Skirtingos kartos – skirtingi įpročiai

Bendradarbiaujant su tyrimų agentūra UAB „Eurointegracijos projektai“ ir duomenų analitikais UAB „PJ LT“, agentūros „Keliauk Lietuvoje“ atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau nei pusę respondentų, viešėjusių Lietuvoje, sudarė 25–45 metų amžiaus grupei priklausantys keliautojai, rašoma pranešime spaudai.

„Atliktas tyrimas parodė, kad apklausti Lenkijos ir Vokietijos keliautojai yra vidutiniškai vyresni ir dažniau atvyko su turistų grupėmis. Žvelgiant į Estijos ir Jungtinės Karalystės keliautojus, situacija kitokia – šie turistai vidutiniškai jaunesni ir dauguma kelionę susiplanavo savarankiškai“, – teigia UAB „PJ LT“ duomenų analitikė Laura Jurkuvėnienė.

Pastebima, kad įprasta kelionės trukmė Lietuvoje ir atvykimo transporto priemonės tarp apklausos dalyvių pasiskirstė netolygiai – nuo trumpų, paprasto savaitgalio išvykų automobiliais iki savaitės trukmės ar ilgesnių atostogų, renkantis oro transportą.

Nagrinėjant atvykimo į Lietuvą būdus, paaiškėjo, kad 49 proc. respondentų į Lietuvą atskrido lėktuvu, 30 proc. – atvažiavo autobusu, o 25 proc. – automobiliu. Turistai iš Estijos ir Jungtinės Karalystės dažniau Lietuvą rinkosi kaip atostogų kryptį ir atskridę čia apsistojo ilgesniam laikui – neretai 5 ar 7 nakvynėms. Tuo tarpu Vokietijos ir Latvijos turistai liko trumpesniam laikui –2–3 nakvynėms. Vokietijos turistams Lietuva paprastai buvo ilgesnės kelionės dalis – atvykdami arba išvykdami, be Lietuvos, jie aplankė ir kitas šalis. O Latvijos piliečiai dėl patogios geografinės padėties mūsų šalį dažniau nei kiti turistai pasirinko trumpai išvykai automobiliu.

Kokia yra turistų traukos priežastis?

Turistų srautams iš užsienio šią vasarą daugiausia įtakos turėjo teigiamos pažįstamų rekomendacijos apie išragautus valgius, aplankytus restoranus, muziejus, galerijas ar kitus svarbius traukos taškus. Dar kelionės planavimo etape daugiau nei pusė apklaustųjų (58 proc.) vadovavosi iš artimiausių žmonių lūpų išgirsta informacija. Visgi daugumai svarbiausia priežastis susipažinti su Lietuva yra lengvas susisiekimas.

„Keliautojų patirtys ir įspūdžiai turi įtakos mūsų šalies turizmo augimui ir patrauklumui. Apklausa parodė, kad išgirstos rekomendacijos tapo vienas iš svarbiausių motyvų aplankyti Lietuvą. Turbūt tai normalu, atsižvelgiant į vyraujančias popandemines nuotaikas. Turistai leidžiasi į kiekvieną kelionę rizikuodami, nes ne visada gali būti tikri, ar norimi lankytini objektai po pandemijos sąstingio bus išlaikę savo kokybiškas paslaugas. Apklausa atskleidė, kad Covid-19 valdymas ypač svarbiausias vyresniems respondentams, o mažiau svarbus –keliaujantiesiems su ikimokyklinio amžiaus vaikais“, – sako „Keliauk Lietuvoje“ vadovas Dalius Morkvėnas.

Visgi, svarbus momentas – tai, jog, lyginant su praėjusiais metais atlikta Estijos ir Latvijos turistų apklausa, šiais metais, planuojant keliones, mažiau akcentuojama Covid-19 saugumo svarba. 2020 m. atliktame tyrime saugumą dėl Covid-19 akcentavo 77 proc. apklaustųjų, o šiais metais – 52 proc.

Kitas populiarus informacijos šaltinis – socialinių medijų kuriamas turinys, paskatinęs pasirinkti tam tikras keliavimo kryptis Lietuvoje, išbandyti patrauklias veiklas. Neatrastų gastronominių patirčių ir naujų vietų pažinimo poreikis taip pat buvo reikšmingas motyvas apsilankyti Lietuvoje. Jau nuo 2019-ųjų nekinta turistų smalsumas iš arčiau pažinti mūsų kultūrą ir nacionalinės virtuvės skonius.

Apklausos metu paaiškėjo, kad Lietuvos tautinio paveldo objektai, įvairiais skoniais praturtinta virtuvė, skirtingi etnokultūriniai regionai, populiarus kultūrinis ir gamtinis turizmas 9 iš 10 apklaustų užsienio turistų paliko labai gerą arba gerą įspūdį. Palankiau savo kelionės patirtį Lietuvoje įvertino Lenkijos ir Vokietijos turistai, o estai labiausiai linkę rekomenduoti į Lietuvą atvykti ir kitiems.