Dauguma keliones perkelia

„Noras keliauti, pamatyti ir pažinti yra vienas svarbių šiuolaikinio žmogaus troškimų. Pasaulį apėmusi pandemija beveik iki minimumo apribojo mūsų galimybes tai daryti. Nemažai diskutuojama, kokią įtaką tai turės turizmo sektoriui, tad nusprendėme atlikti internetinę apklausą ir išsiaiškinti, kiek žmonėms šiuo metu dar apskritai aktualios kelionės“ – sako internetinį tyrimą atlikusios kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė.

Net 6 iš 10 jau keliones įsigijusių asmenų, kuriems teko pakeisti savo kelionės planus, pasirinko kelionę nukelti. Apklausos duomenys atkleidžia, kad pusė jų savo kelionę jau perkėlė (dauguma jų į rugpjūčio, rugsėjo ar spalio mėnesį), o likusieji konkrečios datos dar nėra pasirinkę.

„Manau, kad šis skaičius ne tik pagrindžia, jog noras keliauti niekur nedingo, bet ir tai, kad didžioji dalis žmonių išgirdo kelionių organizatorių kvietimą kelionės neatšaukti, o ją perkelti. Žinoma, tam įtakos turėjo ir dalies jų siūlomos papildomos nuolaidos ar kitos finansinės paskatos pasirinkusiems savo kelionės neatšaukti“ – teigia Žydrė Gavelienė, vadovaujanti ir Nacionalinei turizmo verslo asociacijai.

Prisitaiko prie aplinkybių

70 proc. apklausos dalyvių teigia šiuo metu svarstantys apie ateities keliones. Daugiausia yra tų, kurie galvoja keliauti rudenį ar žiemą, šiek tiek mažiau išvykti norėtų jau vasarą – dalis tautiečių svarsto tuo metu atostogauti Lietuvoje. Įdomu pastebėti, kad kas penktas respondentas norėtų iškeliauti bent trumpam – per ilguosius savaitgalius ar laisvadienius.

„Didysis klausimas šiuo metu yra ne tik tai, kada pasibaigs karantinas Lietuvoje ir bus galima išvykti į užsienį, bet ir į kurias valstybes keliauti bus įmanoma ir saugu. Nuolat sekame atitinkamą informaciją, keičiamės ja su partneriais užsienio valstybėse, ieškome naujų kelionių būdų ir krypčių, kurias galėtume pasiūlyti klientams. Taip pat skirsime daugiau dėmesio poilsio Lietuvoje vasarą galimybėms: rengiame įvairius paketus ir maršrutus“ – pasakoja kelionių ekspertė.

Jos teigimu, suprasdami dalies vartotojų nerimą ir baimę jau dabar planuoti keliones, turizmo sektoriaus atstovai kartu su partneriais taip pat ieško sprendimų. Pavyzdžiui, vartotojui susirgus neįvykusios kelionės draudimas leidžia susigrąžinti iki 90 proc. sumokėtos kelionės kainos. Daliai bendrovės siūlomų ateities kelionių paketų taip pat taikoma galimybė susigrąžinti iki 90 proc. sumokėtos kelionės kainos, jei kelionė vartotojo sprendimu atšaukiama likus ne mažiau kaip 8 dienoms iki numatomo išvykimo.

Kelionių agentūros išlieka svarbios

44 % apklausoje dalyvavusių respondentų teigia, kad užsakydami turimą kelionę naudojosi kelionių agentūros ar organizatoriaus paslaugomis. 30 % teigia pirkę pilną kelionės paketą, 14 % sako agentūroje pirkę dalį paslaugų – skrydį, apgyvendinimo, automobilio nuomos ar kitas paslaugas.

„Kovo mėnesį įsisiautėjusi pandemija atskleidė, kokia svarbi kelionių profesionalų patirtis. Nuolat atšaukiant skrydžius, užsidarinėjant valstybių sienoms, padėjome daugiau kaip 300 žmonių – tiek savo nuolatinių klientų, tiek ir pagalbos besikreipusių savarankiškai keliavusių – grįžti į Lietuvą, kol tai dar buvo įmanoma. Sukaupta ilgametė patirtis ir priklausymas tarptautiniam „American Express“ tinklui leido išspręsti ne vieną kelionės galvosūkį“ – atskleidžia Žydrė Gavelienė.

Pasak jos, dabartinė neeilinė situacija neretai kelionių agentūrai ar organizatoriui nėra nei paprasta, nei maloni. Dalis jų, kol kas neatgaudamos įmokėtų avansinių lėšų iš partnerių užsienyje bei dėl karantino visiškai nevykdydamos veiklos ir negaudamos pajamų ir tuo pačiu metu patirdamos fiksuotus kaštus, susiduria su komplikuota finansine situacija, dėl kurios sudėtinga įvykdyti reikalavimą per itin trumpą laiką atsiskaityti su vartotojais, kurie nusprendė savo keliones atšaukti.

Vis dėlto Nacionalinės turizmo verslo asociacijos, priklausančios Europos kelionių agentūrų ir kelionių operatorių asociacijai (ECTAA), prezidentė Žydrė Gavelienė tikisi, kad Lietuvos, kaip ir daugelio kitų ES šalių narių, valdžia ras tinkamiausią sprendimą, kuris sudarytų sąlygas su sunkumais susiduriantiems kelionių organizatoriams ir agentūroms ne tik kuo greičiau atsiskaityti su vartotojais, bet ir leistų užtikrinti jų veiklą ateityje, o tuo pačiu – ir didesnes pasirinkimo galimybes keliautojams.