Pasaulio oro erdvėje – betvarkė. Vienas po kito atidedami skrydžiai, netrūksta ir atšauktų. Keliautojams, išsiilgusiems svečių šalių, išsikvėpusi pandemija plačiai atvėrė duris, tačiau su turistų antplūdžiu aviakompanijos nebesusitvarko. Didžiausia problema – Europoje.

„Per pandemiją aviakompanijos, kelionių organizatoriai ir visi kiti turizmo sektoriuje tikrai stipriai nukentėjo ir atleido darbuotojų nemažą dalį“, – sako Rimvydas Širvinskas-Makalius.

„Vieni nenori grįžti, kiti yra naujokai, naujokus apmokyti aviacijai užtrunka laiko: jie turi baigti tam tikrus kursus, egzaminus išlaikyti ir t.t. Tai jie nespėja ir tiesiog trūksta darbuotojų“, – teigia DELFI kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas.

Gasanovas pasakoja, kad prie darbuotojų trūkumo prisideda ir streikai. Augančios kainos skatina protestuoti ir aviakompanijų darbuotojus.

„Ką žinau, kažkaip nepagalvojau, mes su Turkijos oro linijomis skrendame, manau, kad jos yra patikimos“, – sako keliautoja.

„Aišku, kad liūdna, nes suplanavom važiuoti, jeigu atšauktų, tai aišku, kad liūdna biškį, norisi vis tiek išvažiuoti, kur pailsėti“, – sako keliautojas.

„Aš į Islandiją skrendu, ten nėra problemų. Nebaisu? Ne. Bet jeigu atšauktų, žinotumėt, ką daryti, kur kreiptis, kur tos kompensacijos ieškoti? Grįžčiau atgal, į namus, tai ką daryt“, – sako keliautojas.

„Konkrečiai kai atsitiks, tai žiūrėsim. Yra matyt tokios galimybės. Tai žodžiu nebijot? Ne, kažkaip ramiai jaučiuosi. O toli skrendat? Į Berlyną“, – sako keliautojas.

„Eitume į administraciją, turbūt, ką jie ten siūlytų. Kažką tai pasiūlytų gero manau, maitinimą, nakvynę galbūt ar dar ką, aš nežinau. Jeigu pasiūlytų nakvynę ir maitinimą, jau tada gerai būtų, patenkintų? Aišku, vis tiek nepatenkintų“, – sako keliautojas.

„Esam kreipęsi dėl kompensacijų, tik kad jau tos linijos bankrutavo, bet šiaip tai labai taip stipriai negalėčiau pasakyti, kad žinočiau, kur kreiptis iš karto. Dėl kompensacijos, tai viskas aišku, bet jeigu pavyzdžiui vat atšaukia skrydį. Tai trūksta informacijos viešoje erdvėje? Taip.“, – sako keliautojas.

Rimvydas Širvinskas-Makalius Maldyvuose.

Jei apie daugiau nei trimis valandomis atidėtą ar atšauktą skrydį keliautojas sužino likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio – jam priklauso kompensacija nuo 250 iki 600 eurų, priklausomai nuo skrydžio atstumo.

„Oro bendrovė turi būti Europos Sąjungoje registruota bendrovė, o jeigu ne, tai tuomet skrydis, kuris yra atšauktas ar atidėtas, turėtų vykti iš ES į ne ES. O tokiu atveju tai gali būti bet kokia pasaulio aviakompanija“, – sako Rimvydas Širvinskas-Makalius.

Kompensacija nepriklauso, jei vyksta darbuotojų streikas. Tačiau tada keleivis gali reikalauti, kad juo būtų pasirūpinta.

„Pavyzdžiui man nutiko tokia situacija birželio mėnesį, kuomet aš nespėjau perskristi į kitą skrydį Atėnuose, aviakompanija man privalėjo suteikti nakvynę, maitinimą ir pervežimą iki viešbučio ir atgal, be to man galbūt turėtų arba ne priklausyti papildomai kompensacija“, – sako Rimvydas Širvinskas-Makalius.

Nenumatytiems atvejams Makalius rekomenduoja turėti planą B. Be to, visada sekti skrydžio statusą: prisijungti prie užsakymo arba stebėti aviakompanijos pardavimus. Gali būti, kad skrydžiai panaikinti, o informacijos apie tai dar nėra. Jis nepataria užsisakinėti ir papildomų paslaugų, už kurias pinigai negrąžinami.

Pavyzdžiui, keliautojai mėgsta užsakyti viešbučio kambarius, kurių atšaukimas yra negalimas arba mokėjimas yra negrąžinamas. Taip pat automobilio nuoma.

Itin dažnai keliaujantis Gasanovas pasakoja: šiuo metu dėl darbuotojų trūkumo oro uostuose verda tikras pragaras: eilės ilgesnės nei per pačius didžiausius išpardavimus, o pietinėse šalyse tvyro žliaugančio prakaito kvapas.

Orijus Gasanovas

„Užsidėkite kažką po tuo šiltesniu rūbu, kad galėtumėte oro uoste nusirengti. Nes pavyzdžiui Kretos oro uoste praėjusį savaitgalį buvo tokia masė žmonių, buvo taip karšta, kad tiesiog išsirenginėjo visi ir ten jau mažai trūko, kad moterys, merginos būtų su liemenukais“, – teigia DELFI kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas.

Oro uostuose teks pakovoti ir dėl sėdimų vietų.

„Tai ką daryti? Žiūrėkite į švieslentes ir ieškokite skrydžių, kurie išskrenda artimiausiu laiku ir eikite prie tų skrydžių ir laukite, kol ta masė žmonių sulips į lėktuvą ir taip atsilaisvins vietos“, – Orijus Gasanovas

Žmonės belaukdami išalksta, todėl patyręs keliautojas pataria su savimi visada turėti užkandžių, kad netektų valandų valandas stovėti eilėje dėl sumuštinio.

„Su savimi visada turiu džiovintų mangų. Yra puikus dalykas, kuris labai padeda: ir cukraus yra, ir skanu, ir užvalgai truputėlį“, – DELFI kelionių ambasadorius

Kai kurios aviakompanijos trikdžių neatlaiko – antradienį, diena po darbuotojų streiko, apie bankrotą pranešė skandinavijos aviakompanija SAS. Akvilė Bružinskaitė, Robertas Narmontas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją