Drauge su su operatoriumi Žygimantu Jakimovu „Orijaus kelionės“ Izraelyje laidas filmavęs O. Gasanovas savo patirtimi pasidalijo socialiniuose tinkluose ir įspėjo kitus keliautojus aklai nepasitikėti oro linijų nurodoma informacija bilietuose. O taip pat priminė, kodėl į Izraelio oro uostus reikia atvykti kur kas anksčiau nei į kitus pasaulio oro vartus.

„Man labai patinka Izraelis, bet nekenčiu jų oro uosto. Labai stipriai jis man nepatinka. Tai bjauriausios ir priekabiausios apsaugos pasaulyje oro uostas. Čia rekomenduojama atvykti 3 valandas prieš skrydį arba dar anksčiau. Savo kailiu patyriau, kai pirmąją 2019 metų dieną mane ten kratė 2 valandas. Klausė visko: nuo to, kurioje ligoninėje gimiau, iki to – kur dirba mano mama, su kuo 2013 metų gegužę buvau Malaizijoje ir t.t. Saugumas šiai šaliai reikalingas, jie nori užkardyti visus galimus teroro išpuolius. Suprantama, tik metodai galėtų būti kitokie. Bet ne man spręsti. Tebūnie.

Ir štai ateina 2022-ųjų kelionės po Izraelį pabaiga. Išsiruošiam mudu su operatoriumi namo. Likus 3 valandos 40 min. iki skrydžio pajudame į oro uostą (ankstokai, bet pareigingai, juk žinau kaip bus). Likus 3 valandoms ir 10 min. priduodame automobilį nuomos kompanijai. Tada 20 min. laukiame autobusiuko, kuris mus turi nuvežti į terminalą. Ilgas laukimas, susirenka daug žmonių.

Foto: Orijus Gasanovas

Pirmiausiai sustojame 1 terminale (likus 2 val. 40 min. iki mūsų skrydžio). Išlipa keli keleiviai, mes nelipame, nes ant „Wizz Air“ bilieto rašoma „Tel Aviv - Vilnius, 3 terminalas“. Važiuojame toliau, tai trunka dar 15-20 min., tolokai tie terminalai. Likus 2 val. 20 min. atvykstame. Einame priduoti lagaminų – deja, niekas nepriima. Švieslentė rašo: Wizz į Vilnių – 1 terminalas. Ką daryti? Bėgame į nemokamą oro uosto autobusą, ieškome jo, randame – žmonių minia. Susigrūdame vos vos, bet važiuojame atgal į 1 terminalą (iki skrydžio 1 val. 40 min.). Sustojame prie 2 terminalo, netelpa keleiviai, vyksta konfliktas su vairuotoju. Atvykstame į 1 terminalą, įeiti neįmanoma – per daug žmonių. Apsauga visus laiko už durų.

Foto: Orijus Gasanovas

Iki skrydžio likus 1 val. 26 min., pagaliau mus įleidžia. Milžiniška eilė prie apsaugos. Įsiprašome be eilės į priekį. Kaip visada neeiliniai klausimai: kokias šventes švenčia Lietuva? Kiek kalbų moku? Atsakome, gauname leidimą skristi. Bėgame per visą terminalą links skrydžio registracijos. Liko 50 min. iki skrydžio. Visiems „Wizz Air“ skrydžiams viena bendra eilė. Veikia 1 langelis. 2 vyrai nespėjo į kitą skrydį, konfliktuoja, veiksmas sustoja.

Bet mes jau vietoje, lyg ir viskas gerai. Rodau gestais, kad skubame! Nepriima. Likus 40 min. iki skrydžio paduodame pasus: „Registruokite prašome!“ Darbuotoja nusijuokia ir praneša, kad mes PAVĖLAVOME. Niekur neskrisime.

Foto: Orijus Gasanovas

Sakau: „Avialinijų klaida, ne tas terminalas nurodytas.“ Rodau bilietą. Sako: reikia žiūrėti, tikrinti. Tikrinau, po velnių! Noriu namo. Siunčia aiškintis prie kito langelio. Ten moterytė imasi už galvos: keisti bilietus jums bus brangiau, nei nusipirkti naujus. Ir įvardina kainą: „475 Eur žmogui“, skrydis tik po 3 dienų. Ačiū, gal mes nesikeisime.

Ir štai aš vėl Tel Avivo centre, sėdžiu ant viešbučio laiptų (naktis jame kainuoja 190 Eur), perku naujus bilietus. Dviem – 755 Eur, kitos avialinijos, bet skrydis po dienos. Mes vis tiek išskrisime namo! 1000 eurų į orą, bet išskrisime.

Pamoka: į Tel Avivo oro uostą atvykite 4 valandas prieš skrydį. Netikėkite, ką „Wizz Air“ rašo ant bilieto“, - pasakoja Orijus Gasanovas.

Foto: Orijus Gasanovas