Kovo 10 dieną, įsigaliojus naujai tvarkai (apie ją plačiau skaitykite ČIA), svečioje šalyje viešintiems tautiečiams tenka ne tik ieškoti laboratorijų testams atlikti, bet ir patuštinti kišenes, nes PGR testai nemažai kainuoja. Be to, gavus teigiamą testą, namo grįžti negalima – reikia izoliuotis svečioje šalyje, mat Lietuva įsileidžia tik turinčius neigiamą testo atsakymą. Ar už viešnagę izoliacijos laikotarpiu teks sumokėti patiems, priklauso nuo šalies, kurioje viešite, taisyklių. Pavyzdžiui, Maldyvuose už viešbutį ir maitinimą teks mokėti iš savo kišenės, o Egipto valdžia įsipareigojo sumokėti už šalyje susirgusiųjų viešnagę, maitinimą ir net gydymą, jei šio prireiktų.

Būtent Egipte atostogavęs Tomas sulaukė teigiamo COVID testo ir susidūrė su prasta kelionių organizatoriaus komunikacija. Šiuo metu Šarm aš Šeicho kurorte įstrigęs vyras tikina, kad kelionės vykdomos visiškai nepasiruošus tokioms situacijoms, o Lietuvos Respubliką kaltina konstitucijos pažeidimu. „Kodėl Lietuvos Respublikos pilietis, mokantis gana nemažus mokesčius, neturi galimybės grįžti į Lietuvą? Dirbu ir uždirbu solidžias pajamas, tai gal man dabar Egiptui mokesčius mokėti, nes ši šalis manimi rūpinasi? Tai prieštarauja LR Konstitucijos 32 straipsniui – „Negalima drausti piliečiui grįžti į Lietuvą“, – pasipiktinimo neslėpė vyras.

Tomas su mergina kelionę į Egiptą iš „Tez Tour“ nusipirko tuomet, kai iš grįžtančiųjų į Lietuvą dar nebuvo reikalaujama neigiamo testo. Kovo 10 dieną pasikeitus tvarkai pora nusprendė kelionės neatšaukti – tikėjosi, kad viskas praeis sklandžiai. Prieš kelionę į Egiptą pora Lietuvoje pasidarė COVID-19 testus ir gavusi neigiamus atsakymus išvyko. Sekmadienį atskridę į Egiptą lietuviai apsistojo „Rixos Sharm El Sheikh“ viešbutyje, kuris, kaip vėliau paaiškės, vienintelis susirgusiam lietuviui ištiesė pagalbos ranką.

Šiuo metu su kelionių organizatoriais keliaujantys lietuviai, likus kelioms dienoms iki atostogų pabaigos, gali kreiptis į bendrovės atstovą ir pasirinkti jiems tinkamiausią būdą testui atlikti – vykti į laboratoriją arba esant galimybei ir suorganizavus laboratorijos atstovo atvykimą į viešbutį atlikti jį sutartoje vietoje. Į laboratoriją galima nuvykti ir savarankiškai, naudojantis taksi paslaugomis. Atostogoms artėjant į pabaigą Tomas su mergina nusprendė iš „Tez Tour“ užsisakyti testų atlikimo paslaugą ir šį žingsnį lietuvis vadina pirmąja klaida, todėl ragina kitus keliautojus iš anksto pasidomėti testų atlikimo tvarka bei kainomis, o ne visada aklai pasitikėti organizatoriais.

„Mūsų atostogoms artėjant į pabaigą, penktadienį, „Tez Tour“ į viešbutį iškvietė laboratorijos darbuotoją. Į testų atlikimo vietą susirinko maždaug 15 žmonių, po vieną ėjome prie stalo. Įdomu, kad tas darbuotojas manęs neklausė nei vardo, nei pavardės, be to, visiškai nebuvo laikomasi higienos taisyklių – visi stovėjome bandoje, nesilaikydami jokių atstumų. Žmogus, darantis tyrimą nedėvėjo kaukės, o pagaliukai, kurie kišami į nosį, atrodė ne pirmą kartą naudojami, nebuvo steriliai supakuoti po vieną. Kai paklausiau, ar galėtų juos dezinfekuoti, nes nežinia, kur jie prieš tai buvo, man pasakė, kad viskas su jais gerai. Nenorėjau užlaikyti eilės, tad nesileidau į tolimesnes diskusijas ir man buvo atliktas testas“, – sąlygomis stebėjosi lietuvis.

Tik vėliau Tomas sužinojo, kad laboratorijos darbuotojo iškvietimą į viešbutį gali organizuoti ir pati viešbučio administracija, be to, ta pati paslauga gali kainuoti daug pigiau.

„Kelionių organizatoriaus siūloma testo kaina gerokai išpūsta – už vieną tyrimą žmogui „Tez Tour“ prašo 60 dolerių, o tame pačiame viešbutyje, kuriame viešėjome, registratūroje paprašius iškviesti laboratorijos darbuotoją ir atlikti testą tai atsieina 37 dolerius. Deja, apie tai sužinojau per vėlai. Organizatorius ne tik paima beveik dvigubai daugiau, bet neduoda ir čekio ar sąskaitos. Galiausiai kvito išsireikalavau tik aš, o draugė taip ir negavo“, – pasakojo vyras.

Testų rezultatus poilsiautojai gauna maždaug po paros, todėl penktadienio vakarą pora toliau ramiai poilsiavo, niekas jų judėjimo neribojo, o šeštadienį po pietų Tomas gavo teigiamą testo rezultatą.

„Labai nustebau, nes jaučiausi puikiai, nejaučiau jokių ligos simptomų ir ketinau eiti žaisti tinklinio. Be to, buvo sunku patikėti, kad draugė gavo neigiamą atsakymą, nes mes esame pora, atstumo nesilaikėme ir visą laiką leidome drauge, – nuostabos neslėpė vyras ir ėmė domėtis, kaip turėtų elgtis gavęs teigiamą atsakymą. – Nusprendžiau kreiptis į gidą, kurį mums skyrė „Tez Tour“. Paklausiau jo, ką mums dabar daryti, ar mane kur nors išveš, o jis man pasakė: „Nesijaudink, aš dabar esu ekskursijoje, paskambinsiu tau už 3–4 valandų.“ Tuomet paskambinau į „Tez Tour“ filialą Lietuvoje, atsiliepusios mergaitės patarė skambinti į Egipte esančią atstovybę. Susisiekęs su ja išgirdau nieko gero nežadantį atsakymą: „Mes nežinome, ką daryti.“ Aš paprašiau atlikti antrą testą, nes numaniau, kad pirmasis nebuvo atliktas kokybiškai, juk jaučiausi puikiai. Man pasakė, kad negaliu daryti pakartotinio testo, bet konkrečiai neįvardijo, kas to neleidžia. Galiausiai ėmėme skambinti agentui, iš kurio pirkome kelionę, o jis patarė vėl kreiptis į gidą, kuris vis dar buvo kažkokioje ekskursijoje.“

Beviltiškoje situacijoje atsidūręs vyras kreipėsi į viešbutį, kuris, anot pašnekovo, šioje situacijoje vienintelis reagavo ir elgėsi profesionaliai. Viešbučio administracija lietuvį informavo, kad Egipto valdžia sumokės už jo apgyvendinimą izoliacijos metu, skyrė kambarį kitame viešbučio korpuse ir perkėlė.

„Susitarėme su viešbučio administracija, kad su manimi galės gyventi ir mano draugė, nes jei turiu tą baisią ligą, likti vienam svetimoj šaly nesinori. Tuomet „atsibudo“ mūsų gidas, kuris buvo labai nustebęs, jog viešbutis leido mums abiem karantinuotis, nors draugė gavo neigiamą testą. Gidas paskambino į viešbučio administraciją ir pasakė, jog mano draugė privalo išskristi namo, nes kitaip kyla grėsmė jos gyvybei. Kadangi man gavus teigiamą testo rezultatą draugė buvo su manimi, mes paprašėme prieš skrydį jai atlikti pakartotinį testą. Norėjome apsidrausti, kad ji tikrai sveika ir neužkrės kitų, tačiau niekas nieko nedarė.“

Skrydis namo turėjo vykti sekmadienį, todėl šeštadienio vakarą Tomas rankų dar nenuleido ir tikėjosi grįžti namo. Vyras viešbučio administracijos paklausė, ar jis tikrai negali pasidaryti pakartotinio testo. Tuomet paaiškėjo, kad viešbutis testo atlikimą jam gali suorganizuoti tą patį vakarą, tačiau rezultatų iki skrydžio gauti nebespėtų. Sekmadienį Tomo merginai išskridus namo, jis Egipte liko vienas ir iki šiol nežino, kaip ir kada grįš namo.

„Vis dar laukiu žinių iš kelionių organizatoriaus, kaip man reikės grįžti namo. Nesidarau pakartotinio testo, nes, kol jis teigiamas, man apgyvendinimas nieko nekainuoja. Dar net neturiu gavęs patvirtinimo, kad skrydis namo man nieko nekainuos. Esu visiškoje nežinomybėje“, – nerimo neslėpė vyras ir teigė grįžęs į Lietuvą bylinėsis, tik dar nenusprendė, su kuo – kelionių organizatoriumi ar Lietuva.

Delfi susisiekus su „Tez Tour“ paaiškėjo, kad Tomo situacija jiems yra žinoma ir su keliautoju žadėjo susisiekti asmeniškai. Kelionių organizatorius teigė, kad visi nesklandumai susiję su skubotai priimtu vyriausybės sprendimu ir ne visiems procesams pakako laiko pasiruošti.

„Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos vyriausybės sprendimas dėl privalomo COVID-19 testo neigiamo rezultato pateikimo grįžtantiems buvo priimtas skubotai (su kelionių organizatoriais nederinus ir iš anksto apie tai jų neinformavus), kelionių organizatorius pagal galimybes dėjo visas pastangas, kad visi keliautojai būtų laiku informuoti bei visi su tuo susiję procesai būtų įgyvendinti sklandžiai. Apgailestaujame, jeigu keliautojai patyrė nepatogumų. Kelionių organizatorius tobulindamas aptarnavimo procesus priimančiose šalyse deda visas pastangas, kad būtų užtikrinti teisėti bei pagrįsti keliautojų lūkesčiai kelionių metu“, – sakė „Tez Tour“ atstovė Inga Aukštuolytė.

Pasak jos, Egipto vyriausybė yra įsipareigojusi saviizoliacijos metu padengti keliautojų apgyvendinimo ir maitinimo išlaidas (užsakytame arba kitame paskirtame viešbutyje), o prireikus – ir gydymą valstybinėse ligoninėse, iki kol žmogus pasveiks. Kartu keliaujantys asmenys nemokamai ištiriami dėl COVID-19 ir, jei gauna neigiamą rezultatą, gali tęsti atostogas arba išvykti į Lietuvą.

„Jei būdamas Egipte keliautojas suserga COVID-19, kelionių organizatoriaus atstovai palaiko ryšį su keliautoju. Be to, didžiojoje Egipto viešbučių dalyje yra nuolat dirbantis „Tez Tour“ atstovas, tad keliautojai gali bet kada kreiptis pagalbos.“

Anot I. Aukštuolytės, po saviizoliacijos, gavus neigiamą COVID-19 testą, kelionių organizatorius klientui gali pasiūlyti atgalinio skrydžio bilieto keitimą, jei yra laisvų vietų artimiausiu reisu, nemokamai arba už priemoką, priklausomai nuo aplinkybių: „Jeigu artimiausiu kelionių organizatoriaus užsakomuoju reisu vietų nėra, bus ieškoma alternatyvų keliautojams grįžti kitų aviakompanijų reisais kuo palankiausiomis sąlygomis ir mažiausiais kaštais.“

Pasiteiravus, kaip nustatomos COVID testų kainos, kuriuos užsako kelionių organizatorius, I. Aukštuolytė teigė, kad „Tez Tour“ pateikia paslaugų kainas pagal savo kainodaros politiką.

„Siekiant užtikrinti visapusišką keliautojų saugumą ir patogumą suteikiama galimybė keliautojams įsigyti paslaugą, kuri apima pervežimą, kad būtų atliktas COVID-19 testas, bei gauto atsakymo pristatymą į viešbutį. Keliautojas turi teisę laisva valia rinktis šias paslaugas arba jų atsisakyti.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (865)