Žinant, jog istoriškai yra net 50 % tikimybė susidurti su skrydžio atšaukimu ar atidėjimu Kalėdų periodu patariame kaip žinoti, ar jūsų skrydis atšauktas arba atidėtas dėl oro, rašoma pranešime spaudai. Galbūt oro linijos naudojasi susidariusia situacija?

Vien praėjusiais metais 4,5 milijono žmonių iš Jungtinės Karalystės planavo savo kalėdines keliones kur kas anksčiau dėl audros Barbaros ir užgulė oro uostus. Europos saugumo organizacijos „Eurocontrol“ duomenimis 2016-aisias būtent gruodis kartu su sausiu buvo patys blogiausi mėnesiai kelionėms – šiuo periodu atšaukiama ir vėluoja kur kas daugiau skrydžių. Nors lėktuvai sukurti atlaikyti rimtus gamtos išbandymus, tačiau galutinis sprendimas ar lėktuvai kils ar ne priimamas bendru oro linijų ir oro uostų nutarimu.

Patekus į situaciją kai skrydis atšaukiamas ar atidedamas specialistai pataria nepanikuoti ir nepriimti neapgalvotų sprendimų – maksimaliai išsiaiškinus situaciją reiktų užpildyti skundą, o tuomet laukti atsakymo iš oro linijos. Tiesa, dažnas atvejis kai oro linijos kaltę dėl vėluojančio ar atšaukto skrydžio suverčia orui, nors iš ties problema slypi būtent bendrovės efektyvume ir darbe. Žemiau pateiktame sąraše rasite šaltajam sezonui būdingas situacijas, į kurias patekus pagal Europos įstatymus jums priklausytų iki 600 eurų kompensacija.

1. Eilės

Samdyti papildomus pajėgumus šventiniam laikotarpiui – įprasta oro uostų praktika. Tačiau privačios oro linijos, o ypač Lietuvoje populiarios pigių skrydžių oro linijos, nuolat ieško būdų sutaupyti. Vienas iš būdų – net ir dukart išaugus keleivių srautams nepasirūpinti pagalba keleivius aptarnaujantiems. Jei pastebėjote, kad oro uosto formalumus įveikėte lengvai, tačiau daugiau nei 3 val. užtrukote registruodami bagažą ar laukdami skrydžio – ieškokite skundo formos ir užpildykite ją.

2. Antiledodara

Po sunkiai ištariamu žodžiu slepiasi speciali antžeminio aptarnavimo procedūra, kurios metu lėktuvo sparnai ir kitos judančios dalys yra atšildomos specialiu skysčiu, neleidžiančiu susidaryti ledui. Ši procedūra brangi, todėl oro linijos neretai bando sutaupyti užsakydamos procedūrą keliems lėktuvams vienu metu ir pan. Nors antiledodara neužima pernelyg daug laiko, tačiau neteisingai planuojant aptarnavimą gali gerokai užtrukti.

3. Ligos

Nors pilotai ir stiuardesės daugumai – lyg svajonių profesija, tačiau jie taip pat – žmonės, kuriems temperatūrų ir slėgių skirtumai sukelia ligas. Nesvarbu ar tai lengvas peršalimas, virusas ar gripas – aviacijoje sergantis žmogus – rizika, kurios nei vienas nenori. Jei oro linija neturi sveikų darbuotojų ir skrydis dėl to neįvyks, jums priklauso kompensacija, kuri gali siekti 600 eurų.

4. Vėluojantis atvykti lėktuvas

Net jei oro uoste, kuriame lauki skrydžio šviečia saulė, už 3500 km esančiame kitame Europos oro uoste teoriškai gali šėlti tikra audra. Kartais lėktuvai ne vėluoja išskristi, tačiau niekaip neatskrenda. Oro linijos per dieną su tuo pačiu lėktuvu vykdo ne vieną skrydi ir tai, kad laukiantieji tiesiog laukia savo lėktuvo – dažnas atvejis, tačiau jis jokiu būdu nereiškia, kad vėluojama dėl nekontroliuojamų aplinkybių. Išsiaiškinkite visas įmanomas detales iš oro linijų darbuotojų ir imkitės kompensacijos išieškojimo proceso patys arba su profesionalų pagalba, jei manote, kad oro linija melavo.

5. Techninės problemos

Nepriklausomai nuo metų laiko lėktuvai taip pat kaip ir automobiliai, dviračiai ir net kosminės stotys gali sugesti. Visos problemos, kurios nėra gamintojo brokas yra oro linijos atsakomybė ir privalo būti pašalintos laiku antraip kiekvienam keleiviui priklauso kompensacija, kurios suma priklauso nuo skrydžio atstumo. Kadangi tikimybė surasti gamintojo broką yra vos 0.6 proc., veikiausiai atgausite iki 600 eurų.

Kaip teigia Marius Stonkus, atšauktų skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovas, žiema – sudėtingas periodas oro transportui, tačiau oro sąlygos negali tapti auksine korta, kuria oro linijos išsisuktų iš žalos atlyginimo nukentėjusiems. „Statistika rodo, kad vos trečdalis (30 proc.) visų skrydžių atšaukiama dėl ypač sudėtingų oro sąlygų, tuo tarpu visa kita – bendrovių kaltė ir nenumatomos aplinkybės. Bet kokiu atveju, net jei gamta iš tikro neleidžia pakilti, Europos Komisijos reglamentas numato, jog oro linijų darbuotojai privalo pasirūpinti keleiviais – maistu, vandeniu, priėjimu prie interneto ir jei reikia – apgyvendinimu.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją