Naujoje mistinėje Riano Johnsono dramoje „Glass Onion: A Knives Out Mystery“ Danielio Craigo vaidinamas geriausias pasaulio detektyvas Benua Blankas atvyksta išpainioti tamsių paslapčių į įspūdingą privačią milijardieriaus salą. Tačiau čia supainiotas ne tik siužetas, bet ir realybė. „Žemyninę Graikiją, iš kurios uosto į salą išvyksta išskirtinė spalvingų turtuolio draugų kompanija, „vaidina“ mažytė žavinga Spetsės sala, o privačią salą – ultraprabangių viešbučių tinklo „Aman“ viešbutis „Amanzoe“, kuris yra... žemyne“, – juokiasi „Boutique Travel“ įkūrėja Aja.

Ne kartą „Amanzoe“ viešėjusi „L’Officiel“ kelionių rubrikos redaktorė Aja sako, kad tai – bene prabangiausias Graikijos viešbutis. „Įsikūręs privačioje kalvos viršūnėje su nuosavu pliažu ir pribloškiama panorama į Egėjo jūrą bei Peloponeso pusiasalį, tai tarsi šiuolaikinis Akropolis. Vilą nr. 20, kurioje vyko pagrindinis filmo veiksmas, taip pat galima rezervuoti savo atostogoms.“ Filmo kūrėjai sako, kad įsimylėjo šią vietą iš karto, bet abejojo, ar gaus leidimą čia filmuoti. „Žmonėms, kuriems priklauso tokia valda, tikrai nereikia kino filmų kompanijos, kad ten atvyktų. Po maždaug šešių savaičių lokacijų žvalgybos paaiškėjo, kad niekas neprilygo „Amanui“, – sakė filmo kūrėjai. Filme milijardieriaus vila turėjo būti kone tiesiai ant vandens, o „Amanzoe“ paplūdimys yra šiek tiek toliau, todėl scenos buvo filmuotos iš jachtos taip, kad atrodytų, jog jūra čia pat.

Kol antrasis „The White Lotus“ sezonas skina apdovanojimus – pelnė „Auksinį gaublį“ už geriausią mini serialą – pasižvalgykime po „San Domenico Palace“ viešbutį, priklausantį žinomai „Four Seasons“ grupei. Sicilijoje, Taorminoje, esantys rūmai tapo šio serialo filmavimo aikštele. Nenuostabu, kad jie patraukė serialo kūrėjų dėmesį – daugiau nei šimtmetį viename garsiausių pasaulio viešbučių „San Domenico Palace“ apsistodavo iškiliausi pasaulio svečiai, tarp jų ir kino žvaigždės Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Sophia Loren. Dramų būta ne tik filmavimo aikštelėje: pasakojama, kad E. Taylor čia taip susipyko su savo mylimuoju, kad numerio terasoje jam trenkė gitara į galvą. Greta Garbo, pasislėpusi slapyvardžiu, šiame viešbutyje lankėsi inkognito. Kita kino žvaigždė Marlene Dietrich atvyko į „San Domenico Palace“ tikėdamasi susitikti su Garbo, tačiau Garbo nesiteikė jos priimti. Skamba kaip serialas?

Viduržemio jūros regiono grožis su krištolo skaidrumo mėlynu vandeniu, nuostabia senąja Sicilijos architektūra ir šalia viešbučio esančia Etna tapo neabejotinu „The White Lotus“ akcentu. Beje, ugnikalnis iš tikrųjų išsiveržė filmavimo metu. Jis 24 valandas dengė dangų pelenais, o filmavimo komanda suskubo užfiksuoti keletą užburiančių kadrų, kaip lava lėtai teka kalnu. Tai buvo tarsi metafora lėtai kunkuliuojančiai įtampai tarp veikėjų. „Viešbučio lankytojai „Four Seasons“ rūmuose ras viską, kas pavaizduota „The White Lotus“, – sako Aja. Jungiamosios durys tarp apartamentų tikrai egzistuoja. Čia yra vešlūs sodai, kuriuose galima mėgautis gėrimais per saulėlydį, gražūs vienuolyno pastatai, panoraminis baseinas, terasa su vaizdu į įlanką, kur svečiai pusryčiauja, ir „Michelin“ žvaigždute įvertintas restoranas, kuriame dažnai ginčijosi serialo veikėjai. „Tačiau „ekstremalios“ situacijos, tokios kaip dvi vietinės prostitutės, atvykstančios linksminti svečių, yra dalis dramos ir teatro, kuris suteikia pikantiškumo“, – šypsosi realaus viešbučio generalinis direktorius. Beje, pirmasis serialo sezonas taip pat nufilmuotas viešbutyje – per karantiną uždarytame „Four Seasons Resort Maui“ Havajuose.

Tris sezonus „Emily in Paris“ žiūrovams rodė romantiškiausias Paryžiaus vietas. Amerikietė Emily lankėsi visur – nuo „McDonald’s“ iki restorano „Le Jules Verne“ Eifelio bokšte. Antrąjį sezoną herojė vyko į Žydrąją pakrantę, „Grand-Hôtel du Cap-Ferrat“, tikrą viešbutį tarp Nicos ir Monako, kuris daugiau nei šimtmetį yra prancūziškos prabangos ir elegancijos simbolis. Čia lankėsi įtakingiausi pasaulio žmonės nuo Winstono Cherchilio iki Angelinos Jolie, dabar jau, galima sakyti, – ir iki Emily Cooper. Vienoje serijų plaukimo klube ant „Grand-Hôtel du Cap-Ferrat“ stogo susitinka trys draugės. Iš tiesų tai istorinė vieta – čia, „Club Dauphin“, legendinė prancūzų aktorė Brigitte Bardot lankė plaukimo pamokas!

Trečiajame sezone Emily lankosi pas savo viršininkę iš Amerikos, kuri apsistoja kitame „Four Seasons“ tinklo viešbutyje – legendiniame „George V“, prabangiame numeryje su vaizdu į Eifelio bokštą. „Šis viešbutis yra tikra Paryžiaus ikona, įėjimas didingas, paauksuotas, darbuotojai visada sveikinasi su gyventojais vardu. Jį labai mėgsta mano klientai. Išskirtinė viešbučio puošmena – įspūdingos floristo ir dizainerio Jeffo Leathamo gėlių instaliacijos vestibiulyje“, – pastebi Aja.

Ne visos istorijos, nufilmuotos gražiuose viešbučiuose, yra romantiškos. Seriale „Inventing Anna“ apie apsimetėlę milijonierę Anną Sorokin, prisistatinėjusią išgalvota pavarde Delvey, parodytas ir epizodas, kai apgavikė nesumoka pinigų už gyvenimą prabangiame Maroko viešbutyje. „Netflix“ serialo kūrėjai šias scenas nufilmavo būtent ten, kur jos vyko realybėje, – brangiausiame viešbučio „La Mamounia“ riade.

Ne tik Annai Delvey patiko šis viešbutis, šį Marakešo brangakmenį dievino Margaret Thatcher, Sylvesteris Stallone ir Charlesas de Gaulle’is. Winstonas Churchillis jį vadino nuostabiausia vieta pasaulyje, kviesdamas čia atvykti Frankliną Rooseveltą. Viešbutis „La Mamounia“ yra viena iš retų mūsų laikų pasakų, šiemet jis švęs savo įkūrimo šimtmetį. „Marokas – man visų pirma „La Mamounia“ viešbutis, visada atvykusi į Marakešą gyvenu čia“, – sako kelionių dizainerė redaktorė Aja.

Kanų festivalio žiuri prizu apdovanotos romantiškos absurdo komedijos „The Lobster“ su Colinu Farrellu ir Rachel Weisz epicentras – viešbutis. Vieno mėgstamiausių Ajos filmų iš „Kino pavasario“ repertuaro istorija tokia: nauji įstatymai visus išsiskyrusius vyrus ir vienišas moteris įpareigoja privalomai užsiregistruoti specialiame viešbutyje. Čia kiekviena viešnia ir kiekvienas svečias gauna 45 dienas susirasti tolesnio gyvenimo porai. Jei per nurodytą laikotarpį nepavyksta niekuo susižavėti, likę vieni nelaimingieji paverčiami gyvūnais. Viešbutis yra absurdiškas, jame galioja keistos taisyklės, jo darbuotojai imasi pačių keisčiausių būdų, kad įtikintų jo gyventojus, jog gyvenimas poroje yra daug geresnis nei vienam, pavyzdžiui, prirakina vieną ranką, kad įtikintų, jog poroje viskas lengviau. Nors filmo istorija siurreali, realybėje jis egzistuoja. Tai „Parknasilla Resort & Spa“ Airijoje. 126 metų istoriją turintis dvaras, supamas Atlanto bangų, salų ir žalių kalnų, sukuria kažką nesusakomai didingo.

Viešbutis žavėjo ištisas airių kartas, gražius žodžius jam skyrė dramaturgas, Nobelio premijos laureatas Bernardas Shaw, rašydamas, kad „Parknasilla“ – tarsi ne šios žemės vieta, o svajonių žemė. Vakarinėje Airijos pakrantėje nebūna ilgų saulėtų dienų, per vieną dieną galima patirti visą orų spektrą, tačiau jūrinis klimatas ir šiltėjantis Atlantas sukuria beveik subtropinį kraštovaizdį. Po romantiškų pasivaikščiojimų galėsite pailsėti mažytėse smėlėtose įlankose ir pasimaudyti. Ir pasižvalgyti, gal tas pabėgėlių iš viešbučio miškas išties egzistuoja?

Už jokius pinigus neįmanoma nusipirkti meilės, bet ji gali garantuoti aukščiausią aptarnavimą penkių žvaigždučių viešbutyje ir brangias sukneles iš prestižinių butikų. „Amelijos iš Monmartro“ žvaigždė Audrey Tautou komedijoje „Priceless“ įkūnija elitinę prostitutę. Mergina gyvena viešbutyje kartu su į tėvus tinkančiu turtuoliu. Žavioje komedijoje meilės magija maišosi su šiltos Viduržemio jūros bangomis, nuostabia Prancūzijos Rivjeros gamta, elitiniais kurortais, prabangiu gyvenimo būdu su ikrais ir šampanu. Filmo pradžia nufilmuota „Hôtel du Palais Biarritz“. Pastatas buvo Napoleono III ir Eugénie de Montijo imperatoriškoji rezidencija. Imperatorius nusprendė Bjarice pastatyti vasaros rezidenciją, kad pamalonintų imperatorienę, kuri norėjo būti arčiau savo gimtosios Ispanijos ir pavadino „Villa Eugénie“. Vila tapo imperatorienės nuosavybe po Napoleono III mirties, paskui buvo parduota ir viloje buvo įkurtas viešbutis, kuriame ir toliau lankėsi karališkieji asmenys, tokie kaip karalienė Viktorija ar Austrijos imperatorienė Sissi. Veiksmui persikėlus į Monaką, filmavimai vyko garsiuosiuose Monte Karlo viešbučiuose „Hôtel de Paris“ ir „Hôtel Hermitage“.

Garsioji mistinė erotinė drama „Eyes Wide Shut“ Londone buvo filmuojama mažiausiai penkiose lokacijose. Tačiau žiūrovai netruko išsiaiškinti, kad Tomo Cruise’o ir Nicole Kidman pora režisieriaus Stanley Kubricko šedevre buvo nufilmuota brangiausiame viešbučio „Lanesborough“ numeryje. Karališkasis apartamentų numeris buvo išnuomotas 10 dienų. Tiesa, po to laiko numeris buvo atnaujintas, tačiau išliko neįtikėtinai didingas: įėjimą žymi dvivėrės durys, yra septyni miegamieji ir vonios kambariai, didelis valgomasis, iš numerio atsiveria nuostabūs Bakingamo rūmų sodų vaizdai. Viešbutis nurodo, kad pusės tūkstančio kvadratinių metrų apartamentai orientuoti į karalių, karalienių ar valstybės vadovų viešnages. Išties, „Lanesborough“– mėgstama karališkųjų šeimos narių lankymosi vieta, jis įsikūręs visai šalia rūmų, o viešbučio fojė gyvena impozantiška katė, vardu Lilibet – amžinatilsį Didžiosios Britanijos karalienės garbei.

Kita žinoma ekrano pora – Angelina Jolie ir Johny Deppas – filme „The Tourist“ įsiregistruoja viename prabangiausių Venecijos viešbučių „Danieli“. Tiesa, yra šiek tiek apgavystės – jiems įeinant rodomas garsiųjų rūmų „Pisani Moretta“ įėjimas. „Hotel Danieli“ buvo pastatytas XIV amžiuje, jame apsistojo daug žymių menininkų, tarp jų Goethe, Wagneris, Dickensas, Byronas. Karališkajame liukso numeryje „Doge Dandolo“ su originaliais XV amžiaus baldais filmo pora išgyvena romantiškiausias akimirkas, tačiau teisybės dėlei reikia pasakyti, kad „Doge Dandolo“ apartamentų interjeras buvo atkurtas „Pisani Moretta“ rūmų viduje – dėl nuostabaus vaizdo į Didįjį kanalą. Dabar karališkasis liukso numeris, kaip ir kiti trys išskirtiniai viešbučio liukso numeriai, atnaujinti ir pavadinti G. Garbo, Marios Callas ir Grace Kelly vardais.

Du garsūs Paryžiaus viešbučiai tapo Woody Alleno filmo „Midnight in Paris“ lokacijomis. Filme Owenas Wilsonas vaidina rašytoją, keliaujantį su savo sužadėtinės šeima. Šeimos nakvynės viešbutyje scenos buvo filmuojamos Paryžiaus viešbutyje „Le Bristol“, turinčiame Prancūzijos vyriausybės suteiktą rūmų titulą, o tai reiškia, kad jie yra istorinės didybės pavyzdys ir turi ypatingą architektūrinę reikšmę. „Le Bristol“ prabangos spinduliuose nuolat šildėsi kino pramonės atstovai, tarp jų Charlie Chaplinas ir Marilyn Monroe. „Viešbutis priklauso Oetkeriams, vienai turtingiausių Vokietijos šeimų, kurie asmeniškai, nors ir labai konfidencialiai, rūpinasi viešbučių interjero dizainu, skolina viešbučiams savo meno kūrinių kolekcijas. Paryžiaus „La Bristol“ veikia nuolat besikeičianti meno paroda“, – sako Aja. Šeimos pietų scenos filme „Vidurnaktis Paryžiuje“ ir priėmimas ant stogo privačioje karališkojo liukso „Belle Etoile“ terasoje buvo nufilmuoti kitame garsiame „Le Meurice“ viešbutyje.

Antrajame „Sex and The City“ filme spalvingas moterų ketvertukas išsiruošia į Abu Dabį, į Jungtinių Arabų Emyratų sostinę. Su arabų šeicho viešaisiais ryšiais dirbanti Samanta gauna milijono vertą pasiūlymą – nemokamai išskraidinti visas savo drauges pasimėgauti bekrašte arabiška prabanga. Tiesa ta, kad Abu Dabis taip niekada ir nedavė leidimo filmuoti, todėl visos arabiškos filmo scenos buvo nufilmuotos Maroke. „Seksas ir miestas“ persikėlė į viešbutį „Sahara Palace Marrakech“, iš kurio atsiveria puikus vaizdas į Atlaso kalnus. Filmavimas čia vyko dar prieš tai, kai buvo baigtas įrengti viešbutis, ištaigingai suprojektuotas indų, Venecijos ir maurų stiliais. Seriale nufilmuotas dar vienas didžiulis miesto viešbutis, priklausantis „Aman“ grupei, – „Amanjena“, jame Kerė pietauja su sena meile Aidanu.

Beverli Hilse besilankantys turistai jau 30 metų fotografuojasi prie „Beverly Wilshire“ viešbučio, jis netgi siūlo „Gražios moters paketą“, bet Julios Roberts ir Richardo Gere’o romantinės dramos „Pretty Woman“ gerbėjai nustebtų sužinoję, kad viešbutis ekrane pasirodo vos tris minutes iš dviejų valandų trukmės filmo, o jame buvo nufilmuota tik pastato išorė. Vidaus scenos buvo nufilmuotos neveikiančiame „Ambassador“ viešbutyje, garsiame šešiomis čia surengtomis „Oskarų“ apdovanojimų ceremonijomis ir tuo, kad jame buvo nušautas JAV prezidento brolis Robertas F. Kennedy.

„Park Hyatt Tokyo“ dabar yra kultinė kino gerbėjų vieta Tokijuje. Tai buvo pirmasis prabangus vakarietiškas viešbutis, atidarytas Japonijoje 1994 metais. Režisierei Sofijai Coppolai jis taip patiko, kad tapo pagrindine apdovanojimus pelniusio filmo „Lost in Translation“ filmavimo aikštele. „Rekomenduoju ne tik apsistoti viešbutyje, bet ir išgerti kokteilį garsiajame „New York Bar“ 52-ajame aukšte, kuriame ir susitiko Billo Murray’ėjaus and Scarlett Johansson herojai“, – šypsosi Aja.

Didžioji dalis filmo „Home Alone 2: Lost in New York“ iš tikrųjų buvo nufilmuota viename ikoniškiausių Niujorko viešbučių „The Hotel Plaza“. Tuometis viešbučio savininkas juostos kūrėjams iškėlė keletą reikalavimų, kad leistų čia filmuoti. Vienas iš jų buvo jį patį įtraukti į filmą. Ir taip, savininkas buvo... Donaldas Trumpas. Iki šiol „Plaza“ viešbutis siūlo „Vienas namuose 2“ potyrių paketą, svečiai gali apsistoti kambaryje, panašiame į tą, kuriame gyveno Kevinas, važiuoti limuzinu pasižiūrėti filmavimų lokacijų.

Ne tik tikri viešbučiai, bet ir laivai bei traukiniai tampa filmavimo aikštelėmis. Juosta „Let Them All Talk“ su Meryl Streep buvo nufilmuota didžiausiame pasaulyje transatlantiniame laineryje „Queen Mary 2“, vieninteliame, kuris reguliariai kerta Atlantą. Juosta buvo filmuojama dvi savaites laivui iš Niujorko plaukiant į Didžiąją Britaniją su tūkstančiais tikrų keleivių.

Vienas ikoniškiausių pasaulyje traukinių, Belmondo kompanijos „Venice Simplon-Orient-Express“ atsidūrė dėmesio centre kino ekranuose pasirodžius „Murder on the Orient Express“. „Filmo prodiuseriai, prieš kurdami filmą, specialiai važiavo garsiuoju traukiniu iš Paryžiaus į Veneciją per Alpes, kad pajustų jo atmosferą ir prabangą. Supratę, kad tikrajame istoriniame traukinyje per daug apribojimų ir per mažai erdvės didelėms kameroms, pastatė filmavimui skirtą 33 tonas sveriančią traukinio kopiją studijoje netoli Londono‘, – pasakojimą baigia kelionių dizainerė Aja.



Tekstas buvo spausdintas „L‘officiel Lithuania“ numeryje.