Didžiausios Baltijos šalyse specializuotos tarptautinės turizmo parodos šių metų tema ir svarbiausias akcentas – sveikatos turizmas.

„Tai – prioritetinė turizmo šaka Lietuvoje. Dėl natūralių gamtinių sveikatos išteklių, kraštovaizdžio, išplėtotos infrastruktūros, profesionalumo tiekiant medicinos paslaugas bei konkurencingų kainų, Lietuva sveikatos turizmo paslaugų rinkoje užsienio turistų vertinama kaip aukštos kokybės paslaugas teikianti šalis. Sveikatingumo tikslais į Lietuvą atvykę užsienio gyventojai suteikia galimybę uždirbti ne tik tiems, kurie teikia sveikatos paslaugas, bet ir apgyvendinimo, maitinimo, susisiekimo, laisvalaikio bei kitiems turizmo paslaugų sektoriams“, - teigia Lietuvos ekonomikos ir inovacijų viceministras Elijus Čivilis.

Sveikatos turizmas – ne tik viena iš prioritetinių Lietuvos turizmo rūšių, bet ir sparčiai plintanti keliavimo po pasaulį tendencija. Keliautojai ieško ne tik naujų pojūčių ir potyrių, jie vis dažniau atsigręžia į sveikatą, kokybišką gyvenimo būdą, ieško geros savijautos šaltinių.

„Sveikatos keliautojai iš užsienio – vieni ilgiausiai užsibūnančių Lietuvoje. Remiantis Užsienio turistų tyrimo, kuris buvo pristatytas gruodį, duomenimis, pusė apklaustų sveikatos keliautojų Lietuvoje praleido 11 ir daugiau naktų. Tobulėjant infrastruktūrai, augant sveikatos turizmo verslų skaičiui, šiais metais galėsime dar efektyviau atskleisti ne tik mūsų gamtos, bet ir sveikatos specialistų potencialą”, – mano nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas.

Per kasmetinę turizmo parodą „Adventur“, startavusią penktadienį, paskelbti tie, kuriems reprezentuoti Lietuvos turizmą 2019 sekėsi geriausiai. Jiems įteiktos Turizmo vėtrungės.



Birštonas
Foto: Shutterstock

Nominacijų sąrašas:

1. Sėkmingiausias 2019 metų turizmo ambasadorius, garsinant Lietuvą už jos ribų:

Menininkės Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė

Vieno prestižiškiausių šiuolaikinio meno renginių – Venecijos meno bienalės – pagrindinį apdovanojimą „Auksinis liūtas“ Lietuvos menininkių opera-performansas apie klimato kaitą „Saulė ir jūra (Marina)“ pelnė ir už „netikėtą požiūrį į šalies pristatymą“: „Nuostabu, kad mažos šalies perduodama žinia yra suprantama ir aktuali tokiai plačiai auditorijai“. Lietuvos modernios kultūros pozicijas pasaulio žemėlapyje pripažino ir „The New York Times“, o „The Guardian“ „Saulei ir jūrai“ skyrė 2 vietą Metų meno kūrinių dvidešimtuke.

2. Sėkmingiausias 2019 metų turizmo ambasadorius Lietuvoje:

Gamtos fotografas Marius Čepulis

Sapnuojantys šikšnosparniai, pusryčiaujantys ereliai ir lietuviškos gamtos fiksavimas tiek dieną, tiek naktį. Toks turinys „Facebook“ paskyroje „Čepulio fotoklajonės“ pritraukė jau daugiau nei 70 tūkst. sekėjų. O į susitikimus su fotografu, rašytoju, gamtininku Mariumi Čepuliu dažnai netelpa visi norintys išgirsti lietuviško vaizdo ir teksto apie gamtą guru patarimų, kaip stebėti aplinką, fotografuoti augalus ir gyvūnus.

3. Sėkmingiausias 2019 metų media projektas, skatinantis turizmą po Lietuvą:

LRT televizijos laidos „Labas rytas, Lietuva“ vasaros kelionės po Lietuvos dvarus

Iš lovos – tiesiai į dvarą. Vasaros rytus laidos „Labas rytas, Lietuva“ žiūrovai galėjo pradėti nuo kelionės po garsiausius Lietuvos dvarus. Nuostabūs parkai, botanikos sodai, ekologiški ūkiai, bitynai, privačios rezidencijos – naująją atgimstančių Lietuvos dvarų realybę žiūrovams pristatė ir keliauti po šalį ragino vedėjas Ignas Krupavičius.

4. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo iniciatyva/projektas, garsinant Lietuvą už jos ribų:

MO muziejus

Modernaus ir šiuolaikinio meno sala Vilniaus senamiestyje tapo traukos objektu ne tik lietuviams, bet ir užsieniečiams. Architekto Danielio Libeskindo suprojektuotą MO muziejų Europos muziejų forumas (EMF) 2019 m. nominavo prestižiniam Europos metų muziejaus apdovanojimui, o Italijos naujienų agentūra MO muziejų įtraukė tarp 10 šiuolaikinio meno muziejų pasaulyje, kuriuos verta aplankyti.

5. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo iniciatyva/projektas Lietuvoje:

Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva „Neakivaizdinis Vilnius“

Vilnius – tai ne tik Gedimino pilis ir senamiestis, jis yra kur kas „didesnis“. Nauja vietinio turizmo platforma „Neakivaizdinis Vilnius“ pakvietė žmones iš visos Lietuvos prisijungti prie Vilniaus miesto studijų. Pažiūrėti į sostinę „pro rakto skylutę“ 2019 m. panoro beveik 3 tūkst. žmonių, buvo suorganizuota daugiau nei 100 ekskursijų, sukurti 29 maršrutai, išleisti keturi žurnalo „Neakivaizdinis Vilnius“ numeriai.

6. Sėkmingiausias 2019 metų turizmo paslaugų teikėjas:

UAB „Kelionių laikas“

2019 m. “Kelionių laikas” su įvairiausiais Lietuvos kampeliais supažindino daugiau nei 10 tūkst. vietinių turistų. Šis kelionių organizatorius populiarina Lietuvos regionus ir kelionių maršrutus pritaikė tiek moksleiviams, tiek jaunoms šeimoms su mažais vaikais, tiek senjorams bei pavieniams keliautojams. Be to, „Kelionių laikas“ palaiko „keliauk ir ragauk“ filosofiją – kiekvieno turo metu suteikia keleiviams galimybę padegustuoti tradicinių to krašto valgių.

7. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo traukos vietovė (miestas, savivaldybė)

Birštonas

Vienas seniausių ir gražiausių Lietuvos balneologinių kurortų, garsėjantis karališkomis šaknimis, nuosekliai kūrė savo sėkmės istoriją: tęsė sveikatos kurorto tradicijas, investavo į inovacijas, tačiau kartu siekė išsaugoti unikalumą, skyrė didelį dėmesį tvariam vystymuisi, kokybiškiems kultūros ir sporto renginiams. „Karščiausia“ naujiena tapo 2019 m. liepos mėn. atidarytas aukščiausias Lietuvoje Birštono apžvalgos bokštas, ženkliai padidinęs vienadienių turistų srautą ir prisidėjęs prie vietinio turizmo skatinimo.

8. Vietinių turistų simpatijos vėtrungė „Metų turizmo objektas 2019“

Pakruojo dvaras

Vieta ar objektas, kuris labiausiai nustebino 2019 m. keliaujant po Lietuvą. Metų Lietuvos turizmo žvaigždė, kurią norisi rekomenduoti visiems draugams bei pažįstamiems ir aplankyti dar ne kartą.

Turizmo paroda ADVENTUR 2020 vyks sausio 24-26 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“. Kartu su „Litexpo“ ją organizuoja Lietuvos Ekonomikos ir inovacijų ministerijos Turizmo politikos skyrius, nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“, Lietuvos turizmo asociacija, Lietuvos turizmo rūmai. Paroda sulaukė daugiau nei 300 dalyvių iš 22 šalių: Lietuvos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos, Čekijos, Gruzijos, Islandijos, Ispanijos, Indonezijos, Italijos, Japonijos, Kinijos, Kipro, Kroatijos, Kubos, Lenkijos, Nepalo, Slovakijos, Rusijos, Ukrainos, Šri Lankos, Turkijos.