Gyvenimas virš debesų turi daugybę užslėptų aspektų, pradedant keistais saugumo principais ir baigiant tuo, kas nutinka, jei kažkas lėktuve miršta.

1. Pyptelėjimai skrydžio metu iš tikrųjų yra slaptas kodas.

Paprastai jais neperduodama nieko ypatinga. Anot „Qantas Airlines“ tinklaraščio, lėktuvo įgula tokių pyptelėjimų ir skambtelėjimų sistema paprastai bendrauja tarpusavyje. Tokios skambančios žinutės gali pranešti likusių užkandžių kiekį ar tai, kad skrydžio kelyje laukia turbulencijos ruožas. Retesniais atvejais tokiais pyptelėjimais pilotai gali pranešti apie pavojų ar maršruto pokyčius.

2. Mirti skrydžio metu oficialiai yra neįmanoma.

Nors lėktuvo įgula yra apmokyta suteikti pirmąją pagalbą, o kai kurie jos nariai netgi gali užsiimti žmogaus gaivinimu, daugumoje lėktuvų nebūna įgulos narių, kurie turėtų reikiamą kvalifikaciją paskelbti mirties laiką.

Tai reiškia, kad teisine prasme neegzistuoja toks dalykas kaip mirtis skrydžio metu – keleivis mirusiu gali būti pripažintas tik lėktuvui nusileidus, pažymi BBC.

3. Jei keleivis iš tikrųjų miršta, jis dažniausiai paliekamas sėdėti savo vietoje.

Dauguma orlaivių neturi specialios vietos, kur galėtų būti laikomas miręs žmogus. Jei nėra laisvos vietų eilės, kur būtų galima paguldyti mirusįjį, daugumoje atvejų jis būna prisegamas savo krėsle ir uždengiamas antklode, nurodo BBC.

4. Deguonies kaukių pakanka tik 15 minučių.

Skambės kaip šiurpi tiesa, tačiau pavojaus atveju virš keleivių pakimbančios kaukės deguonį gali pumpuoti tik maždaug 12 – 15 minučių, nurodo „HuffPost“.

Tačiau pernelyg neišsigąskite. Tam, kad nuleistų lėktuvą į saugų aukštį, pilotams prireikia kur kas mažiau laiko, negu šiose kaukėse baigsis deguonis. Svarbiausia – užsidėti kaukę ant nosies ir burnos kuo greičiau, nes salone pasikeitus slėgiui, galite uždusti vos per 30 sekundžių.

5. Orlaivių tualetus galima atidaryti iš išorės.

Orlaivių tualetai tik sukuria privatumo iliuziją. Iš tikrųjų jų duris galima atidaryti iš išorės, pasinaudojus išoriniu spynos mechanizmu, kuris paprastai būna paslėptas durelėse po ženklų „Nerūkoma“, rašo „LifeHacker“. Nors gali būti keista, bet lėktuvų tualetų durys iš išorės atsidaro saugumo sumetimais.

6. Lėktuvuose iš esmės nereikėtų gerti vandens.

Net jei nesate bakteriofobas, vertėtų gerai pagalvoti, prieš užsisakant lėktuve arbatos ar kavos.
Aplinkos apsaugos agentūros 2004 ir 2012 metais atlikti tyrimai parodė, kad daugiau negu viename iš dešimties lėktuvų geriamajame vandenyje buvo aptikti dideli koliformų kiekiai. Tai potencialiai pavojingos bakterijos, randamos žmogaus išmatose.

Nors koliformos pačios savaime nekelia rimtos grėsmės, paprastai jos parodo, kad šalia yra kitų pavojingų mikroorganizmų, pavyzdžiui, E. coli.

Nors dabar ši agentūra reikalauja, kad oro bendrovės savo lėktuvų vandens išteklius tikrintų kartą per metus, dauguma skrydžių palydovų jums patartų vengti lėktuvo vandens.

7. Šviesos pritemdomos tam, kad paruoštų jūsų akis potencialiai evakuacijai.

Kai prieš lėktuvo pakilimą įgula pritemdo salone šviesas, tai nereiškia, kad ji siūlo keleiviams snūstelėti. Iš tikrųjų šviesa pritemdoma tam, kad keleivių akys priprastų prie tamsos, jei pakilimo ar tūpimo metu įvyktų kas nors bloga, rašo „Conde Nast Traveler“.

8. Įlaipinimo kortelė slepia daug informacijos.

Didžioji dalis teksto, regimo įlaipinimo kortelėje, eiliniam keleiviui iš pirmo žvilgsnio gali nieko nesakyti. Tačiau iš tikrųjų ši informacija yra labai svarbi ir net potencialiai jautri.

Pirmosios dvi raidės prieš skrydžio numerį nurodo oro linijų bendrovę. Skrydžio numerio skaičiai iš tikrųjų parodo kryptį, kuria jūs skrendate: nelyginiai skrydžio numeriai žymi maršrutus į pietus, o lyginiai – į vakarus, rašo „Gizmodo“.

Šešių ženklų segmentas jūsų įlaipinimo kortelėje yra jūsų skrydžio rezervacijos numeris ar keleivio pavardės įrašas. Iš tikrųjų iš šio mažo kodo internete galima sužinoti viską, pradedant jūsų kelionės kryptimi ir baigiant jūsų amžiumi bei kreditinės kortelės informacija.

9. Iš tikrųjų lėktuve galite prašyti visos gėrimo skardinės.

Kai kurios oro linijų bendrovės gaiviuosius gėrimus ir sultis iš skardinių pilsto į mažesnes vienkartines stiklinaites. Tačiau dažniausiai keleiviai turi teisę reikalauti visos gėrimo skardinės, nurodo „HuffPost“. Devyniais atvejais iš dešimties jūsų prašymas bus patenkintas be papildomo užmokesčio.

10. Atlenkiami staleliai yra pačios nešvariausios lėktuvo vietos.

Atlenkiami staleliai priešais jūsų krėslą yra vienos nešvariausių vietų lėktuve. Jie valomi „maždaug tik kartą per dieną, dažniausiai tuomet, kai lėktuvas sustoja nakčiai“, „HuffPost“ sakė stiuardesė Sara Keagle.

Skrydžių palydovės pataria turėti su savimi dezinfekuojančių servetėlių ir nusivalyti savo staliuką, nes kartais keleiviai ant jų įsigudrina net pakeisti kūdikio sauskelnes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)