

Anot ekologo, trasos skirtos ne tik lengvam pasivaikščiojimui po gamtą. Yra ir gana pelkėtų vietų netoli Kalotės ežero. Be to, netoliese mišku galima praeiti pro jūrinio erelio lizdą. Be to pašnekovas pataria pasiruošti patogią avalynę ir aprangą, mat nemažai teks eiti ir gerai nepramintais miško takais.

„Žiūrėsime, kaip prigis, yra idėja išvystyti ir daugiau trasų, galbūt net pavyks ateityje sujungti Karklę su Klaipėda. Kol kas tai tik norai, bet būtų šaunu padaryti trasą, kuria būtų galima, pavyzdžiui, nuo Klaipėdos iki Karklės ateiti vienu taku, o grįžti jau kitu. Be to, takai įrengti ir siekiant užtikrinti žmonių saugumą, mat atvažiavę į Karklę pailsėti ir pasimėgauti ramybe, kartais nė nežino, kur yra Olando kepurė, o pėsčiųjų taku neretai važiuoja dviračiai, arba pėstieji eina dviračių taku, taip trukdydami vieni kitiems. O čia pėstieji turės galimybę ramiai pasivaikščioti pajūrio mišku“, – sako pašnekovas.

Foto: DELFI / Rita Gečiūnaitė

Skirtingomis spalvomis pažymėtos trasos yra skirtingų ilgių. Keturis kilometrus įveiksite raudonuoju taku, tris su puse – jei eisite tik pagal geltonai pažymėtas nuorodas, o ilgiausias pasivaikščiojamas, keturi su puse kilometro, lydimas mėlynos spalvos. Visų trasų ilgis siekia 12 kilometrų, kuriuos praėjus sudeginsite tiek kalorijų, kiek gautumėte suvalgę pusę šokoladinio torto.