Šitokio tipo įlaipinimas pasirodo yra ir dvigubai rizikingesnis nei leidimas keleiviams sulipti atsitiktine tvarka, nors jis ir sumažina kontaktą tarp jau sėdinčių keleivių ir lėktuvo viduriu einančių asmenų, teigiama tyrime, trečiadienį paskelbtame žurnale „Royal Society Open Science“.

Didesnė rizika kyla dėl glaudesnio keleivių kontakto tose pačiose eilėse, kol jie grūdasi, norėdami praeiti, skubėdami susikrauti į dėtuves bagažą.

„Delta“ nusprendė laikytis tokio tipo įlaipinimo, kad „sumažintų kontaktą su kitais klientais“, rašoma oro linijų interneto svetainėje, nors vienu metu įleidžiama tik 10 keleivių. Šie pokyčiai – įskaitant vidurinių orlaivio sėdynių blokavimą – buvo įgyvendinami visoje pramonėje, siekiant įtikinti keleivius, kad sugrįžti į lėktuvus saugu.

Mokslininkai iš įvairių aukštųjų mokyklų, įskaitant Vakarų Floridos universitetą ir Floridos valstijos universitetą, tyrime simuliavo 16 tūkst. galimų keleivių judėjimo trajektorijų. „Naujoji politika jokiomis aplinkybėmis nėra geresnė už senąją“, – padarė išvadą jie. „Delta“ žiniasklaidos tarnyba neatsakė į el. laišką su prašymu pakomentuoti.

Tyrime svarstoma, kad užkrato pavojų galima sumažinti neleidžiant žmonėms naudoti virš galvos esančių bagažo dėtuvių ir pirmiausia įlaipinant keleivius, sėdinčius prie lango.