Skrydis atšauktas – rašoma prie visų reisų, kurie šiomis dienomis turėjo vykti iš Vilniaus oro uosto. Koridoriai tušti, visur kabo STOP juostos, o prie durų budi apsauginis. Iš medžių nukritusius keliautojus ir susiruošusius į kelionę jis informuoja, kad išskristi nepavyks.

Jeigu užsidarę namuose, kartais pro langą pažvelgiate į dangų – ten vis dar galite pamatyti lėktuvų. Kelis kartus per parą, dažniausiai anksti ryte ir vėlai vakare Vilniaus oro uoste leidžiasi didžiuliai krovininiai laineriai su skubiais siuntiniais, tarp kurių – būtinoji medicininė pagalba mūsų medikams.

Nors viso pasaulio oro uostai dabar tapo dideliais lėktuvų garažais, kuriuose veiksmo beveik nėra – vis tik, kai kurios kompanijos bent kelis kartus per savaitę savo orlaivius pakelia į dangų. Tai būna trumpi, keliolikos minučių pasiskraidymai aplink miestą, vien tam, kad lėktuvai būtų nuolat naudojami ir bet kurią dieną prireikus vėl galėtų sugrįžti prie įprasto darbo ir skraidinti keleivius.

Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys laidoje „Orijaus kelionės“ pasakojo, kad oro linijų bendrovėms šiuo metu rūpi, kur saugiai parkuoti orlaivius. Dėl šios paslaugos suteikimo kreipiamasi ir į Lietuvos oro uostus. Šiuo metu didžiausias šalies oro uostas veikia 24 valandas per parą, ištisą savaitę, kad galėtų suteikti visas reikalingas paslaugas, aptarnauti čia stovinčių oro linijų orlaivius. Vis dėlto, ekspertas nerimauja, kad ne visoms oro linijų bendrovėms pavyks atlaikyti šią krizę.

„Ne visos bendrovės yra sukaupusios „pagalvę“. Už orlaivių stovėjimą mokamas ne tik parkavimo mokestis. Taip pat kainuoja oro uoste teikiama reguliari lėktuvo patikra. Be to, pinigai už parduotus bilietus nėra bendrovės gautos pajamos – tuos pinigus teks grąžinti keleiviams arba sukelti lūkestį, kad jie tuos negrąžintus pinigus galės panaudoti ateityje. Visa tai reiškia, kad pajamų nėra, o reikia išlaikyti orlaivių priežiūrą ir personalą, todėl ne visos bendrovės sugebės išsilaikyti“, - sako D. Čiuplys.

Laidoje išvysite unikalius kadrus iš visiškai tuščio Vilniaus oro uosto ir sužinosite, kaip šiuo metu keičiasi didžiausias šalies oro uostas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)