Aja renginyje lankėsi „Villa Trasqua“ komandos savininkų Hulsbergenų šeimos kvietimu, kurie, beje, šiemet ir laimėjo šią įspūdingą tūkstančio mylių kelionę per pusę Italijos. „1000 Miglia“ – vienas iš aistringų keliautojų „bucket list“ punktų.

Corsa più bella del mondo, arba pačios gražiausios lenktynės pasaulyje, yra unikalus renginys: čia ne tik riaumoja varikliai, bet plevena išskirtinė aura. Lenktynės turi savo kvepalus, kuriuos sukūrė naujoji Chanel mados namų nosis Oliver Polge, ir savo firminį riboto leidimo laikrodį, kurį kasmet pagamina prestižinė laikrodžių ir juvelyrikos kompanija Chopard. Taip pat kasmet išleidžiamas specialus lenktynių vynas, kurį gamina „Villa Trasqua“.



Tragiška istorija

Lenktynės skaičiuoja jau beveik devynis dešimtmečius, tačiau jų istorijos būta tragiškos. Viskas prasidėjo 1927-aisiais, kai Italijos „Grand Prix“ išsikėlė iš Brešos, ir du vietiniai grafai nusprendė įsteigti savo varžybas. Buvo nuspręsta, kad lenktynės vyks iš Brešos į Romą ir grįš atgal, sudarydamos simbolišką tūkstantį romėnų mylių, arba apytiksliai 1 600 kilometrų, trasą. Tuo metu buvo leidžiama važiuoti tik nemodifikuotiems serijiniams automobiliams, o starto mokestis buvo vos viena lira.
Pirmuoju nugalėtoju tituluotas Giuseppe Morandi, kurio 2 litrų itališkas OM automobilis vidutiniškai važiavo 79 km/h per valandą greičiu ir trasą įveikė per 21 valandą ir 5 minutes. Beje, iki šiol OM automobiliai yra favoritai kartu su „Alfa Romeo“ ir „Lancia“. Palyginti: dabar starto mokestis prasideda nuo 12 tūkst. eurų, o legendinis maršrutas įveikiamas per 2 paras, nes važiuojama laikantis kelių eismo taisyklių ir užduočių iš kelio knygos.

Lenktynės vyko tris dešimtmečius iki lemtingųjų 1957-ųjų, kai 4 litrų „Ferrari 335 S“ tragiška avarija atėmė gyvybę ne tik komandai, bet ir devyniems žiūrovams, daugiausia vaikams, ir po šio skaudaus įvykio uždraustos. Lenktynės buvo atkurtos po dvidešimties metų, tačiau grįžo labiau kaip istorinių automobilių paradas, nes greitis čia nėra svarbiausias. Beje, lenktynėse gali dalyvauti tik tie senoviniai automobiliai, kurie pagaminti iki 1957-ųjų.

Automobiliai skraidinami lėktuvais

Kodėl „1000 Miglia“ vadinamos gražiausiomis lenktynėmis Žemėje? Pasak Ajos, visų pirma, jos vyksta pačia gražiausia pasaulyje lenktynių trasa, driekiasi magiškąja Toskana, įspūdingais serpantinais, kiparisais apaugusiais keliukais palei Adrijos ir Viduržemio jūras. Senoviniai automobiliai išdidžiai pravažiuoja aplinkinių miestų, tokių kaip Siena, piazze – pagrindines aikštes, ir pamojuoja tūkstančiams gerbėjų.

Maršrutas kas metai šiek tiek keičiasi, kad lenktynininkai prie jo nepriprastų. Važiuodami jie renka taškus, prie automobilio pritaisyti sensoriai suteikia informacijos apie tai, kaip meistriškai buvo įveikta trasa. O virtuoziškumo tikrai reikia, ypač kai vairuoji beveik šimto metų senumo automobilį be vairo stiprintuvo, o itališkų serpantinų posūkiai išties įspūdingi. Į lenktynes pretenduoja per pusantro tūkstančio automobilių, atrenkami puspenkto šimto, tik šįmet dėl pandemijos buvo vos 356, o finišavo gerokai mažiau – 296, nes beveik šimtmetį skaičiuojantiems automobiliams tūkstančio mylių trasa yra didelis išbandymas.

Nors dalyvių šiemet buvo mažiau ir iš tradicinio gegužės mėnesio dėl epidemijos jos buvo perkeltos į rudenį, čia netrūko tikrų šio sporto aistruolių ir nuostabių rudeninių spalvų gamos. „Šiemet dalyvis iš Japonijos savo automobilį atsiskraidino privačiu lėktuvu. Mano skaičiavimais, atskristi iš Tokijo į Milaną ir grįžti, nuomojantis lėktuvą, kainuoja apie 300 tūkst. eurų, – pasakoja Aja. – Iš tikrųjų šiose lenktynėse sukasi pasakiški pinigai. Mane pakvietusiai „Villa Trasqua“ komandai parengti 19 automobilių lenktynėms, pasamdyti aptarnaujantį personalą, apdrausti mašinas kainuoja pusę milijono eurų. Vien šių milijonus kainuojančių automobilių draudimas atsieina didelius pinigus, prieš kelerius metus įvykusi istorinio automobilio avarija draudimo kompanijai kainavo kelis šimtus tūkstančių.

Dalyvauti su savo automobiliu lenktynėse atsieina apie dvidešimt tūkstančių, o išsinuomoti kainuotų dar apie šešiasdešimt. Vienas komandos savininkų Alanas Hulsbergenas pasidalijo, kad įvertinęs praėjusiais metais visų daugiau nei 400 lenktynėse dalyvavusių automobilių rinkos vertę, suskaičiavo įspūdingą apie 2,3 milijardo eurų sumą. Beje, kuo automobiliai dalyvauja daugiau „1000 Miglia“ lenktynių, tuo labiau jų vertė kyla.“

Svečiuose pas čempionus

Kelionių dizainerė Aja pasakoja, kad lenktynės jai padarė didelį įspūdį, nes ji jas galėjo patirti ne tik kaip paprastas žiūrovas. Pamatyti lenktynių užkulisius ją pakvietė A. Hulsbergenas, kuris lenktynėse dalyvavo su vienu seniausių „Villa Trasqua“ komandai priklausančių automobilių – 1923-iųjų „Bentley“. Pažintis su Alano tėvu „Villa Trasqua“ komandos savininku Hansu Hulsbergenu leido pažvelgi į jas dar atidžiau. Šiemet lenktynes „Villa Trasqua“ laimėjo su 1929-ųjų „Alfa Romeo 6C 1750 Zagato“, o komandą sudarė pilotai Roberto ir Andrea Vesco, tėvas ir sūnus.

„H. Hulsbergenas, olandų ir šveicarų verslininkas, traukinių statytojas, kitąmet lenktynėse ketina dalyvauti su savo anūku. Panašu, kad 78-erių verslininkas bus vyriausias lenktynininkas renginio istorijoje. Ponas Hansas ilgai laukė savo anūko pagalbos, mat pačiam vairuoti automobilį be vairo stiprintuvo jau yra iššūkis, nors lenktynėse jis dalyvavo triskart. H. Hulsbergeno sūnus Alanas – taip pat prisiekęs lenktynininkas. Istoriniai automobiliai – šeimos hobis. Kai lankydamasi jų vynuogyno viloje H. Hulsbergeno paklausiau, kiek jis jų turi, įsivyravo tyla. Ne, tai nebuvo netaktiškas pasiteiravimas. „Geras klausimas, – atsakė ponas Hansas. – Bet aš nežinau skaičiaus“, – šypsosi slaptą lenktynininkų ir kolekcionierių pasaulį pamačiusi Aja. Bet milijonierius prisipažino, kad mėgstamiausias jo kolekcijos eksponatas – tai kuklusis „Citroën 2CV“, pigus automobilis liaudžiai.

Tiesa, istorija, kaip belgų kilmės verslininkas nusipirko vilą Toskanoje, kelia šypseną. H. Hulsbergeno partneris Šveicarijoje pardavinėjo alaus daryklą koncernui „Carlsberg“. Tačiau „Carlsberg“ visai nereikėjo senovinio vynuogyno su apleista pilimi Toskanoje. Vilą partneris norėjo įsiūlyti Hansui, pakvietė į vynuogyną, paruošė pietus, įvardijo kainą. Nors ponas Hansas nė neketino jos pirkti, iš mandagumo pateikė savo pasiūlymą – vos dešimt procentų prašomos kainos. Ir, jo nelaimei, o paskui, kaip paaiškėjo, laimei, savininkas sutiko su tokia suma.

Taip jis įsigijo itin vertingą pirkinį ir nuo to laiko jį lydėjo laimę nešantys mistiniai skaičių tūkstantukai: Hulsbergų šeima įsigijo „Villa Trasqua“ lygiai po tūkstančio metų po jos įkūrimo, 2001-aisiais, ir su sūnumi pradėjo dalyvauti tūkstančio mylių lenktynėse. Tapę lenktynių rėmėjais, „Villa Trasqua“ kasmet lenktynių proga išleidžia tūkstantį butelių specialaus „1000 Miglia“ vyno. Beje, „Villa Trasqua“ projektas taip pat pasiteisino: pilį renovavo, vynuogyną atnaujino ir 2013 metais Singapūre jų vynas laimėjo aukso medalį. Tiesa, tai išskirtinis vynuogynas, kuris per metus išleidžia vos 10 tūkstančių butelių vyno“, – pasakoja Aja.

Atsisveikindama kelionių organizatoriaus „Boutique Travel“ vadovė Aja H. Hulsbergeno paklausė: o kodėl taip sužavėjo „1000 Miglia“, o ne „Formulė 1“ ar „Dakaras“? „Čia visai kitaip, – tąkart šyptelėjo Hansas. – Tai – grįžimas į senus laikus, tai – istorija. Kas bus po šimto metų? Tų automobilių, kurie išliks, vertė bus milžiniška, tai bus muziejus.“

Milijono verta atmosfera

Daug išskirtinių kelionių surengusi Aja per daugiau nei dešimt savo įkurto luxury kelionių organizatoriaus „Boutique Travel“ metų aplankė pačius prabangiausius pasaulio viešbučius ir susipažino su daugybe išskirtinių asmenybių, bet tai, ką patyrė per keturias dienas „1000 Miglia“ lenktynėse, vadina unikaliu gyvenimo patyrimu.

„Visų pirma, tai atmosfera – draugiška, pakylėta. Pirmą kartą buvau renginyje, kuriame buvo tokia didelė intelektualių milijonierių koncentracija, – šypsosi Aja. – Bet jose nejusti jokios pozos, jokio snobizmo, anaiptol, tvyro pagarba ir apima paprastas lengvumo jausmas. Kai bendrauji su lenktynių dalyviais, jie paprastai atrodo, paprastai bendrauja, juokiasi, pokštauja. Lenktynėse jau seniai dalyvauja ir moterys, ir, beje, pasieka puikių rezultatų, dalyvauja šeimos – vyras vairuoja, o žmona atlieka šturmanės vaidmenį. Gali valandų valandas žiūrėti į pravažiuojančias mašinas, gėrėtis jomis, įsivaizduoti istorijas, kurių jos patyrė, ir grožėtis žmonėmis, kurie dovanoja šį paradą žiūrovams. Beje, jau žinoma šių metų lenktynių data – jos, planuojama, vyks nuo gegužės 12-osios.“

Garsenybės, kolekcionuojančios automobilius

Mados ikona Ralphas Laurenas turi vieną prestižiškiausių automobilių kolekcijų, kurios vertė siekia 200 milijonus dolerių.

Laidų vedėjas Jay Leno turi daugiau nei 200 klasikinių automobilių.

Rowanas Atkinsonas, dar žinomas kaip ponas Beanas, yra aistringas klasikinio angliško stiliaus automobilių kolekcionierius.

Nicolasas Cage’as ir Ericas Claptonas dievina ankstyvojo modelio „Ferrari“.

Panini šeima, kuri savo turtus uždirbo iš futbolo lipdukų, valdo didžiausią pasaulyje „Maserati“ kolekciją.