„Insidier“ teiravosi skrydžių palydovų, koks keleivių elgesys ypač apsunkina darbą ir vargina.

Nuo šiol rekomenduojama nedaryti nė vieno iš 18 punktų sąraše paminėto dalyko.

1. Darinėja virš galvos esančią bagažo lentyną.

Amerikietė stiuardesė Haley Fox sako, kad vėlavimas išskristi erzina tiek keleivius, tiek skrydžių palydovus.

„Norint sutaupyti visų laiko ir nesukelti kitų keleivių neapykantos, geriausia laikyti būtinus daiktus po priešais esančia kėde, – sakė ji „Insider“. – Jei įlipate į lėktuvą, o paskui vidury praėjimo imate ieškoti dideliame savo krepšyje ausinių, esate blogiausias iš keleivių.“

2. Klausinėja neesminių dalykų saugumo instruktažo metu.

H. Fox teigimu, visų pirma, skrydžio palydovai yra profesionalūs saugumo instruktažo aiškintojai, o demonstracija vyksta keleivių labui.

„Palaukite, kol lėktuvas pakils (ar nusileis) ir tada klauskite“, – akcentuoja H. Fox. Jei skrydžio palydovas eina taku su gelbėjimosi liemene, neskambinkite ir neprašykite antklodės.

3. Vienu metu užsisako kelis gėrimus.

„Kai kas nors vienu metu užsisako vandens, kavos ir dietinės „Coca colos“, tai apsunkina mums darbą, – sakė amerikiečių stiuardesė Jennifer L. – Juk turime aptarnauti visus keleivius. Paprašykite vieno gėrimo, juk visada galime prieiti prie jūsų dar kartą, kai apeisime visus.“

4. Klausinėkite, kokių gėrimų galima užsisakyti, nors apie tai buvo informuota skrydžio pradžioje.

Anot Jennifer, mažiausiai vieną kartą skrydžio metu jos šito klausia, na o tai erzina, kadangi yra meniu, o skrydžio pradžioje dar ir skelbiama. „Ne tik trukdomas mūsų darbas, bet ir vargina vardinti visus meniu surašytus gėrimus. Pasirinkite gėrimą, prieš skrydžio palydovui prieinant prie jūsų.“

5. Ignoruoja besisveikinančius skrydžio palydovus.

Pakelkite akis ir išsiimkite ausines, kai skrydžio palydovai su jumis sveikinasi, primena amerikietė skrydžių palydovė Monserrat Andujar.

„Jei aš su jumis sveikinuosi, būkite mandagūs ir atsakykite, – sakė ji. – neignoruokite manęs ir neapsimeskite, kad neegzistuoju. Greičiausiai kėliausi anksčiau už jus ir dar dirbsiu, kai parvyksite namo. Tad būkite malonus – nepamirškite mandagumo.“

6. Deda kojas su batais ant sėdynės arba nuogas pėdas – ant atramų ar ant atlenkiamo staliuko.

M. Andujar primena, kad lėktuvo salonas – bendra patalpa, taigi neterškite jos. „Niekam neįdomu, ar šįryt prausėtės – žmonėms tiesiog norisi, kad vieta, kurioje jie sėdi ir valgo, būtų švari“, – pabrėžė ji.

7. Nepaiso saugumo reikalavimų.

H. Fox sako, kad toks keleivių elgesys dažnas, be to, jis pavojingas ir erzina.

„Lipant į lėktuvą ne kartą skelbiame saugumo nurodymus (uždarykite atlenkiamą staliuką, prisisekite saugos diržus ir t. t.), prieš pakylant tie dalykai būna pakartoti mažiausiai penkis kartus“, – sakė stiuardesė. Ji pridūrė, kad yra tekę išlaipinti keleivius iš lėktuvo, nes jie nevykdė saugumo reikalavimų.

8. Prašosi perkeliami į laisvą vietą pirmos klasės skyriuje.

„Skrydžių palydovai neturi teisės perkelti jūsų į pirmą klasę, – sakė H. Fox. – Pirmos klasės vietų negalima užimti, nebent jūsų agentas pakeitė bilietą į pirmos klasės bilietą arba jūs prieš skrydį įsigijote pirmos klasės bilietą.“

9. Tualete nenuleidžia vandens.

Vienas nemaloniausių darbo aspektų M. Andujar – įeiti į tualetą, kuriame nenuleistas vanduo. „Juk yra didelis, ryškiai mėlynas, žalias ar baltas mygtukas su užrašu „Nuleisti vandenį“. Paspauskite jį“, – teigė stiuardesė.

10. Be saiko ar be reikalo kviečiasi skrydžio palydovus.
Pasak H. Fox, skrydžių palydovai mokomi nedelsiant eiti, išgirdę skambutį, nes tai – greičiausias būdas pasikviesti į pagalbą. „Nepiktnaudžiaukite mygtuku dėl niekų – jei norite išmesti kokią šiukšlę“, – įspėja H. Fox.

11. Vaikšto po lėktuvą basomis pėdomis.

„Bene pats nemaloniausias dalykas, kokį tik galite padaryti – nusiauti batus, nusimauti kojines ir vaikščioti po lėktuvą“, – sako Jennifer ir priduria – lėktuvo grindys irgi ne visada būna švarios. Apsaugokite skrydžių palydovus nuo savo nuogų pėdų reginio (ir kvapo).

12. Prašo įjungti lėktuve šildymą, nes šalta.

„Suprantame, kad lėktuvuose būna šalta, taigi šilčiau apsivilkite, įsidėkite skrydžiui antklodę ar skraistę. Gana skambinti ir skųstis, kad šalta“, – sako skrydžių palydovė.

13. Būriuojasi praėjime tarp eilių.

Kad ir kaip norisi pavaikštinėti skrydžio metu, H. Fox įspėja nestoviniuoti tarp eilių: „Jei skrydžio metu norite atsistoti, pamankštinti kojas, nelaikykite mūsų darbo vietos jūsų mankštai skirta zona. Juk neateinu į jūsų kabinetą ir neišsidrebiu priešais jus. Būkite malonūs – nesielkite taip ir su mumis.“

14. Neišsiimate ausinių, nors į jus kreipiasi skrydžio palydovas.

Net jei skamba mėgstamiausia daina, išsiimkite ausines, jei į jus kreipiasi skrydžio palydovas.
„Kai vedame saugumo instruktažą, išklausome jūsų užsakymą dėl maisto ar gėrimų, būkite geri – išsiimkite ausines, – sako Jennifer. – Toks elgesys trukdo mūsų darbą, mes turime kelis kartus klausti, kartoti – tai vargina.“

15. Mano, kad lėktuve neišsenkančios maisto atsargos lyg prekybos centre.

Lėktuve maisto ir gėrimų atsargos būna ribotos, aiškina skrydžių palydovė Jennifer. Jei prieš skrydį neinformavote apie kažkokius mitybos apribojimus, jūsų poreikių gali ir nepatenkinti.
„Mes neturime absoliučiai visko, – aiškino stiuardesė. – Būkite geri, neklausinėkite, ar turime sojų pieno arba kokio nors maisto, kurio vardindami, ko turime, neminėjome. Jeigu turite kažkokių mitybos apribojimų arba kažko nemėgstate, įsidėkite savo maisto.“

16. Sudeda mažus daiktus į bagažo lentyną virš galvos.

Keleiviai dažnai nori įdėti švarkelį ar rankinę į bagažo lentyną virš sėdynių. Deja, taip sukuriate streso skrydžių palydovams – juk ten jie turi sutalpinti ir didesnius bagažo vienetus.

„Būna taip, kad lėktuvas pilnutėlis, o visi nori sudėti krepšius į bagažo skyrių viršuje, – aiškino Jennifer. – Dėkite krepšį ten, kur yra vietos, o mažesnę rankinę padėkite po sėdyne priešais jus. Mums kelia didelę įtampą tai, kad dedate striukes ir rankines į bagažo lentyną virš galvos – tada lieka mažiau vietos didesniems bagažo vienetams.“

17. Sėdėdami lėktuve skundžiasi oro linijų bendrove.

„Skrydžių industrija neprognozuojama – pasitaiko vėlavimų, kartais tenka atšaukti skrydį. Kartais neturime visko, ko reikia, kad galėtume jus geriau aptarnauti. Keleiviai nežino, kad atidėjus skrydžius mums už tą laiką nemoka, taigi puikiai suprantame jūsų nepasitenkinimą.“

18. Eina į tualetą prieš pat lėktuvo pakilimą ar nusileidimą.

„Skrydžio metu turite laiko nueiti į tualetą, – sakė Jennifer. – Ne laikas eiti į tualetą prieš pat lėktuvui pakylant ar leidžiantis.“
Sėdėti prisisegus saugos diržus įspėjama ne šiaip sau, o saugumo sumetimais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)