Kada buvo sukurtas pirmasis lėktuvas?

Jeigu jus domina lėktuvai, tikrai norėsite žinoti atsakymą į šį klausimą. Pirmasis lėktuvas „Wright Flyer“ ilgam skrydžiui pakilo 1903 metais ir jį pilotavo broliai Wrightai. Didžiausias jo greitis nesiekė net 11 kilometrų per valandą. 1905 metais broliai su lėktuvu „Wright Flyer III“ įveikdavo jau gana didelius atstumus. Aviacija nuo to laiko labai pasikeitė.

Kuri oro linijų bendrovė yra seniausia pasaulyje?

Seniausia pasaulyje oro linijų bendrovė yra Olandijos oro vežėjas „KLM“. Ši bendrovė buvo įsteigta 1919 metais. 1920 metais buvo įkurtos oro linijos „Qantas“.

Kiek kainuoja keleivinis lėktuvas?

Tai priklauso nuo orlaivio tipo, dizaino, pasirinkto variklio ir oro linijų bendrovės pageidavimų. Pats brangiausias keleivinis lėktuvas yra „Airbus A380“. Jis kainuoja apytikriai 437 milijonus dolerių (387 milijonus eurų).

Koks lėktuvas yra didžiausias pasaulyje?

Pats sunkiausias pasaulio lėktuvas yra „Antanov AN-225“. Jis sveria apie 640 tonų. Tai atitinka mažiausiai 128 Indijos dramblių patinus. Pats ilgiausias lėktuvas pagal sparnų ilgį yra „Stratolaunch“. Jį 2018 metų vasarį pristatė bendrovė, siejama su vienu „Microsoft“ įkūrėjų Paulu Allenu. Šio lėktuvo sparnų ilgis viršija 117 metrų, o tai yra daugiau nei maksimalus futbolo aikštės plotis (90 metrų).

Koks lėktuvas yra greičiausias pasaulyje?

Pats greičiausias pasaulyje lėktuvas – „Lockheed SR-71 Blackbird“, kuris pasiekė 3530 kilometrų per valandą greitį. Pats greičiausias komercinis lėktuvas šiandien yra „Boeing 747-8i“, kurį eksploatuoja „Korean Air“, „Air China“ ir „Lufthansa“.

Kaip greitai skrenda komercinis keleivinis lėktuvas?

Komerciniai keleiviniai lėktuvai paprastai skrenda nuo 885 iki 933 kilometrų per valandą greičiu.

Kiek lėktuvų vienu metu būna ore?

Kiek lėktuvų šiuo metu skrenda, niekas tiksliai negali pasakyti. 2017 metais vienu metu danguje buvo vidutiniškai 9728 lėktuvai, kurie skraidino 1270406 žmones.

Ar pilotai valgo tokį pat maistą kaip ir keleiviai?

Kartais taip. Tačiau kiekvienas pilotas valgo kitokį maistą, taip siekiama išvengti jų apsinuodijimo.

Kaip iš ekonominės klasės galima pereiti į verslo klasę?

Vienas iš būdų šiais laikais iš ekonominės klasės pereiti į verslo klasę – turėti aukštą reitingą oro linijų bendrovės dažnai skraidančių klientų programoje. Beje, verslo klasę 1979 metais sugalvojo oro linijų bendrovė „Qantas“.

Ar gali žaibas pakenkti lėktuvui?

Žaibo iškrova į orlaivius yra gana dažnas dalykas. Paprastai žaibas trenkia į sparnų galus ar lėktuvo nosį, paskui keliauja aplink fiuzeliažą. Kartais žaibo iškrova gali šiek tiek pakenkti lėktuvo išorei, tačiau apskritai lėktuvas nenukenčia.

Kokia tikimybė patekti į aviakatastrofą?

Žūsta maždaug vienas žmogus per penkis milijonus komercinių skrydžių. Ir skrydžių saugumas vis didėja. Pavyzdžiui, 2017-ieji buvo saugiausi metai komercinių skrydžių istorijoje, kai mirtinių katastrofų apskritai išvengta. Palyginimui, 2005 metais komerciniai skrydžiai nusinešė daugiau kaip tūkstantį gyvybių. Tikimybė žūti nuo žaibo yra didesnė.

Kuri vieta lėktuve yra saugiausia?

Tyrimai rodo, kad tikimybė išgyventi lėktuvo katastrofoje yra 40 procentų didesnė, jeigu sėdite orlaivio gale.

Kiek žmonių turi skrydžio baimę?

Pasirodo, vienas iš penkių žmonių kenčia nuo aviafobijos arba skrydžio baimės. Tad jeigu bijote skristi, tikrai nesate vienas toks lėktuve.

Kaip dažnai pasitaiko turbulencija?

Turbulencija yra įprastas dalykas, tačiau kai lėktuvas pradeda stipriai purtytis, net ir nebijantys skristi žmonės pradeda nervintis. Taigi, kas sukelia turbulenciją? Turbulencijos priežastis – skirtingais greičiais ir skirtingomis kryptimis judančios oro masės. Tai nejaukus reiškinys, tačiau retai pavojingas.

Paprastai turbulencija yra nestipri, kartais – vidutinio intensyvumo. Keleiviniai lėktuvai paprastai apskrenda tas zonas, kur pilotai įtaria būsią turbulenciją, pavyzdžiui, pamatę audros debesį arba sulaukę įspėjimo iš kitų pilotų. Vis dėlto, turbulencija be jokio įspėjimo gali prasidėti ir visiškai giedru oru.

Kiek dažna stipri turbulencija?

Stipri oro turbulencija yra retas dalykas, komercinių skrydžių pilotai gali patirti ją vos pora kartų per visą savo karjerą. Vis dėlto, kasmet turbulencijos metu sužeidžiama apie pusšimtis keleivių, paprastai taip nutinka tiems, kurie nebūna užsisegę saugos diržų ir būna išmetami į orą. Tad jeigu norite saugiai skristi, verčiau prisisekite diržą.

Bijau skristi ir nerimauju dėl turbulencijos – kur geriausia sėdėti lėktuve?

Geriausia vieta tokiu atveju – lėktuvo viduryje, arčiausiai lėktuvo svorio centro. Sėdint arti lėktuvo uodegos, paprastai patiriamas stipresnis purtymasis.

Kiek laiko pilotas pats pilotuoja lėktuvą?

Keleiviniame lėktuve pilotas paprastai valdo orlaivį pirmas kelias minutes pakylant ir vėl prieš pat nusileidimą. Visą likusį skrydžio laiką būna įjungtas autopilotas, nors pilotai paprastai prietaisus prižiūri.

Ar pilotai užmiega keleiviniuose lėktuvuose?

Kartais, tačiau daugumoje lėktuvų įrengta automatinė įspėjimo sistema, kuri suveikia, jeigu pilotas kurį laiką nejuda.

Koks procentas pasaulio gyventojų yra skridę lėktuvu?

Vos penki procentai pasaulio gyventojų yra nors kartą skridę lėktuvu. Tad nesierzinkite, jeigu jums niekaip neatneša maisto ar šalia sėdintis keleivis užėmė rankai skirtą atramą. Jauskite dėkingumą, nes esate vienas iš nedaugelio, kurie patyrė skrydį dideliu greičiu tūkstančių metrų aukštyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)