Tai vadinamos motyvacinės kelionės (angl. incentive travel), kai darbuotojai, pasiekę iškeltų tikslų, iškeliauja su savo komanda atsipalaiduoti į užsienį, rašoma pranešime spaudai. Lietuvoje tokios kelionės pamažu atgauna populiarumą. Tiesa, atvejų, kai į užsienį iškeliauja visa labai didelė bendrovė, pasitaiko dar gana retai.

„Tokio tipo kelionės Lietuvoje buvo gana populiarios prieš krizę. Natūralu, kad jai užklupus daugelis galvojo kaip išgyventi, o ne papildomai motyvuoti savo komandą. Pastaruosius keletą metų motyvacinės kelionės vėl atsigauna. Dažniau jas renkasi mažesnės bendrovės, o tarp didžiųjų darbdavių tradicijos išskraidinti visą bendrovę dar gana retos. Jie dažniau renkasi motyvuoti atskiras komandas. Čia nebent galiu paminėti „Bitę“, kuri kelerius metus iš eilės už pasiektus rezultatus keliauja su daugiau nei 600 žmonių komanda“, – sako Linas Zareckas, daugiau nei 12 metų su savo agentūra „MadeMyDay“ organizuojantis Lietuvos bendrovių keliones ir renginius užsienyje.

Nuo Amsterdamo iki Kretos

„Turime paprastą taisyklę – visomis jėgomis siekime tikslo, o tai padarę smarkiai švęskime. Todėl kiekvienais metais išsikeliame kelis ambicingus tikslus su keliomis galimomis kelionių kryptimis. Užpernai keliavome į Barseloną, pernai turėjome savaitgalio kruizą į Stokholmą, šiemet skridome į Amsterdamą, o kitąmet, jei ir toliau taip ambicingai sieksime tikslų, turėtume nuvykti į Kretą. Tokio masto kelionės organizavimas tampa nemenku iššūkiu, pavyzdžiui, į Amsterdamą skrido daugiau nei 600 kolegų. Tačiau tai verta – tokios kelionės itin motyvuoja visą bendrovę stengtis“, – sako Lilija Balnytė-Savickienė, „Bitė Lietuvos“ renginių vadovė.

Pasak jos, pakeltas darbo užmokestis motyvuoja 2-3 mėnesius, o tokios kelionės – skatina stengtis visus metus: „Vidinė apklausa parodė, kad šalia jau higiena tapusių papildomų naudų darbuotojams, kaip sveikatos draudimas ar mokymai, tokios kelionės užima labai svarbią vietą. Ypač stebime aukštesnį motyvacijos lygį komandose, kurios tiesiogiai prisideda prie kelionės tikslų siekimo. Labiausiai tai veikia, kai visa komanda tiksliai žino kokio rezultato siekia ir kiek dar iki jo trūksta – apie tai viduje primename kas mėnesį.“

Keturi patarimai, kad kelionė įvyktų sklandžiai

Kaip pastebi L. Zareckas, norint, kad tokios motyvacinės kelionės praeitų sklandžiai, o jų organizavimas netaptų galvos skausmu, reikia atsiminti kelias esmines taisykles:

Skirkite laiko pasiruošimui.

Kuo daugiau žmonių, tuo ilgiau kelionei reikėtų ruoštis. Jei planuojama keliauti su keliais šimtais žmonių, reikėtų viskam pradėti ruošis bent prieš pusę metų. Pavėlavus gali būti itin sunku surasti pakankamą laisvų vietų skaičių lėktuvuose ar viešbučiuose. Turėkite omenyje, kad oro bendrovės ne visada pozityviai žiūri į didelių žmonių grupių skraidinimą, būtent tokiu atveju ir praverčia ilgesnis planavimas.

Rinkitės tiesioginius maršrutus.

Tokių kelionių metu įprasta rinktis kelionių kryptis, turinčias tiesioginius maršrutus. Taip išvengiama nesusipratimų, vėlavimų ir paties organizavimo apsunkinimo. Tad įprasta, kad mūsų šalies bendrovės keliauja kelių valandų skrydžio aplink Lietuvą spinduliu. Paskutiniu metu dėl patrauklių kainų lietuvių akys dažniau krypsta į Lvovą ar Kijevą.

Turėkite planą, bet nepersistenkite.

Atsiminkite, kad motyvacinių kelionių tikslas – atšvęsti pasiektus tikslus. Todėl kelionės metu venkite strateginių sesijų, mokymų, o verčiau susikoncentruokite į pramogas. Pavyzdžiui, itin pasiteisinu pramoga – visai didelei grupei eiti į futbolo varžybas, jei žaidžia žinoma komanda. Vien dėl nuostabios atmosferos su daugiatūkstantine minia stadione ši pramoga patinka net ir nemėgstantiems futbolo. Dar vienas patarimas – jei keliaujate su didele grupe, palikite laisvo laiko, kad darbuotojai patys galėtų nuspręsti ką nori veikti.

Neleiskite per daug atsipalaiduoti.

Tai gana keistas patarimas, bet jo laikantis vienas žmogus gali suvaldyti ir 100 keliautojų grupę. Keliaujantys neturi jausti, kad už juos viskas pasirūpinta. Palikite šiek tiek atsakomybės ir jiems patiems: prašykite, kad patys atvyktų į pietų vietą ir panašiai. Tokiu atveju išvengsite pamirštų bilietų ar vėlavimų pasirodyti sutartoje vietoje.