„Šis sezonas pasižymi rekordiškai ankstyvu atostogų planavimu. Pavyzdžiui, išankstiniai artėjančios vasaros kelionių pardavimai aktyviai vyko jau praėjusių metų rugsėjį ir, lyginant su rekordiniais 2017-aisiais, pirmaisiais mėnesiais stebėjome didesnį nei 30 proc. augimą.

Matome dvejopas to priežastis: iš vienos pusės, dėl augančios ekonomikos žmonės jaučiasi ramiau, drąsiau planuoja. Iš kitos pusės, formuojasi ir nauji keliavimo įpročiai – vis daugiau turistų žino, kad išankstinis kelionių įsigijimas leidžia nemažai sutaupyti, kartais – net dvigubai, rinktis iš platesnės viešbučių pasiūlos. Tad nieko keisto, kad lietuviai planuoja 7, 8, net 9 mėnesius į priekį“, – tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje „Adventur“ sakė R. Ušeckas.

Vis dėlto, pasak eksperto, ryškiausia šių metų tendencija Lietuvoje ir pasaulyje – atsakingas turizmas ir eko kelionių populiarėjimas.

„Ekologija įsigali visose gyvenimo srityse – taip pat ir turizme. Pastebime, kad klientai labiau domisi aplinkai ir gamtai draugiškais viešbučiais, „mėlynosios vėliavos“ paplūdimiais ir patys stengiasi keliauti atsakingai.

Pastaraisiais metais išskirtinai sparčiai didėja keliaujančiųjų sąmoningumas ir noras saugoti aplinką: pavyzdžiui, aplenkti vietas, kuriose turizmas kenkia vietinei bendruomenei, vengti gamtą, žmones ar gyvūnus išnaudojančių paslaugų. Pavyzdžiui, Tailande vis daugiau lietuvių patys vengia ir vieni kitus ragina nesirinkti jodinėjimo drambliais ar kitų su laukinių gyvūnų kankinimu susijusių pramogų“, – sakė R. Ušeckas.

Jis pabrėžė ir tai, kad atsakingas keliavimas apima rūpinimąsi aplinka: šiukšlių rūšiavimą, naudojamo plastiko ribojimą, keliones į vietas ir viešbučius, kurie tiekia vietinę produkciją ir saugo gamtą.

„Savo klientams esame parengę atsakingų kelionių atmintinę, kuri skatina nepalikti jokių savo apsilankymo pėdsakų, išskyrus įspaudus smėlyje. Skatiname rinktis ekologiškus viešbučius ir „mėlynąją vėliavą“ užsitarnavusius ekologiškus paplūdimius – pateikiame jų sąrašą. Iš klientų reakcijų matome, kad tai jiems – aktualu ir dažnai lemia apsisprendimą, kur praleisti atostogas”, – parodoje Raimondas Ušeckas.

Kelionių ekspertas pastebi ir kitą pasaulį apėmusią tendenciją, sparčiai augančią Lietuvoje – trumpas, savaitgalio ar kelių dienų keliones.

„Vadinamosios trumposios kelionės – tai spontaniškos kelių dienų išvykos į didžiuosius Europos miestus, pramogų parkus. Užuot visas turimas atostogų dienas išnaudoję vienu ypu, lietuviai pastaraisiais metais vis dažniau renkasi daugiau trumpų savaitgalinių kelionių. Roma, Paryžius, Londonas, Berlynas, Barselona – tai tik keletas iš ilgo populiarių krypčių sąrašo.

Ši tendencija skatina ir augantį paskutinės minutės pasiūlymų populiarumą. Tačiau taip rizikuoti keliautojai iš Lietuvos yra linkę tik rinkdamiesi trumpas atostogas”, – pasakojo R. Ušeckas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (44)