Pirmieji keleiviai išplauks iš Vidaus vandens kelių direkcijos keleivinės prieplaukos Kaune.

„Su labai pakilia nuotaika startuojame. Labai geras vandens lygis. Nidoje – prieplauka nauja, pastatas naujas. Praėjusį penktadienį darėme techninį plaukimą, viską išbandėme: kelias nuostabus, vaga puiki, laivas, technika veikia nuostabiai“, – BNS sakė viešosios įstaigos „Vandens kelias“ prezidentas Nerijus Šilgalis.

Jo teigimu, bilietai ir į pirmąjį, ir į kitus reisus praktiškai išpirkti.

„Liepos mėnesiui išvis turime maždaug dešimt norinčiųjų į vieną bilietą“, – teigė N. Šilgalis.

Kelionė asmeniui į vieną pusę kainuos 49 eurus, norintiesiems sėdėti prie lango – 59 eurus.

Nuolaidų viešoji įstaiga kol kas negali pasiūlyti, tačiau viliasi, jog sulauks subsidijų ir tuomet pigiau galės plukdyti senjorus, žmones su negalia, daugiavaikes šeimas.

Per savaitę laivas į pajūrį plauks tris kartus: iš Kauno jis išvyks ketvirtadienį, penktadienį ir šeštadienį, iš Nidos – ketvirtadienį, penktadienį, sekmadienį.

Kelionė truks apie 3,5 – 4 valandas. Kateris plauks apie 60 kilometrų per valandą greičiu.

Rekonstruotas laivas į vandenį Kaune iškilmingai nuleistas prieš metus. Nors „Raketa“ kursuoti į Nidą turėjo pradėti jau pernai, nepavyko gauti laivo klasę patvirtinančio sertifikato, kurio reikalavo Transporto saugos administracija.

Anksčiau skelbta, kad investicijos į šį maršrutą siekė daugiau kaip 100 tūkst. eurų.

Sovietmečiu Lietuvoje buvo apie dešimt greitaeigių katerių „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu iš Kauno į pajūrį.

Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 metais. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis bandyta atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.