Kas jie tokie? Susipažinkite: Joe ir Margrit Fahanai, visiškai neseniai į pensiją išėję amerikiečių aviakompanijos „Delta“ lėktuvus pilotavę sutuoktiniai, savo „Instagram“ paskyrą pavertę tikrų tikriausia kelionių kronika.

Po paskutinio savo skrydžio rugpjūčio 13 d. puikiai nusiteikusi pora sutiko pasišnekučiuoti su CNN kelionių rubrikos leidėjais.

Kapitonas Joe Fahanas daugiau nei 36 metus pilotavo lėktuvus. Komercinius skrydžius organizuojančių oro bendrovių pilotai į pensiją išleidžiami sulaukę 65-erių, tad J. Fahanui iki pensijos dar buvo likę maždaug metai. Deja, kai smogė COVID-19, skrydžiai gerokai praretėjo – net beveik liovėsi – ir visą oro transporto sektorių ištiko krizė.

„Visos oro bendrovės patyrė milžiniškus finansinius nuostolius, todėl neliko nieko kito kaip mažinti personalą. Buvo pasiūlyta anksčiau laiko išeiti į pensiją ir mums tai pasirodė logiška. Nutarėme sutikti su šiuo pasiūlymu“, – dėsto J. Fahanas.

Joe žmona Margrit Fahan ėjo piloto padėjėjo pareigas ir dirbo drauge su vyru. Jos skraidymo stažas – 35 metai. Pastaruosius šešerius sutuoktiniai dalijosi viena pilotų kabina. Margrit irgi puikiausiai žino, kaip pragaištingai koronavirusas paveikė oro transporto sektorių.

„Manau, oro vežėjai tegalėjo išnaudoti ne daugiau kaip 5 proc. turimo potencialo – dirbti 5 proc. pajėgumu“, – samprotavo Margrit.

Jai iki pensijos dar buvo likę keleri metai, todėl profesinės karjeros pabaigai ji dar nesirengė, tačiau sutiko išeiti į pensiją.

„Joe atveju sprendimas buvo logiškas, – sakė Margrit, – bet aš dar penkerius metus galėjau skraidyti. Priimti spendimą buvo nelengva: vieną dieną atrodydavo, kad taip pasielgti būtų teisinga, o kitą – sukildavo liūdesys.“


Šeimos tradicija

Mintis, kad teks priprasti prie pensinio gyvenimo ritmo, Joe kėlė šiokį tokį nerimą.

„Piloto darbas yra daugiau negu profesija. Tai gyvenimo būdas. Didžiąją gyvenimo dalį mums teko skraidyti ir tas gyvenimas tikrai skyrėsi nuo kitų profesijų atstovų. Todėl atėjus metui išeiti į pensiją, ypač anksčiau nei tai turėjo įvykti, todėl nespėjus psichologiškai tam pasiruošti, apima liūdesys. Tokią situaciją galėčiau palyginti su atimta galimybe baigti universitetą“, – kalbėjo Joe.

Fahanai turi du suaugusius sūnus. Abu jie – pilotai. Peteris Fahanas šiuo metu dislokuotas Bahreine su JAV jūrų pajėgų daliniu, o Billy Fahanas pilotuoja komercinius lėktuvus, bet dabar atostogauja.

Taigi, skraidančių Fahanų yra visas ketvertas. Kalbėdamas apie sūnų pasirinktą profesiją, Joe paminėjo, kad vaikams nuo pat pradžių buvo lemta tapti pilotais.

„Tikrai taip buvo, nors mėginome sudominti juos ir kitais dalykais“, – patikino Margrit.


Netipiniai „Instagram“ influenceriai

Fahanų paskyra socialiniame tinkle „Instagram“ atsirado per gryną atsitiktinumą. Graikijoje sutuoktiniai netikėtai susitiko seniai matytą Joe draugą iš tų laikų, kai abudu tarnavo dabar jau nebeegzistuojančioje bendrovėje „Allegheny Airlines“.

„To veikėjo nebuvau regėjęs gal 35 ar 40 metų. Iš pradžių vienas kito net nepažinome. Tačiau pradėjome bendrauti, užsimezgė bičiulystė. Ėmiau ir pasakiau: „Turime palaikyti ryšį. Ar turi „Facebook“ paskyrą?“. „Facebook“ paskyros jis neturėjo, tačiau turėjo „Instagram“. Tada nė nežinojau, kas tai yra“, – pasakojo Joe.

Keletą metų veikianti paskyra dabar jau turi 15 tūkst. sekėjų. Tai tikras nuotykių archyvas, įtraukianti istorija apie partnerystę, neblėstančią meilę aviacijai, kuria užsikrečia kiekvienas lėktuvo įgulos narys. Fahanai noriai bendrauja su savo sekėjais: atsakinėja į įvairiausius klausimus, susitikinėja asmeniškai. Nemažai sekėjų ilgainiui tapo tikrais sutuoktinių draugais.

„Neįtikėtina, kiek daug pažinčių pavyksta užmegzti per „Instagram“, – sakė Margrit. – Galima bendrauti su viso pasaulio žmonėmis, užsiimančiais kuo įvairiausia veikla. Visgi dažniausiai mes bendraujame su savo srities atstovais. Mes jaučiamės labai vieningi. Trauką lėktuvams būtų galima prilyginti su tam tikra priklausomybe. Skraidyti pamėgusius žmones sieja tvirtas bendrystės jausmas.“

Dėl „Instagram“ paskyros populiarumo Fahanai tapo savotiškomis įžymybėmis aviacijos kelią pasirinkusių ir kelionėms oru neabejingų piliečių akyse.

„Žmonės atpažįsta mus oro uostuose ir prieina pasikalbėti. Viena vertus, tai glosto savimeilę, kita vertus, glumina, bet apskirtai nuteikia pozityviai, – prisipažino Joe. – Manau, kad taip susiklostė dėl Margrit, nes aš – eilinis pilotas, tačiau kadangi esame dviese, į mus žiūrima kaip į tam tikrą unikumą.“

Kol užaugino du vaikus, Fahanams teko pakaitomis juos prižiūrėti, tačiau kai sūnūs pradėjo studijuoti koledže, gyvenimas iš esmės pasikeitė – sutuoktiniai pradėjo dirbti drauge, kaip kapitonas ir piloto padėjėja. Skraidant transkontinentiniais maršrutais A330 modelio orlaiviu prabėgo ne vieni puikių įspūdžių kupini metai.

A330 – mėgstamiausias Joe ir Margrit lėktuvas.

„Teko skraidyti ir kitais orlaiviais, bet šiuo praskraidėme net 17 metų. Niekada neteko juo nusivilti“, – sakė Joe.

„Airbus“ – idealus variantas pilotui, – patikino Margrit. – Lakūno kabina labai patogi. Joje labai ramu. Joje įrengti visi įmanomi patogumai.“


Kas toliau?

Net ir išėję į pensiją atsisveikinti su skraidymu Fahanai nenusiteikę. Praėjus savaitei po paskutinio judviejų skrydžio, Joe prisijungė prie Juliano Javoro, įkūrusio „Pet Rescue Pilots“, ne pelno organizaciją, kurios misija – pergabenti gyvūnus (tokius kaip šunys) iš pavojingų į saugesnes vietas, kuriose galėtų atsirasti jiems šeimininkas.

J. Javoras su Fahanais susipažino per socialinių tinklų platformą. Kiek vėliau susitiko su jais asmeniškai ir susibičiuliavo.

Visiškai neseniai gelbėjimo operacijoje kartu su vyru sudalyvavo ir Margrit. Tąsyk teko skristi iš Los Andželo į Kalgarį.

„Kanadoje galioja griežtesnės gyvūnų sterilizavimo ir kastravimo taisyklės, todėl toje šalyje jų pasiūla mažesnė, – paaiškino Margrit. – Štai kodėl iš Kalifornijos gyvūnai skraidinami į Kanadą. Ten juk yra daugiau žmonių, norinčių tapti gyvūnų šeimininkais.“

Po paskutinio rugpjūčio 13 d. įvykusio skrydžio Joe prisijungė prie J. Javoro ir kartu sudalyvavo šunų pergabenimo operacijoje „Operation Baghdad Pups“. Ji buvo finansuojama JAV žiauraus elgesio su gyvūnais prevencijos bendruomenės (SPCA), taip pat tarptautinių ir labdaros organizacijų lėšomis. Operacijos tikslas – pargabenti karinių operacijų bazėse likusius šunis šeimininkams, po dislokacijos sugrįžusiems į JAV.

Apie operaciją bylojančių kadrų, žinoma, galima rasti Fahanų „Instagram“ paskyroje.

Gerbėjai ir draugai

„Jie nuostabūs. Jie nepakartojami. Dabar jau tiek susibičiuliavome, kad jie pažįsta ir mano motiną, ir netgi jos draugus. Sunku patikėti, kad viskas prasidėjo nuo paprasčiausios paskyros.“ Taip apie Fahanus atsiliepė J. Javoras.

Paklaustas, kaip sureagavo, sužinojęs, kad bičiuliams teks taikstytis su paankstinta pensija, J. Javoras pasakė štai ką: „Kai jie pasakė, kad būtent taip ir bus, patyriau nemenką šoką.“

Būtina paminėti, kad J. Javor ir J. Fahanas iš Bagdado parskraidino 18 šunų. Kad tai atliktų prireikė ne vieno reiso.

CNN kreipėsi į „Delta“, kad ši kaip nors pakomentuotų Fahanų išėjimą į pensiją. Štai kokio atsakymo buvo sulaukta:

„Sietis su kapitono Joe Fahano ir piloto padėjėjos Margrit Fahan istorija „Delta“ laiko tikra privilegija. Šių žmonių aistra aviacijai ir atsidavimas darbui buvo akivaizdūs per visą jų karjerą. Įdomu sužinoti, kokie nuotykiai jų laukia ateity.“

Kad ir kas Fahanų lauktų, dėl vieno dalyko abejoti netenka: jie anaiptol nenusiteikę nuleisti sparnų.

„Nedidelė pertraukėlė gal ir neprošal, – juokavo Joe, – bet šiaip jau mes laukiame pasiūlymų.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)