Kas yra VR technologija

VR technologijos taikymas paprastai neapsieina be VR akinių, padedančių atsidurti skaitmeninėje aplinkoje. Per regą, klausą ir kitas jusles sužadinančius efektus žmogus perkeliamas į virtualųjį pasaulį, kuriame gali judėti ir ne tik: kartais įmanoma ir kitokia sąveika su virtualiąja aplinka.

Nors VR istorija – ganėtinai ilga, populiariųjų, vartotojams prieinamų technologijų gretas ji papildė palyginti neseniai. Dėl to turėtume dėkoti ypač pažangių VR akinių pasiūlai, gausėjančiai dėl tokių įmonių kaip „Samsung“ ir „Sony“ tiekiamos produkcijos, taip pat galimybės rinktis pigesnius variantus, kuriuos gamina, pavyzdžiui, „Google“. VR technologijos, kaip jau minėta, sužadina daugiau potyrių žaidžiant žaidimus, peržiūrint interaktyviuosius vaizdo įrašus, 360 laipsnių kampą aprėpiančius vaizdus ir kt.

Pagrindine VR technologijų taikymo erdve vis dar tenka vadinti pramogų sritį. Tačiau jau galima paminėti ir keletą papildomų, itin išradingų VR eksploatavimo būdų. Vieną iš jų sumanė reklamos kūrėjai. Be galimybės pamatyti konkrečias prekes įprastose nuotraukose, jie nutarė leisti potencialiems pirkėjams tas prekes „išmėginti“. Toli gražu ne viena įmonė eksperimentuoja su VR pagrindu veikiančia vartotojo sąsaja, tikėdamasi, kad ji galėtų pakeisti įprastą kompiuterių arba mobiliųjų įrenginių sąsają.

Foto: Shutterstock

Virtualioji realybė kelionių pramonėje

Kelionių pramonės dalyviai pasistengė nesnausti, todėl tapo vienais pirmųjų, suskubusių pasinaudoti VR technologijos teikiamais pranašumais. Jų pastangos davė vaisių. Kelionių verslą plėtojančios įmonės puikiai žino, kad jų klientams aktualiausi – įspūdžiai, o ne gaminiai arba produktai, todėl virtualioji realybė buvo pripažinta idealia reklamavimo priemone, leidžiančia turizmo aistruoliams kuo tiksliau įsivaizduoti, ko galima tikėtis iš kelionės, ir nesikliauti nepagrįstais lūkesčiais.

Kelionių organizatorių klientams tenka peržvelgti nemažai informacijos, kad jie jaustųsi drąsiai rezervuodami viešbutį. Norėdami susidaryti įspūdį apie kelionės pasiūlymą, jie skaito begalę aprašų, peržiūri nuotraukas, filmuotą medžiagą, susipažįsta su kitų žmonių atsiliepimais, teiraujasi nuomonės socialiniuose tinkluose. Sumanus VR technologijos pritaikymas padeda ženkliai sutrumpinti šį informacijos rinkimo procesą.

Daugelis viešbučių ir kelionių agentūrų internetines savo svetaines arba programėles papildė VR komponentais, leidžiančiais klientams susipažinti su skaitmenine viešbučio kambario versija ar net pasižvalgyti po netoliese esantį turistų traukos objektą. Galimybė virtualiai pakeliauti – persikelti erdvėje, gerokai padidino turizmo, kaip veiklos, patrauklumą, be to, dabar šio sektoriaus dalyviai savo klientams gali drąsiai siūlyti išbandyti ir tik tada pirkti.

Foto: Shutterstock

VR technologijos taikymas kelionių pramonėje

VR technologijų taikymas kelionių pramonėje dar neišaugo iš kūdikystės stadijos, bet įmonių, eksperimentuojančių su VR akiniais ir randančių sėkmingus sprendimus, skaičius tolydžio auga. Toliau paminėtos kelios sritys, kuriose VR technologijas pritaikė apgyvendinimo paslaugas teikiančios kompanijos.

1. Virtualiosios viešbučių apžiūros

Vienas iš akivaizdžiausių apie virtualiosios realybės potencialą liudijančių pavyzdžių – technologijos panaudojimas virtualioms viešbučių ir juose įrengtų numerių apžiūroms. Didžiausias pliusas šiuo atveju – aiški potencialių viešbučio svečių vizija, ko tikėtis atvykus.

Su vidaus aplinka supažindinantis turinys paprastai įkeliamas į viešbučio arba kelionių agentūros internetinę svetainę. Norint jį peržiūrėti, ar, tiksliau, patirti, dažniausiai būtina naudoti VR akinius. Daugeliu atvejų virtualusis turinys – tai 360 laipsnių kampą aprėpiantis vaizdas, kurį pavyksta suaktyvinti socialinių tinklų platformose ir naudojant elementarias VR technologijas, kaip antai „Google Cardboard“.

2. Virtualiojo rezervavimo sąsaja

Kai kurios įmonės pasistūmėjo kiek toliau – įdiegė visą rezervavimo procesą ir vartotojo sąsają, pasiekiamą užsidėjus VR akinius. Naudojant šią funkciją, nei tradicinė pelė, nei jutiklinis ekranas rezervuojat viešbučio numerį arba lėktuvo bilietus tampa nereikalingi.

Integruota į kitas virtualiosios realybės kūrimo priemones, ši funkcija gerokai padidina rezervavimo proceso tikroviškumą. Ją naudojant galima apsilankyti įvairiuose viešbučio kambariuose ir erdvėse, palyginti skirtingų lygių numerius, pasižvalgyti po aplinką ir tuojau pat gauti visą reikiamą informaciją.

3. Virtualiosios kelionės

Pagaliau, virtualioji realybė – puikiausia terpė, kurią pasiūlydami viešbučių savininkai, kelionių agentūros ir kitos su turizmo sektoriumi susijusios įmonės leidžia potencialiems klientams susidaryti įspūdį apie kelionėje žadamą patirtį. Tai galimybė pasitikrinti, ar galvoje turima konkrečių vietų vizija atitinka realybę.

Tarkim, kurio nors Paryžiaus viešbučio svetainėje gali atsirasti priemonė, leidžianti virtualiai patirti, kaip jaučiamasi pasikėlus į patį Eifelio bokšto viršų, o jeigu viešbutis – netoli pramogų parko, jo svetainė tikrai galėtų tapti virtualaus pasivažinėjimo amerikietiškais kalneliais vieta.

Didžiausias VR technologija pagrįstų funkcijų pranašumas – viešbučių numerių, skrydžių ir kitų su kelionėmis susijusių dalykų reklamavimas, akcentuojant žadamus įspūdžius.