Keltų linijų, autobusų ir traukinių keleiviai turi tokias pačias teises, kaip ir lėktuvo. Tik dažniausiai jais vykstantys to net nežino“, – atsiųstame pranešime teigia advokatų kontoros „ADER“ advokatas Edmundas Rusinas.

Jūsų teisė – ne tik šilta autobuso sėdynė

Dažnai įsėdę į autobusą net nepagalvojame, kokias teises turime keliaudami. Džiaugiamės patogia šilta vieta ir tikimės, kad kuo greičiau ir saugiau pasieksime tikslą. Kartais nutinka taip, kad po kelionės pastebime, jog mūsų lagamino ratukai sulaužyti, o gal bagažas dingsta išvis. „Tokiais atvejais keleiviai turi visišką teisę kreiptis į bendrovę ir prašyti kompensacijos dėl patirtų nuostolių. Prašyti kompensacijos gali ir dėl to, kad kelionės metu susižalojo, o gal staigiai stabdant buvo apgadintas neįgaliojo vežimėlis“, – pasakoja kelionių ekspertas.

E. Rusinas taip pat primena, kad jei autobusas išvykti vėluoja daugiau nei pusantros valandos arba yra atšaukiamas, vežėjai turi ne tik pasirūpinti keleivių maistu ir gėrimais, bet esant reikalui ir nakvyne: „O jei vėluojama išvykti daugiau nei dvi valandas arba išvis atšaukiamas reisas, kompanija turėtų pasiūlyti vykti kitu maršrutu be jokios priemokos arba grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus. Jei to jam nepasiūloma – keleivis, be bilieto sumos, gali prašyti dar papildomai 50 proc. bilieto kainos kompensacijos.“

Ryanair sveikina 10 milijonąjį keleivį Baltijos šalyse

Ne tik rūpyba, bet ir nuostolių kompensavimas

Panaši situacija yra ir su traukiniais. Tačiau jie dažniausiai nevėluoja išvykti, o vėluoja atvykti į galutinį tašką. Tokiu atveju kompensacijos asmuo gali tikėtis tada, kai traukinys vėluoja atvykti į stotį daugiau kaip 60 minučių. Kelionės organizatoriai turi grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus arba, jei reisas nebeatitinka keleivio pradinių kelionės planų, pasiūlyti nemokamai grįžti į pradinį trašką. Be to, dar papildomai tikėtis 50 proc. bilieto sumos kompensacijos už vėlavimą.

„Kaip ir keliaujant kitomis transporto priemonėmis vėlavimo atveju keliautojams turi būti pasiūlyti gėrimai ir maistas, o esant būtinybei – apgyvendinimas“, – prideda kelionių advokatas.

Nors vykstant keltu ar kruizu prieš kelionę labiausiai bijome jūros ligos, tačiau kartais išvyką apkartina visai ne ji. Susiklosčius tokiems nepatogumams mus taip pat gina Europos Sąjungos Reglamentas, kuris nusako, kad vėluojant išvykti keltui ar kruizui pusantros valandos arba jam atšaukiant reisą – vežėjai privalo pasirūpinti keleiviais – tiekti maistą, gėrimus ir suteikti esant reikalui nakvynę. Taip pat keliaujantys keltais ir patyrę nuostolių dėl vėlavimo gali tikėtis kompensacijos iki 50 proc. bilieto kainos.

„Labai svarbu ir tai, kad vykdami visomis transporto priemonėmis ir dėl jų reisų vėlavimų ar atšaukimų patyrę kitų nuostolių – tarkime, nespėję dėl to į kitą autobusą ar skrydį, patyrę finansinių nuostolių ar nespėję į svarbią konferenciją – turi teisę prašyti kelionės organizatorių kompensacijos už šiuos patirtus praradimus“, – pokalbį vainikuoja advokatas E. Rusinas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)