Šiuo metu viso pasaulio oro uostose prie skrydžių registracijos langelių stovi ilgos, lėtai judančios eilės, nes darbuotojai tikrina krūvas dokumentų, QR kodų, testų ir panašiai. Lėtai juda langelis, kur registruojasi keliautojai į Tailandą. Norint ten nuvykti reikalingas kalnas popierių. Reikalavimų daug, jie gana painūs, bet norint viską galima padaryti ir nuvykti į šią egzotišką Azijos šalį. Tik atvykus dar uždarys vienos dienos karantinui, tikrins ar nesergate, o jeigu sergate – uždarys ilgiau. Jie ten rimtai nusiteikę. Lėtai juda langelis, prie kurio stovi skrendantys į Dubajų, jiems reikia pateikti neseniai darytą PGR testą, taip pat skiepų sertifikatą. Atvykus irgi gali testuoti. Daugelis krypčių, kur žiemos sezono metu mėgsta skristi lietuviai – taiko mažesnius ar didesnius Covid-19 kontrolės reikalavimus. Egiptas, Kanarų salos, Portugalija, Italija, Austrija – visur reikia vienokių ar kitokių popierių. Juolab, daug kur nevakcinuotieji visai negali keliauti, arba nukeliavę turi ilgai karantinuotis.

Visai kitaip yra su Meksika. Ši šalis jau praėjusiais metais išgarsėjo savo itin laisvu požiūriu į turizmą ir kvietėsi pas save visus. Nereikėjo nei skiepų, nei testų. Tačiau pernai jie dar turėjo šiokių tokių ribojimų, vadinamąjį ligos kontrolės mechanizmą. Visi atvykėliai turėdavo registruotis sveikatos sistemoje, nurodyti savo sveikatos būklę, įvardinti galimus kontaktus ir panašiai. Iš šalies toks reguliavimas atrodė juokingas, bet valdžia taip rodė rūpestį. Šiemet jie nusprendė dar labiau atsipūsti ir nuo metų pradžios davė žalią šviesą visiems. Nepaisant nieko: Meksikai nerūpi jūsų požiūris į skiepus, jiems nerūpi vakcinavotės 3 kartus, ar nė vieno. Jiems neįdomūs ir jūsų PGR testai. Niekas jų neprašo, o tai reiškia, kad atostogauti laisvai atvykti gali ir sergantys – pasigavę naująją Omikron atmainą keliautojai, arba tie, kurių kūnuose cirkuliuoja senoji Delta atmaina. Meksikiečiams nerūpi, jeigu jums patiems nerūpi. Ilsėkitės prašom.

Tiesą sakant, skamba kaip iš fantastinio filmo. Jeigu ne daugelyje pasaulio avialinijų įvestas reikalavimas viso skrydžio metu dėvėti veido kaukes – galėtum pagalvoti, kad koronaviruso laikai baigėsi. Arba, kad jų net nebuvo. Tarsi keliautum 2019 metais, dar iki viruso pasirodymo. Kai nusiperki bilietą, užsisakai viešbutį ir daugiau tau nieko nereikia. Taip dabar yra Meksikoje, todėl šios šalies oro uostai dūsta nuo turistų, viešbučiai perpildyti, turizmas bujoja taip, kad meksikiečiai gali šaukti garsiai: mes esame populiariausia atostogų vieta pasaulyje! Šiuo metu būtent taip ir yra, Meksika aplenkė visus, išsiveržė į priekį ir akivaizdu, kad kurį laiką pirmoje vietoje dar užsibus. Kol kitos šalys suka galvas, ką daryti, kaip riboti, ar užsidaryti, ar jau atsidaryti. Meksikoje – viva la fiesta.

Vokiečiai „Lufthansa“, olandai „KLM“, prancūzai „Air France“, turkai „Turkish Airlines“ ir daugelis kitų didžiųjų skraidytojų į Meksiką reisus turi kiekvieną dieną ir net ne po vieną kartą. Daugelis jų skrenda tiek į šios šalies sostinę Meksiko miestą, tiek į didžiausią ir pagrindinį kurortą Kankuną. Stebint judėjimą aviacijoje, galima pastebėti kaip sparčiai daugėja skrydžių šiomis kryptimis. Įprastai, kai daugėja pasiūlos – krenta kainos. Bet ne šįkart. Kai Meksika užkopė į topo viršūnę ir tapo populiariausia kelionių vieta pasaulyje – pigių bilietų gauti pasidarė daug sunkiau nei prieš metus. Jeigu 2020-ųjų pabaigoje bilietai iš Lietuvos ir atgal kainavo apie 450-600 eurų, tai dabar jos šoktelėjo iki 700-1000 eurų žmogui į abi puses.

Žmonėms toks kainų šuolis – visai nieko tokio. Jie masiškai perka bilietus ir skrenda pailsėti į šią spalvotą, linksmą ir šiltą šalį. Gauti vietų į pačius patogiausius skrydžius darosi neįmanoma, reikia juos užsisakyti kuo labiau iš anksto.

Man pačiam sunku patikėti tuo, ką vakar mačiau tarptautiniame Frankfurto oro uoste. Skrydžiai į jau minėtą Tailandą – pustuščiai, juose daugybė laisvų vietų. Kaip ir skrydžiuose į Jungtines Amerikos Valstijas, negalėjau patikėti kiek mažai žmonių vakar skrido į Atlantos miestą (tai didžiausias Amerikos oro uostas, iš kurio vyksta daugybė persėdimų), arba į Vašingtoną – keliautojų buvo labai nedaug, taip pat nedaug žmonės keliauja ir į Afrikos valstybes, pavyzdžiui, į Johanesburgą (Pietų Afrikos Respublika). O štai prie vartų į Meksiko miestą – laukiančiųjų buvo kaip senais gerais aviacijos laikais.

Skrydis „LH 498“ iš Frankfurto vykdomas didžiuoju, dviejų aukštu „Boeing 747-400“ laineriu, talpinančiu daugiau nei 400 žmonių. Laisvų vietų lėktuve buvo gal tik 10. Tarp keliautojų sutikau 15 lietuvių grupę, kurie džiaugėsi, kad po kelių dienų prie jų Meksikoje prisijungs dar būrys tautiečių.

Ieškodami kuo pigesnių bilietų lietuviai į Meksiką dažniausiai plūsta būtent per Frankfurtą arba per Amsterdamą, bent jau sausio mėnesį – tai greičiausios ir pigiausios jungtys. Kai kurie renkasi labiau varginančius, bet pigesnius skrydžius su persėdimu didžiuosiuose Londono oro uostuose, dar yra tokių, kurie skrendą per Jungtines Amerikos Valstijas. Bet tokiu atveju reikia nepamiršti, kad tam tikrose pasaulio šalyse, pavyzdžiui, Amerikoje – vis dar galioja griežti reikalavimai Covid-19 atžvilgiu, kuomet iš visų keliaujančių prašoma neigiamų testų, skiepų sertifikatų ir panašiai. Tad skristi per Europos šalis – paprasčiau. Tiesa, skrendant per Europos didmiesčius taip pat reikėtų pasidomėti, kokius reikalavimus taiko jie. Štai prieš mano skrydį iš Vilniaus į Frankfurtą – Vilniaus oro uosto darbuotojas paprašė skiepų sertifikato. Nors Meksika to nereikalauja, bet matyt Vokietijos taisyklės kitokios.

Daugiau niekas nieko neprašė, prieš laipinimą Frankfurte darbuotojai net nepatikrino pasų. Skenuoji bilietą prie vartelių, jie atsidaro ir eini tiesiai į lėktuvą. Tokios laisvos kelionės neturėjau jau labai seniai. Jokių Covid patikrų iki kol laimingai pasiekiau savo viešbutį Meksiko mieste. Nors kai kuriuose šaltiniuose buvo skelbiama, kad Meksikos oro uostuose atsitiktine tvarka gali kai kuriuos atvykėlius testuoti – nemačiau jokio papildomo patikros posto. Vienu metu nusileido reisai iš Frankfurto, Amsterdamo, Los Andželo ir Londono. Bet niekas nieko netikrino, išskyrus muitinės pareigūnai – jiems kaip visada reikėjo pateikti savo pasą. Lietuviams vizų nereikia, tad procedūra nesudėtinga. Taip pat kelionės metu, lėktuvuose stiuardesės išdalina specialias keliautojų korteles, jos su Covid-19 ribojimais niekaip nesusijusios. Tai įprasta Meksikos migracijos tvarka, anketoje reikia nurodyti kokiais tikslais keliaujate į šią šalį, kur apsistosite ir tiek.

Didžiausiame ir pagrindiniame Meksiko Benito Chuareso oro uoste vakar buvo pati tikriausia sumaištis, visiška žmonių apgultis. Pareigūnai nespėja suktis. Muitinėje eilės, laukimo laikas apie valandą. Prie lagaminų – tas pats, laukimo laikas apie pusantros valandos. Prie bankomatų eilės – laukimo laikas apie 10 minučių. Prie SIM kortelių eilės, laukimo laikas apie 30 min.

Meksika išgyvena klestėjimą, tas labai jaučiasi ir ieškant viešbučio nakvynei. Kainos išaugusios beveik dvigubai, nuo 2020-ųjų gruodžio, kuomet paskutinį kartą čia lankiausi. Be to, geriausius ir gražiausius viešbučius žmonės greitai išgraibsto, todėl patarčiau rezervacija rūpintis kiek įmanoma anksčiau.

Su automobilių nuoma tas pats, eilės atsiėmimo punktuose, kova dėl geriausių modelių. Į kainas, toks vaizdas, kad jau niekas nežiūri. Ekonominis automobilis savaitei – 500 eurų... Tikrai nėra pigu, bet keliautojams dzin, ima. Nes kitos išeities nėra.

Daug keliausiu po Meksiką, papasakosiu, kaip ši šalis pasikeitė. Ir kodėl čia verta keliauti būtent dabar. Barai, restoranai, renginiai, šokių fiestos – viskas atidaryta, gyvenimas verda. Atvyksti į šią šalį ir pamiršti, kad Lietuvoje užsikrėtimų skaičius jau gerokai lenkia 10 tūkstančių per dieną. Tiesa, tuo tarpu pačioje Meksikoje 42 582 atvejai per dieną. Žiauriai daug, bet čia apie tai niekas nekalba. Dabar linksmybės žmonėms galvoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)