„Siekdami šioje parduotuvėje turėti daugiau Lietuvą reprezentuojančių gaminių bei prekių, mūsų šalies autorių darbams skiriamas plotas buvo praplėstas nuo 90 kv. m iki 120 kv. m. Džiugu, kad naujojoje parduotuvėje Lietuvos kūrėjų darbai bus dar labiau matomi“, – teigė Lietuvos oro uostų vykdomoji direktorė Laura Joffė.

Lietuvos oro uostų vykdomoji direktorė Laura Joffė
Foto: DELFI / Modesta Meškė

Kaip paaiškėjo, užsieniečiai oro uoste labiausiai perka lietuviškus gaminius, kadangi bet kuriam svečiui išvykstant yra labai aktualu autentiški, vietiniai dalykai. Taip pat svarbūs ir žinomi prekiniai ženklai, nes keleiviai bet kuriame oro uoste tikisi rasti tą prekę, kuri yra įprasta – saulės akiniai, parfumerija, kosmetika, tam tikri alkoholiniai gėrimai.

Iš konditerijos labiausiai perkami šakočiai ir šokoladai – du lietuviški produktai. Daugiausia užsieniečiai perka prekes, pažymėtas lietuviška atributika – tai geriausios lauktuvės, geriausia reprezentacinė dovana. Visi nori, kad būtų paminėtas šalies pavadinimas.

Heinemann Duty Free | Travel Value
Foto: DELFI / Modesta Meškė

Pro praeivių akis nepraslysta lietuviški gėrimai, lietuviška duona, natūralūs lietuviški ledinukai, lino gaminiai, lietuvių dizainerių darbai bei juvelyrikos dirbiniai. Paklausios net lietuviškos vėliavos. Žmonės pirkdami dovaną nori, kad ta dovana tarnautų.

Natūralūs pieno, mėsos, rūkyti ir vytinti gaminiai taip pat labai mėgiami.

Vilniaus oro uosto keleiviams bus prieinami tokie lietuviški prekių ženklai kaip „The Blue Sparrow“, „Dailidesign“, „Julia Janus“, „FumparFum“, „Gintaro pasaulis“, „Rio lindo“, „Unikalu LT“, „Smells like Spells“, „Oda pro“ ir kiti. Taip pat bus galima nusipirkti lietuviškos gastronomijos produktų, pavyzdžiui, „Rūta“, „Naive“, „Žemaitijos pienas“, „Biovela“ ir kitų žinomų įmonių gaminių.

„Kiekviena šalis turi savo autentiškus gaminius. Tad mes čia turime ir labai garsių prekinių ženklų ir labai stiprių lietuviškų. Ta bendra kombinacija – labai svarbu.

Šioje parduotuvėje džiaugiamės turėdami naujuosius lietuvių parfumeristus. Turime Aisčio Mackevičiaus „FumparFum“ kvepalus ir namų kvapus. Tokie lietuviški gamintojai, kurie yra ne maistas, ne konditerija, taip pat yra labai mėgiami.

Heinemann Duty Free | Travel Value
Foto: DELFI / Modesta Meškė

Kalbant apie suvenyrus, turime labai gražių medinių gaminių. „Rio Lindo“ įmonė jungia daug dizainerių Lietuvoje, kurie gamina įvairias modernaus dizaino prekes iš medžio. Kaip pavyzdys – medžio gaminys, kuriame integruotas laikrodis ar veidrodis, batų šaukštas, knygos rėmelis iš kietmedžio. Visa tai yra rankų darbo gaminiai. Ne magnetukais, ne kojinytėmis, o tokiais dalykais mes galime pasidžiaugti“, – teigė „Travel Retail Vilnius“ įmonės vadovė Orinta Amelija Ambrazevičienė.

„Travel Retail Vilnius“ įmonės vadovė Orinta Amelija Ambrazevičienė
Foto: DELFI / Modesta Meškė

Užsieniečius traukia natūralumas ir kuo mažiau apdirbti produktai – natūrali vilna, viskas, kas yra autentiška tame krašte ir rankų darbas. Labai perka gintaro dirbinius.

Heinemann Duty Free | Travel Value
Foto: DELFI / Modesta Meškė

„Pasirodo, pasaulinėje rinkoje yra daug padirbinių, kinietiškų, su sakais ir gintaro dulkėmis. Užsieniečiai džiaugiasi, kad čia gali įsigyti visiškai natūralaus gintaro. Juk visas pasaulis dabar atsisuka į natūralumą. Gintaras yra ta prekė, be kurios mes neįsivaizduojame lietuviško prekių kampo. Ir kainos yra patrauklios. Čia nėra ta vieta, kur žmonės perka už daug, šimtais eurų, kadangi tam reikia pribręsti. Čia pirkimas yra labiau spontaniškas. Žmonės džiaugiasi, kad, pavyzdžiui, juvelyrės Jurgos Lago gaminius gali nupirkti iki 50 eurų“, – sakė „Travel Retail Vilnius“ rinkodaros ir komercijos direktorė Anna Chocianovič.

Pasidomėjus, kuo naujoji erdvė skirsis nuo kitų tokio tipo užsienio parduotuvių, A. Chocianovič atsakė: „Konceptas yra tarptautinis „walk-through“, kad visas srautas pereitų per parduotuvę. Dažniausiai tokių parduotuvių erdvės yra atviros. Vilniuje vis dėl to ji yra uždara, todėl tai yra vienintelis mūsų išskirtinumas.

Aišku, turime tai, kas yra unikalu ir lietuviška, ko galite rasti tik pas mus. Žmonės vis dar stebisi, kiek daug yra lietuviškų prekių, nes dažniausiai kasdieniniam stalui jų nelabai perka, tad pamatę prekių asortimentą nustemba.“

Užbaigus visus parduotuvių rekonstrukcijos darbus oro uostai bus investavę kiek daugiau nei 1 mln. eurų. Remonto darbai apima didžiosios dalies išvykimo terminalo erdvių, esančių už keleivių patikros, perplanavimą, naujos grindų dangos ir liftų įrengimą, patalpų apšvietimo ir inžinerinių tinklų atnaujinimą.