Toks oro linijų sprendimas reiškia šimtus atšauktų skrydžių ir tūkstančius paveiktų keliautojų, rašoma pranešime žiniasklaidai. Ir, nors daugumai šių atšaukimų paveiktų keleivių „Wizz Air“ siūlo pasikeisti skrydžio datą arba laiką ir pasinaudoti likusiais bendrovės reisais tuo pačiu maršrutu, kai kurie, įsigiję bilietus, pavyzdžiui, į Turiną, Barį ar Boloniją, gali nebeturėti net tokios galimybės – dalies į Italiją vykdomų maršrutų vežėjas – bent jau kurį laiką – nebeaptarnaus iš viso.

Atšaukti skrydžius oro linijų bendrovė nusprendė pati

Tuo metu, kai pagrindinis šių oro linijų konkurentas „Ryanair“ iki pat antradienio atkakliai skelbė, jog jokių korekcijų savo skrydžių į Italiją tvarkaraščiuose nenumato, kadangi regione taikomos karantino priemonės oro uostų darbo nepaveikė, o vietos valdžios ir atsakingų institucijų rekomendacijos neverčia atsisakyti suplanuotų reisų čia vykdymo, „Wizz Air“ gana atvirai nurodė, kad jų sprendimą lėmė ne siekis sustabdyti užkrato plitimą, o sumažėję keleivių srautai.

Galiausiai antradienį „Ryanair“ paskelbė apie skrydžių pajėgumų ta pačia kryptimi sumažinimą mažiausiai ketvirtadaliu, tačiau bendrovės teigimu, šios priemonės bus pradėtos taikyti tik nuo kovo 17 d.

Tuo metu „Wizz Air“, nurodydama, kad kol kas korekcijos numatytos tik skrydžių į Italiją ir iš jos tvarkaraščiams nuo kovo 11 iki balandžio 2 dienos, paskelbė, kad keleiviai, įsigiję bilietus į reisus, paveiktus šių pokyčių, yra automatiškai informuojami ir perkeliami į kitus skrydžius kuo anksčiau, bet ne vėliau nei bent 14 dienų iki pirminės planuotos skrydžio datos.

Taip pat įmonė žada, kad visi, įsigiję skrydžio bilietus tiesiogiai iš „Wizz Air“ per jų internetinį puslapį ar mobiliąją programėlę, sulauks elektroninio laiško su pasiūlymu nemokamai pasikeisti skrydžio datą, visos sumokėtos sumos sugrąžinimą arba 120 proc. bilieto vertės kompensaciją skrydžio kreditais, kurie galės būti panaudoti kitai kelionei su „Wizz Air“.

Vežėjo geranoriškumas slepia siekį sutaupyti keleivių sąskaita

Kai kuriems dėl savo kelionės planų sunerimusiems keleiviams toks vežėjo pasiūlymas galėtų pasirodyti gana patrauklus – vis daugiau šalių skatinant savo piliečius susilaikyti nuo bet kokių kelionių į Šiaurės Italiją, išskyrus pačias būtiniausias, nemažai besiruošusių skristi į Boloniją, Turiną, Milaną, Bergamą ar kitus regiono miestus, jau kurį laiką domėjosi galimybę atšaukti arba nukelti poilsines keliones, draugų lankymą ar net komandiruotes. O atšaukiant vis daugiau čia suplanuotų renginių, kai kurių kelionė šiaip ar taip nebeteko prasmės.

Vis dėlto, vos kelios oro linijos sušvelnino savo skrydžio atšaukimo ar datos keitimo politiką dėl susiklosčiusios padėties šiame turistų itin pamėgtame Europos kampelyje. Todėl nemažai daliai „Wizz Air“ sprendimas pačiai gerokai „praretinti“ skrydžius į Italiją ir pasiūlyti čia turėjusiems vykti keleiviams datos keitimą ar pinigų grąžinimą be jokių papildomų mokesčių galėtų pasirodyti kaip tikras išsigelbėjimas.

Vis dėlto, kaip ir daugelyje panašių situacijų, skelbdamos apie numatomas skrydžių tvarkaraščių korekcijas, oro linijos nutyli vieną itin svarbų, o keleiviams ypatingai aktualų aspektą.

Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 261/2004, nustatantis oro keleivių teises atidėto, atšaukto ar perpildyto skrydžio atveju, numato, kad atšaukto skrydžio atveju jo keleiviams priklauso piniginė kompensacija, kuri, priklausomai nuo skrydžio atstumo, siekia nuo 250 iki 600 eurų.

Nuo pareigos išmokėti šią kompensaciją vežėjas gali būti atleidžiamas nebent tuo atveju, jeigu informavo apie atšaukimą likus daugiau nei 14 d. iki numatytos skrydžio datos arba skrydžio atšaukimas buvo nulemtas ypatingų aplinkybių, kuriems oro linijų bendrovė negalėjo turėti jokios įtakos.

Ekspertai neabejoja, kad oro linijos bandys išsisukinėti

Vis dėlto skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ direktorius Lukas Raščiauskas atkreipia dėmesį, kad šiuo atveju „Wizz Air“ pati nurodė, jog skrydžius atšaukti nusprendė dėl sumažėjusių keleivių srautų.

„Šiuo atveju oro linijų bendrovė tiesiog atsisakė jai ekonomiškai nenaudingų reisų vykdymo, nepaisant to, kad kai keleiviai jau buvo įsigiję į juos bilietus, – paaiškina ekspertas. – Vienas pagrindinių Reglamento (EB) Nr. 261/2004 tikslų ir yra atgrasyti vežėjus nuo tokių praktikų kai keleiviai yra paliekami likimo valiai, nes oro linijos mato, jog nesugebės parduoti tiek bilietų, kad jiems apsimokėtų vykdyti tą reisą ir tiesiog nusprendžia likusių nebeskraidinti.“

L. Raščiauskas taip pat nurodo, kad šį kartą paskelbusi apie atšaukimus, „Wizz Air“ bando sukurti įspūdį, kad visi šių skrydžių keleiviai yra informuoti mažiausiai 14 d. iki numatytos reiso datos, bet pagal dabar turimą informaciją, bendrovė ne visada tai spėjo padaryti, tad kai kurie keliautojai jau gali kreiptis dėl kompensacijos pagal Reglamentą (EB) Nr. 261/2004.

„Į mūsų bendrovę dėl kompensacijos iš „Wizz Air“ jau kreipėsi keleiviai, kovo 11 d. turėję skristi iš Vilniaus į Milaną. Jie teigia, kad pranešimą apie skrydžio atšaukimą gavo vėliau nei prieš 14 dienų skrydžio. Tokiu atveju, jiems priklauso ne tik pinigų už bilietą grąžinimas arba pakaitinis skrydis, bet piniginė kompensacija iš oro linijų.

Atsižvelgiant į šio skrydžio atstumą, kiekvienam jo keleiviui priklauso 400 eurų kompensacija“ – konkretų pavyzdį pateikia L. Raščiauskas, pridurdamas, kad yra tikras, jog tokių atvejų tik daugės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)